Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Starion i kilka modernizacji poradzcie cos ??????
Autor Wiadomość
oktawian
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2008, 00:24   Starion i kilka modernizacji poradzcie cos ??????

witam wszystkich tak jak w temacie przygotowuje sie do poważnych modernizacji silnika
na sam początek nie wiem od czego zacząć jest dużo pytań i zwracam sie z prosba do was kazdy mowi mi co innego
a wiec jak w spomnialem moja maszynka posiada silniczek 4g63 z turbinka i intercoolerem jest dosyc sporych wymiarów i myse ze bede mogl go wykorzystac czytałem troche na zagraniczych forach i kazdy zaczyna od wymiany kolektroa ssacego gdyz moj zasilany jest dual punktem dwa wtryskiwacze przed przepustnica trochę dziwne to rozwiązanie ale trudno ja jzu ma kolokotr ssacy od galanta tam jest to troche lepiej rozwiazane jest jzu na pelnym wtrysku moj problem polega an tym iz moje ecu nie jest przystosowane do 4 wtryskiwaczy a wiec bede musil wymienic ecu na ecu prawdopodobnie od galanta i tu ma dylemat lub czegos co wy polecicie????? i do niego chcialem dolozyc SMT6 zeby modolwac sygnaly bo napewno w galancie jest to inaczej poradzcie cos aj rozwiazac ten problem

nie wiem rozwniez co zrobić z turbinka obecnie posiadam TC06 doładowanie fabryczne miałem 0,6 bara wszyscy mówią ze powinienem je sporo podnieść przynajmniej ten 1 bar ale czy wytrzyma to konstrukcja silnika

na pewno będę usuwał walki balansowe chłopaki od eclipse mi tak polecili

lekkie kolo zamachowe tez juz powino do mnie nie bawem dotrzec

mam dylemat co z robic z tlokami czy nowe fabryczne czy jakies kute tylko wie ktos jaki jest to kosz mniej więcej

niestety głowica zostanie 8 zaworowa fabryczna przyjdą tylko do niej nowe zawory bo nie pozwala mi na wymian calej na 16 budrzet chyba ze cos taniego sie trafi

proszę poradźcie cos ma ktos dostęp do jaksi czesci do tego silniczk przepraszam za chaos z jaki napisalem post pozdrawiam dzieki wszystkicm piszcie
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 05-04-2008, 00:56   

tu jeden wielki niewiadomy temat, w polsce nikt tych samochodow nie modernizowal, sam sie pytam gdzie moge o fabyrczna wytrzymalosc silnika i nie dostaje zadnych konkretow.

[ Dodano: 10-04-2008, 10:17 ]
masz moz liste kolektorow dolotowych od ktorych modeli aut one podchodza do stariona?

kurcze nie moge znalesc zgody pomiedzy tym co ludzie pisza odnosni ebezpiecznej mocy bez dodakowo zakutych tlokow i korb, kolesie pisza ze wyciaali po 270-280 koni zmieniajac tylko gadzety zewnetrze a nie srodek silnika
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-04-2008, 17:25   

tamet bardzo ciekawy i widze oktaw , że już na dobre cie wzięło ;)

myśle , że największy problem będziesz miał z wystrojeniem tego wszystkiego, bo ecu od gala to chyba nie wytarczy :>
to jest napewno fajna opcja, bo inaczej będzie reagował silnik (inna mapa) ale ja osobiście poszedłbym w strone turbo+in+out, czyli dobre turbo, dobry wydech, dobry wziew + strojenie.
W sumie to najprostrza opcja :D ale jak już napisałem MPI to fajna rzecz, która daje nowe możliwości.


