 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2008, 15:11
|
|
|
dopiero teraz widze, ze jest krematorium - strzal pewnie juz zabil przeplywomierz, wiec nie bedzie latwo dojsc do ladu
no i b. wazne to nowe swiece i przewody zaplonowe (kopulka, palec itd. tez) |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-04-2008, 16:49
|
|
|
Michał_S-rz napisał/a: | gorący(10 minut jazdy) powiedzmy, że do około 4500rpm jedzie przyzwoicie ale powyżej przerywa i strzela w dolot i to bez róznicy czy LPG czy BENZYNA |
Moim zdaniem raczej mało możliwe, że przy zasilaniu benzyną strzela w dolot - wtryskiwacz podaje paliwo zaraz przed fazą ssącą tłoka, benzyna zostaje zassana do cylindra, potem zawór się zamyka i benzyny w dolocie nie ma.
Prędzej więc niespalone paliwo dopala się w wydechu
Ja bym też przyjżał się zaworom (regulacja luzów) - jak wiadomo w miarę rozgrzewania się silnika luzy się zmieniają. |
|
|
|
 |
Michał_S-rz [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 20:19
|
|
|
Josie, uwierz że porządne przebicie na kopułce lub kablach potrafi zapalić mieszankę w suwie ssania,(iskra przeskakuje z jednego kabla na inny [widać to w nocy]) u mnie te części są bardzo zmarnowane choć na benzynce dużo rzadziej "prycha" więcej przerywania.. powymieniam świece przewody WN kopułkę i palec a w ECU kondensatory żeby te błędy wyeliminować.. jeśli to nic nie da to będziemy szukać dalej ..
ps. do klawiatury też pewnie zajrzę .. a może wiecie co to może być- wózek nic nie kopci, żadnych wycieków na glebe ani do filtra no suchutko a pali oleju z 500ml na 1500 km ("ciężka" noga w granicach rozsądku ) czy to normale spalanie w mitsubishi z tych lat ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2008, 20:45
|
|
|
normalne to nie jest - no chyba, ze ma ponad 300 tys km
przy tak niskim spalaniu oleju nawet nie zauwazysz anomalii w dymie
jak kompresja przyzwoita (nie za niska i nie za wysoka), to pewnie uszczelniacze zaworow do wymiany |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2008, 21:44
|
|
|
Michał_S-rz napisał/a: | a może wiecie co to może być- wózek nic nie kopci, żadnych wycieków na glebe ani do filtra no suchutko a pali oleju z 500ml na 1500 km | Miałem to samo w Colcie C51A, czyli 1.3 z przebiegiem, który szacowałem na ok. 400 000 km (w tym ponad 100 000 km na LPG). Wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych niewiele dała. |
|
|
|
 |
Michał_S-rz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2008, 12:39
|
|
|
Witam
dzięki wszystkim za rady dziś wymieniłem wyżej wymienioną kopułkę wraz z palcem, kablami WN i świecami noi najwazniejsze kondensatory.przy wymianie zauważyłem przepaloną ścieżkę więc ją zalutowałem przy okazji co prawda CE świeci. błąd 41(wtrysk) ale to chyba normalne w moim przypadku ponieważ gdy włączam LPG to przekaźnik odcina dopływ jednego bieguna do wszystkich wtryskiwaczy..czy waszym zdaniem to jest przyczyna?? nie posiadam miernika i nie pomierzę tych wtrysków z tego względu
ogólnie samochodzik zmienił się nie do poznania na plus! teraz goni aż miło 0-100 około 10 s(może nawet mniej)
zastanawiam się nad demontażem instalacji LPG tylko ta ekonomia...za 10 zł robię 40 km
a na benzynce to jakoś 25km ... a jestem tylko biednym studenciną a razi mnie ze ECU będzie cały czas widziało jakieś sprzeczności.. heh mam dylemat
ps. i ten mixer od wartburga
dzięki |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 19-04-2008, 13:27
|
|
|
Michał_S-rz napisał/a: | a razi mnie ze ECU będzie cały czas widziało jakieś sprzeczności.. heh mam dylemat | masz po prostu kontrolkę załączenia instalacji gazowej!
ps. mam to samo |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Michał_S-rz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2008, 22:09
|
|
|
heh kontrolkę mówisz jeszcze rozrządzik i bedzie gites... pytanie czy od 1,3 pasuje do 1,5(pasek i rolka) ?? a jezeli nie to gdzie mam szukać na 1,5 jakiś sklep internetowy??
ps. i czy 1,5 8v i 1,5 12v mają takie same rozrządy? (pasek i rolka? |
|
|
|
 |
|
|