Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Padły dwa cylindry
Autor Wiadomość
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
  Wysłany: 17-04-2008, 21:17   [Cari 1.6] Padły dwa cylindry

Witam!
Cari 1,6 z LPi. Po wymianie rozrządu kiedy zapalam silnik na benzynie jest ok, ale po przejechaniu kilku metrów i obciążeniu silnika padaja dwa baniaki (na diagnostyce mi komp wykazał błąd cewki zapłonu na cylindrze pierwszym i czwartym - ale chłopaki nie zdążyli nic zrobić bo kierownik zamkną warsztacik ;(
Natomiast jak się przełączy na gaz, silnik pracuje na czterech cylindrach i nic się nie dzieje.
Szukaliśmy z mechanikiem, który mi wymieniał rozrząd, problemu w elektyce i po odłączeniu czujnika (czy jak to sie tam nazywa) który robi pomiar prędkości, palą wszystkie cylindry i jest ok. Jak się tylko wtyke podepnie padają dwa.
Co jest grane? Przerabiał ktoś już taki przypadek?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 11:17   

mniemam, że cari masz nie na palcu rodzielacza i 1 cewce, ale na 2 fajkocewkach

jedna odpowiada za cylinder nr 1 i nr 4
druga za cylinder nr 2 i nr 3

na benzynie sam schemat działania nie jest taki skomplikowany
bo informacje z czujników idą => do komputera (ECU)
z ECU sterowanie do którejś fajkocewki
w fajkocewce jest tranzystor (power unit - wzmacniacz sygnału)
z power unita => na cewkę
a z cewki => na którąś z 2 świeczek

no i zaczyna sie zabawa z szukaniem przyczyny ;)
Wiem, ze niewiele pomogłem, ale zawsze dobre i to.

Dobrze by było jak byś miał na podmianę 1 fajkocewkę
skoro wywaliło taki błąd, podobno często tranzystor nich siada
ale wydaje mi sie, ze wtedy na LPi też nie powinno gadać...

tu masz jak sprawdzić cewkę i tranzystor domowymi sposobami:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=9717

poczytaj service manual od rozdziału 16-28
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3448

a możliwe, że po robocie na kablach gdzieś nie masz styku i bedzie zabawa z szukaniem

albo ktos cosik ci spartoli bo nie możliwe aby tyle osób miało problemy z różnymi czujnikami (np położenia wałka rozrzadu - w różnych autach) po wymianie rozrządu
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 18-04-2008, 11:39   

eh no i cały problem w tym, że na LPi działa prawidłowo, jedynie na benzynie, po przejechaniu kilku metrów gasną dwa cylindry, ale na biegu jałowym chodzi prawidłowo na czterech, nic mu nie robi też dodawanie gazu, dopieo jak się ruszy... zo za licho :twisted:
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 18-04-2008, 11:53   

zamien cewki, zobacz czy sie przestawi z 1 i 4 na 2 i 3, komp od silnika moze zwracac jakis blad podczas jazdy, ktorego komp od gazu nie rozpoznaje i dlatego wszystko dziala ok, który czujnik odlaczaliscie??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 18-04-2008, 12:06   

Matejko napisał/a:
który czujnik odlaczaliscie??
nie wiem jak on się fachowo nazywa, ale po jego wypięciu nie dziłał prędkościomierz i nie liczył przebiegu... no i wtedy chodziło wszystko w porządku
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
Eldorado9
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 11:09   

Witajcie!

Moj problem jest podobny ale nie po wymianie rozrzadu.
Jechalem sobie do W-wy i nagle bez zadnych objawow spadla moc a chwile potem zapalil sie check engine, a motor zaczal pracowac jakby jeden lub dwa cylindru nie dzialaly.
Po zgaszeniu motorka i ponownym odpaleniu problem zniknal. Zrobilem jakies 300 km - wszystko ok. Po podlaczeniu cari do kompa pokazal blad 44 IG SGNL1. Co podobno oznacza blad cewki. Kupilem (uzywana), wymienilem i dzien bylo ok. Jak autko sie mocno nagrzalo spadala moc. Kupilem 2 cewke i nowe swiece. Znowu dzien bylo ok, ale w koncu pojawil sie znowu ten sam blad - oczywiscie zgaszenie i odpalenie auta zadzialalo.
Co jej dolega?
Dodam tylko ze obie wymienione cewki sa uzywane. W jedej "starej" ruszala sie ta metalowa obejma a w po drugiej skakaly iskry. Na tych "nowych" nic sie nie swieci, ale motor nie ma takiej mocy jak wczesiej no i co jakis czas zapala sie "check".
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 19-04-2008, 13:15   

U mnie jak narazie sprawa się wyjaśniła. Odłączyłem kabel któr idzie od czujnika do komputera. Ten który idzie do prędkościomierza zostawiłem. Działa narazie w porządku, ale komp nie wie, że jade.... co się z tym wiąże oprócz spadku obrotów gdy jade na luzie?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 13:38   

Eldorado9 napisał/a:
Dodam tylko ze obie wymienione cewki sa uzywane. W jedej "starej" ruszala sie ta metalowa obejma a w po drugiej skakaly iskry. Na tych "nowych" nic sie nie swieci, ale motor nie ma takiej mocy jak wczesiej no i co jakis czas zapala sie "check".


Może wilgoć, lub brak dobrego styku ?
To typowa bolączka po ingerencji w druty podczas zakładania LPi (brak dobrej izolacji).

Czasami pomaga zresetowanie komputera LPi poprzez odpięcie wszystkich 4 bezpieczników gazu na kilka minut. Jak nie pomoże warto odpiać aku całkiem na kilka min aby skasowały sie błędy. Zaprogramować silniczek/wolne obroty po tym zabiegu i moze problem zniknąć...
..aż do ponownego wjechania w kałużę ;)
 
 
Eldorado9
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 14:06   

leser napisał/a:
Czasami pomaga zresetowanie komputera LPi poprzez odpięcie wszystkich 4 bezpieczników gazu na kilka minut.


Przeglad gazu zrobiony, cari juz 2 razy byla na komputerku w servisie i caly czas ten sam blad.
Dodam jeszcze ze objawy sa takie same na gazie jak i na benzynie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.