Apropo mocy , o których mówił tommi, to równiż potwierdzam to stwierdzenie: 200kucy z hakiem seria wytrzyma - nie raz mówili to na austarionie (4g63t). I myśle, że jest w tym dużo prawdy ;)


No panowie widze, że się kręci sporo w strefie tuningu :D czekam na pierwsze filmy ;)
_________________
Starion Klub Polska

 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 16-04-2008, 17:39   

http://www.driftworks.com...on-project.html
tutaj się dzieje
_________________
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 18-04-2008, 03:15   

juz poslalem jakies zapytanie o wiecej szegulow tej przerobki.
Z drugiej strony to jest ciekawe, kazdy na roznych forach sie zachwyca jaki to starion jest fajny i wogole a wieksozsc starionow stoi i rozpada sie w szopach....

Ok dostalem juz pierwsza odpowiedz o kilka interesujacych mnei pytan, miedzy innymi kolektor ssacy pochodzi z galanta 87 ale jak widac ma zmodyfikowana przepustnice, to znaczy przeniesiona jest na druga strone, standardowa galanta miala 57mm a nowa ma 65.

do tego dowiedzialem sie ze tloki pochodza z eclipse turbo 2g a korby zostaly oryginalne gdyz sa fabrycznie kute.

a oto album gdzie koles ma duuuzo wiece fotek z przebiegu roznych modyfikacji jakie wykonywal.
bialy starion galeria
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 18-04-2008, 19:19   

całkowicie sie zgadzam żę duzo osob sie zachwyca a nie ma takiego miska w garazu,
ale tak samo mi tez sie bardzo podoba zwlaszcza WB ale wiem ze jezeli nawet bedzie mnie stać na zakup stariona to na pewno juz nie na utrzymanie.
Wiec po co mi samochod tylko do patrzenia.
ps znasz jakiegos stariona co niszczeje w szopie?? (za ludzkie peniadze?) czy to tylko taki przyklad
pozdro
_________________
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 22:53   

zgadzam sie z LEWYM ,starion jest swietny ,z przyjemnoscia bym kupił takie cudo ,tylko koszty eksplatacji i przede wszystkim ,brak cześci i osob które by sie podjeły naprawy tego cuda jakby cos poważniejszego sie zepsuło ;(
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 19-04-2008, 00:20   

no niby niema czesci , ale praktycznie kazdy starion zaadoptuje czesci mechaniczne od nowszych samochodow, czesci silnika od blizniacznych turbo 2litrowek, czesci do 2,6 podchodza z pajero, widzialem ze ludzie dyfra zakladaja od nissana, hamulce rowniez, problem tu tylko bedzie z blacharka czy innymi czesciami jak swiatla czy szyby.
Elementy wnetrza jak platiki,tapicerki czy siedzenia i tak ludzie przerabiaja na "custom"

wracajac do starionow na sprzedaz to bylo ich sporo, i zazwyczaj zainteresowania do zakupu nie bylo, chciazby moj ktorego ja kupilem rok temu, stal na sprzedaz dosc dlugo i mimo bardzo dobrego stanu nikt go za bardzo niechcial.

w Uk tez ludzie lubia te samochody, nawet Jeremy Clarkson go kiedys zachwalil a mimo to jak na ebaju sie pojawiaja to praktycznie zadnych licytacji na nie nie widuje.

stad tez powiedzialem ze stoja i gnija w szopach

[ Dodano: 19-04-2008, 02:42 ]
Porcja kilku nowych wiadomosci odnosnie przerubek stariona.

ludzie zakladaja nissanowkie zaciski gdyz pasuja na ten sam wymiar tarczy hamulcowej ktora jest w starionie, trzeba tylko dorabiac przejsciowke na uchwyty. jednak najlepiej jak sie uda dorwac ralliartowskie 4ro tloczkowe zaciski.

Przy przerobkach silnika glownie powinno sie zwrocic uwage na wymiane pompy wody, zalozyc metalowa uszczekle pod glowice taka jak w evo123, wymontowac walki balansowe o ile si enie myle w tlumaczeniu , gdyz to pozwala silnikowi sie wkrecac swobodniej.

