Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] problem z obrotami cd.
Autor Wiadomość
czupurek
[Usunięty]

  Wysłany: 11-04-2008, 23:30   [C52A 1.5] problem z obrotami cd.

Problemow cd-nastapil, wiec tak po ustawieniu wg. instrukcji,przed podlaczeniem silniczka jest ok[1000obr/min] (cokolwiek mniej tzn.750-850obr/min jest jeszcze gorzej),

a po podlaczeniu silniczka obroty i tak jada na 200-300obr/min , wyglada to tak jakby caly czas pamietal jakies ustawienia(komputer resetowany),


moze ktos podpowie dlaczego przy regulacji niby jest wszystko wporzadku, a po podlaczeniu silniczka i tak sa za male (moze trzeba ustawic silniczek -byl czyszczony),


drugi problem z tym zwiazany to to ze, w ruchu obroty sa 2000obr/min,a przy odpalaniu zimnego jada na 2500obr/min i przy kazdym ruchu kierownica lub toczeniu sie,----

----to juz udalo sie wyeliminowac 2000obr/min przy odpalaniu ,a ok 1300obr/min przy ruchu - a reszta bez zmian.


PS. zaczynam juz tracic nerwy na ten samoczodzik chociaz mam go juz 7 latek :wink:
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-04-2008, 12:58   

Czyszczenie przepustnicy i ustawienie wolnych obrotów + reset kompa
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-04-2008, 14:54   

pamiętaj też że wolne obroty nalezy ustawiać na rozgrzanym silniku!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
czupurek
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 22:42   

docencik87 napisał/a:
Czyszczenie przepustnicy i ustawienie wolnych obrotów + reset kompa


tak to juz zrobione plus zaslepienie zaworu egr.


tomusn oczywiscie na rozgrzanym zawsze, -- instrukcja przestudiowana kilka razy :lol: ,a problem jak byl tak jest :? [/b]
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2008, 00:02   

Może znajdz kogoś z kabelkiem i niech podłączy Cię pod datalogger lub MMCd. osobiscie mam taki kabel, ale jesteś trochę za daleko :(
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-04-2008, 12:05   

Przed odpięciem silniczka do regulacji włączałeś zapłon i czekałeś ok 15sek aż silniczek zrobi "bzyyyt bzyyt" i się cofnie?
 
 
czupurek
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2008, 20:46   

docencik87 napisał/a:
Może znajdz kogoś z kabelkiem i niech podłączy Cię pod datalogger lub MMCd. osobiscie mam taki kabel, ale jesteś trochę za daleko :(


dzieki wielkie za oferte pomocy :) , ale to troche za daleko, no chyba ,ze wybierzesz sie na wycieczke do Kazimierz Dolnego nad Wisla, ps. to blisko od Lublina :lol:


josie

tak wlasnie tak robie i nic dalej obroty jada w dol :(
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 28-04-2012, 08:03   

Chciałby odświeżyć temat, mianowicie mam taki sam problem jak czupurek. Ustawianie obrotów według instrukcji Krzyżaka łącznie z pomiarem napięcia na czujniku położenia przepustnicy - prawie idealnie 0,504V. Przed podłączeniem silniczka trzyma ustawione obroty, natomiast po podłączeniu spadają z 900 do 500-600 a to zdecydowanie za mało dla mnie. Dodam że wymieniłem właśnie sonde na NGK bo stara już nie domagała jednak nie miało to wpływu na wolne obroty, przed wymianą też nie mogłem ustawić komputer nie wywala błędów, przepustnica była czyszczona a i oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku. Może ktoś uporał się z podobnym problemem albo ma pomysł od czego można by zacząć sprawdzanie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-04-2012, 22:49   

bobik247 - sprawdzałeś wyprzedzenie zapłonu i luz zaworów? - szczególnie to pierwsze może mieć wpływ na obroty w closed loop
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 29-04-2012, 15:06   

Nie sprawdzałem ani wyprzedzenia zapłonu ani luzów zaworowych. Do sprawdzenia luzów zabieram się już jakiś czas ale muszę kupić jakiś dobry szczelinomierz. Co do wyprzedzenia zapłonu to trochę gorzej bo o ile się nie mylę to potrzebna jest lampa strobo?
Ale z tego co się orientuje to i jedno i drugie dawało by oznaki w nierównej pracy silnika czy nie? U mnie nawet jak obroty spadną do 500 to silnik nie drży, nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty itp. Tak jak napisałem obroty trzyma fajnie przy regulacji a jak podłącze silniczek to później spadają do ok600 max 700. zastanawiam się jeszcze jaki błąd ma obrotomierz skoro silnik nie wpada w drgania.
Tak a propo luzów zaworowych to czy mogę ustawiać na zimnym silniku, tzn jakie wartości luzu ustawiać na wydechu i wdechu? W sumie to 25 minut roboty a może dać dobre efekty.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-04-2012, 23:15   

bobik247 napisał/a:
jaki błąd ma obrotomierz
w moim C52 jest to ok. 150-200 rpm dla biegu jałowego - jak obro pokazuje 600, to MMCd ok. 800
 
 
bobik247 
Forumowicz

Auto: Colt C52A 1,5 12V 92r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Wrocław/Lwówek Śląski
Wysłany: 30-04-2012, 19:53   

no to chyba dam sobie spokój skoro u mnie jest ok 600 na obrotomierzu i nie telepie to pewnie będzie z 800 w rzeczywistości. Dzisiaj zakupiłem szczelinomierz więc profilaktycznie sprawdzę te luzy zaworowe, na pewno nie zaszkodzi, tylko się zastanawiam bo szczelinomierz jest co 0,05mm a na zimnym silniku luz chyba na ssącym ma wynosić 0,17, więc jeśli ustawię na luźne 0,15 i nie dające się wcisnąć 0,20mm to powinno być dobrze?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2012, 20:52   

0.15/0.25
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.