Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] 2000r. Pokrywa zaworów
Autor Wiadomość
Adley
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 00:14   [EA2A 2.0] 2000r. Pokrywa zaworów

Witam.

W moim aucie jest uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów.
Pytanie moje brzmi: Czy mogę ją wyjąć i skleić na silikon? Kupiłem odpowiedni do silnika (odporny na temperaturę). Zamierzam to zrobić na weekand ale chciałbym się uprzednio upewnić czy będzie ok. Może jakieś sugestie?

Z góry wielkie dzięki.

POZDRAWIAM
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 11-04-2008, 08:21   

Adley napisał/a:
Pytanie moje brzmi: Czy mogę ją wyjąć i skleić na silikon?
jak jak najbardziej możesz :) Tylko na początek dobrze wyczyść powierzchnie styku ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Adley
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 01:26   

OK. Dzięki wielkie.

POZDRAWIAM
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 08:02   

u mnie wystarczylo dokrecic srubki mocujace kapy zaworowe i juz silniczek nie ma sladu pocenia sie a rowniez myslalem ze uszczelki sa do wymiany :P
 
 
Adley
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 12:37   

U mnie faktycznie śruby mocujące były luźne ale po dokręceniu dalej się "poci".
Będe bardziej pewny jak to sam zrobię silikonem.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 13-04-2008, 22:25   

Tak mialem w cifie, tam byla reczna regulacja zaworów, plus yszczelka miala 2 wytloczenia na wałek i wtym miejscu pociło sie. Przy kazdej regulacji czyscilem uszczelkę i nakladalem miejscowo silikon (czerwony), bylo spoczko, czasami brzydko to wygladaloi na zewnątrz, ale bylo szczelne.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-04-2008, 23:38   

Na twoim miejscu kupiłbym uszczelkę pod pokrywę zaworów.
Nie jest aż tak droga, a przynajmniej uzyskujesz równą powierzchnię do zgniecenia. Przy silikonie możesz nie uzyskać równomiernej warstwy i dalej będzie ci się pocić (przecież pokrywa może być już sfatygowana i mieć te ułamki mm różnicy w powierzchni).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 14-04-2008, 15:14   

No tak ale jak pokrywa bedzie sfatygowana to i uszczelka nie pomoże. Silikon ma tą przewagę, że możesz go dać albo wiecej albo mniej, a uszczelka jak siądzie tak siądzie. Oczywiście nie kładziemy pokrywy na samym silikonie, dajemy uszczelkę i miejscami poprawiamy silikonem.
Pokrywa jednak nie przenosi żadnych naprężeń, wiec nie powinna byc pokrzywiona, no chyba ze ktoś nierówno podokręcał...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-04-2008, 23:15   

No właśnie mi chodzi o to, żeby dociągnąć z równym momentem. A znam wielu "speców" co pokrywy dociągają "na czucie" bo wiedzą lepiej. No i dopóki nie masz 100% pewności, że pokrywa nie była ruszana od nowości, to lepiej zrobić "na zapas". Żaden koszt extra, a spokojna głowa.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 15-04-2008, 15:32   

swinks_UK, szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze kolesia co by dokręcał pokrywe używając klucza dynamometrycznego :) . Pokrywa nie przenosi rzadnych innych naprężeń, oprócz cieplnych, nie demonizujmy używania odpowiednich momentów w takich elementach jak pokrywa. Chodzi o zdrowy rozsądek, tak żeby dokręcić i nie wygiąć, to jest aluminium tylko...
Ale oczywiście tu ci przyznam rację, jeżeli tylko jest możliwość wymienić uszczelkę - nie zdejmuje się tego tak często jak w silnikach z ręczną regulacją zaworów (czyli ja w cari co 15 kkm - bo LPG)
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-04-2008, 15:40   

Ja za to widziałem nawet kilka śrub urwanych przy dokręcaniu pokrywy :mrgreen: (nie chodzi o mnie :wink: )
Widać nie miałeś do czynienia z silnikami Rovera :wink: .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 16-04-2008, 11:16   

Nie nie miałem :) , ale mialem do czynienia z Hondą np. , ale tak jak pisałem chodzi o to zeby nie przegiąć. Bardzo łatwo można zerwac, jeżeli pokrywe nie masz na śróbach a na szpilkach i dokręcasz nakrędkami nieprzelotowymi (tak jak w kołach), wtedy jak masz za bardzo siedzącą uszczelkę, dokręcasz tak zeby sie nie lało spod pokrywy, i tu ciach, szpilka ukręcona!
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 11:31   

Uszczelka droga nie jest, ale zależnie od firmy są kiepskie uszczelki,
gdy po założeniu nowych nawet potrafi sie pocić :)

Np gdy nowa jest "niższa" niż stara wygnieciona...

Jednak mimo wszystko polecam założyć nową i ewentualnie do tego cieniutką warstwę sylikonu i dokręcać z czuciem, no chyba ze ktoś ma klucz dynamometryczny :)
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-05-2008, 21:54   

Ja mam inny problem szukam gumek uszczelniających pokrywę zaworów i "kanały" ze świecami. Jak ktoś dobry namiar to poproszę. Pozdrawiam
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 12-05-2008, 22:54   

wydaje mi sie ze te gumki powinny byc w komplecie z uszczelką. Tak przynajmniej mialem w cifie jak kupowalem
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.