Podobno standardowe sprzeglo szybko zacznie slizgac przy przerobkach wiec poleca sie zakladac sprzeglo ACT dzieki czemu bedzie mozna zamontowac do stariona kolo zamachowe FIDANZA z aluminium. jest ono dwukrotnie lzejzsze.

Po takich dawkach wiadomosci napewno cos ruszy w temacie stariona :>

musze dorwac ta przejsciowkeflansze zeby na oryginalny kolektor stariona zalozyc to turbo z evo 8, ten kolektor od evo co mam nie bedzie pasowac do glowicy stariona.
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-04-2008, 19:17   

LEWY napisał/a:
ps znasz jakiegos stariona co niszczeje w szopie??

czasem są takie na allegro ;)
a tak na poważnie znam idealny przykład: starion Marka z Jawidza-od paru lat ten piękny okaz stoi w szopie :D

ps. starion na części: http://members.lycos.co.u...pic.php?p=18#18
_________________
Starion Klub Polska

 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 28-04-2008, 01:13   

a ja z mila checia zaopatrzyl bym sie w zapasowe czesci z uzywanych starionow, gdyby ktos widzial stariona na czesci to z checia wezme komplet amortyzatorow z widebody oraz maske z wlotem , one szly chyba tylko w wersji narrow body.

[ Dodano: 05-05-2008, 00:32 ]
skarbnica wiedzy o modernizacji stariona, praktycznie opisane jest juz wszystko.

czytania i tlumaczenia co nie miara

PROJECT ZERO-G

[ Dodano: 09-05-2008, 03:25 ]
kolejna skarbnica wiedzy o przerabianu stariona

Starion stuff

milego czytania

[ Dodano: 17-05-2008, 03:56 ]
cos nowego znalazlem ,oto jak pieknie sie sprawuje starion na wyscigach asfaltowych ...
starion action
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
oktawian
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 19:31   

TommiCrazy bardzo dzieki za porady moze w koncu sie coś ruszy na tym forum ja już studiuje to co m i podeslales pozdrawiam i wielkie dzieki

[ Dodano: 05-06-2008, 11:28 ]
No to dorobiłem sie kolejnego stariona w kolekcji tym razem 2.6 turbo 87rok wersja USA panowie macie jakies ciekawe koncepcje na silniczek g54B ale ja myślę ze raczej będę wolał robic moj silniczek wie ktos moze jak jest z osprzętem czy ECU i resztę podzespołów elektronicznych mogę wykorzystać
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 17-06-2008, 10:23   

starion po track dayu w ulezu bardzo pozytywnie mnie zaskoczyl, niepowinien byl tego zrobic ale byl wstanie pokonac eclipsy turbo nawet te po lekkich modyfikacjach, czy nawet mialem okazje isc leb w leb z eclipse 3,8v6 mivec 265koni...... kto mi powie jak to sie dzieje

co jednak stare auto to stare auto.... roztuklo sie bardzo zawieszenie z tylu i trzeba teraz dosc co to sie dzieje.
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
zazaaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Starion
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: Zator
Wysłany: 20-11-2008, 14:36   

Witam wszystkich,stałem się niedawno posiadaczem stariona i mam pytanie co do tych wałków balansowych w silniku 2.6 czy jest możliwość ich wymontowania i czy silnik będzie pracował normalnie? :D
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 20-11-2008, 20:07   

witam, kolejnego posiadacza gwiazdy oriona

wiec tak....... ludize wiciagaja te walki z 2.0 ale nieiwm jak jest w przypadku wersji 2,6.

ja mam walki na miejsu i nienazekam..... co konkretnie wam daje zdiecie tych walkow? oraz kosztem czego?

ps. zapraszam do dzialu NASZE AUTA , zebys mogl przedstawic tam swoje autko.

Pozdrawiam
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2008, 20:10   

TommiCrazy napisał/a:
co konkretnie wam daje zdiecie tych walkow? oraz kosztem czego?
Mniejsza masa wirująca.
Pozbycie się miejsca na możliwe problemy po obróceniu panewki
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.