 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A 2.0] 2000r. Pokrywa zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 00:14 [EA2A 2.0] 2000r. Pokrywa zaworów
|
|
|
Witam.
W moim aucie jest uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów.
Pytanie moje brzmi: Czy mogę ją wyjąć i skleić na silikon? Kupiłem odpowiedni do silnika (odporny na temperaturę). Zamierzam to zrobić na weekand ale chciałbym się uprzednio upewnić czy będzie ok. Może jakieś sugestie?
Z góry wielkie dzięki.
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 11-04-2008, 08:21
|
|
|
Adley napisał/a: | Pytanie moje brzmi: Czy mogę ją wyjąć i skleić na silikon? | jak jak najbardziej możesz Tylko na początek dobrze wyczyść powierzchnie styku
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 01:26
|
|
|
OK. Dzięki wielkie.
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 08:02
|
|
|
u mnie wystarczylo dokrecic srubki mocujace kapy zaworowe i juz silniczek nie ma sladu pocenia sie a rowniez myslalem ze uszczelki sa do wymiany |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 12:37
|
|
|
U mnie faktycznie śruby mocujące były luźne ale po dokręceniu dalej się "poci".
Będe bardziej pewny jak to sam zrobię silikonem. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 13-04-2008, 22:25
|
|
|
Tak mialem w cifie, tam byla reczna regulacja zaworów, plus yszczelka miala 2 wytloczenia na wałek i wtym miejscu pociło sie. Przy kazdej regulacji czyscilem uszczelkę i nakladalem miejscowo silikon (czerwony), bylo spoczko, czasami brzydko to wygladaloi na zewnątrz, ale bylo szczelne. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-04-2008, 23:38
|
|
|
Na twoim miejscu kupiłbym uszczelkę pod pokrywę zaworów.
Nie jest aż tak droga, a przynajmniej uzyskujesz równą powierzchnię do zgniecenia. Przy silikonie możesz nie uzyskać równomiernej warstwy i dalej będzie ci się pocić (przecież pokrywa może być już sfatygowana i mieć te ułamki mm różnicy w powierzchni). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 14-04-2008, 15:14
|
|
|
No tak ale jak pokrywa bedzie sfatygowana to i uszczelka nie pomoże. Silikon ma tą przewagę, że możesz go dać albo wiecej albo mniej, a uszczelka jak siądzie tak siądzie. Oczywiście nie kładziemy pokrywy na samym silikonie, dajemy uszczelkę i miejscami poprawiamy silikonem.
Pokrywa jednak nie przenosi żadnych naprężeń, wiec nie powinna byc pokrzywiona, no chyba ze ktoś nierówno podokręcał... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-04-2008, 23:15
|
|
|
No właśnie mi chodzi o to, żeby dociągnąć z równym momentem. A znam wielu "speców" co pokrywy dociągają "na czucie" bo wiedzą lepiej. No i dopóki nie masz 100% pewności, że pokrywa nie była ruszana od nowości, to lepiej zrobić "na zapas". Żaden koszt extra, a spokojna głowa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 15-04-2008, 15:32
|
|
|
swinks_UK, szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze kolesia co by dokręcał pokrywe używając klucza dynamometrycznego . Pokrywa nie przenosi rzadnych innych naprężeń, oprócz cieplnych, nie demonizujmy używania odpowiednich momentów w takich elementach jak pokrywa. Chodzi o zdrowy rozsądek, tak żeby dokręcić i nie wygiąć, to jest aluminium tylko...
Ale oczywiście tu ci przyznam rację, jeżeli tylko jest możliwość wymienić uszczelkę - nie zdejmuje się tego tak często jak w silnikach z ręczną regulacją zaworów (czyli ja w cari co 15 kkm - bo LPG) |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-04-2008, 15:40
|
|
|
Ja za to widziałem nawet kilka śrub urwanych przy dokręcaniu pokrywy (nie chodzi o mnie )
Widać nie miałeś do czynienia z silnikami Rovera . |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 16-04-2008, 11:16
|
|
|
Nie nie miałem , ale mialem do czynienia z Hondą np. , ale tak jak pisałem chodzi o to zeby nie przegiąć. Bardzo łatwo można zerwac, jeżeli pokrywe nie masz na śróbach a na szpilkach i dokręcasz nakrędkami nieprzelotowymi (tak jak w kołach), wtedy jak masz za bardzo siedzącą uszczelkę, dokręcasz tak zeby sie nie lało spod pokrywy, i tu ciach, szpilka ukręcona! |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 11:31
|
|
|
Uszczelka droga nie jest, ale zależnie od firmy są kiepskie uszczelki,
gdy po założeniu nowych nawet potrafi sie pocić
Np gdy nowa jest "niższa" niż stara wygnieciona...
Jednak mimo wszystko polecam założyć nową i ewentualnie do tego cieniutką warstwę sylikonu i dokręcać z czuciem, no chyba ze ktoś ma klucz dynamometryczny |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 12-05-2008, 21:54
|
|
|
Ja mam inny problem szukam gumek uszczelniających pokrywę zaworów i "kanały" ze świecami. Jak ktoś dobry namiar to poproszę. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 12-05-2008, 22:54
|
|
|
wydaje mi sie ze te gumki powinny byc w komplecie z uszczelką. Tak przynajmniej mialem w cifie jak kupowalem |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
|
|