Przesunięty przez: akbi 23-06-2007, 23:42 |
[CS3A 1.6] Łyka olej |
Autor |
Wiadomość |
japas [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2007, 16:44 [CS3A 1.6] Łyka olej
|
|
|
Mam pytanie o Wasze doświadczenia z nowymi silnikami. Do 1000 km jeżdziłem delikatnie zgodnie z zaleceniami i zużycie oleju było śladowe. Po wymianie przejechałem 1500 km i olej zaczął znikać. Przyznaję , że go trochę przegoniłem. Jak myślicie - uszczelni się ?. We wcześniejszych pojazdach takich problemów nie było. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 23-06-2007, 23:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-01-2007, 21:27
|
|
|
Silnik dociera się 15-20 000 km, więc wiele jeszcze się może zmienić.
Po 1 - ile oleju znikło?
Po 2 - czy jesteś pewien, że znikło, a nie nie było dolane podczas wymiany? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 01-01-2007, 21:32
|
|
|
nadmierne zurzycie przy ostrej jezdzie to norma i niema co wpadac w panike ale jak pisze Bartek lepiej go spokojniej dotrzyj |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-01-2007, 22:18
|
|
|
ile oleju ginie? może filtr oleju jest niedokręcony?? |
|
|
|
 |
japas [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2007, 22:54
|
|
|
Ile oleju pożarł tego nie wiem , bo nie dolewałem. Po wymianie na bagnecie było idealnie z kreską ( tj. ząbkiem ) na bagnecie. Teraz jest na wysokości 2/3 od poziomu minimalnego
( czyli zjadł 1/3 ). Pomiaru dokonywałem kilkakrotnie zawsze na tej samej poziomej powierzchni - posadzka w garażu. Obejrzałem też filtr oleju - nic nie kapie. Będę prowadził dalsze obserwacje. |
|
|
|
 |
seweryn021 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2007, 11:35
|
|
|
mój lancerek 1.5 12 v 1991 tez zacząl brać olej dopiero wczoraj zobaczylem bo mrugla kontrolka smarowania!!!nie widać nigdzie wycieku i nie czuć spalin!!! co to może byc dodam ,że uzupelnilem olej i brakowalo litr!!! Czy to mozliwe ,żeby tak lykal olej? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-01-2007, 11:46
|
|
|
Osobiście widziałem Galanta biorącego 1l oleju na 300 km...... 0,00 niepokojących objawów...... dopiero po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie olejowe to historia........ |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
seweryn021 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2007, 12:12
|
|
|
Tylko nie czuć w spalinach ,że bierze olej!!! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-01-2007, 12:35
|
|
|
Bo katalizator jeszcze katalizatoruje to samo było w tamtym Galancie..... po przegrzaniu brał olej hurtowo, a żadnych niebieskich dymków, czy zapaszków typu McDonald's z rury...... A kobieta jeżdżąca nim po prostu nie miała świadomości, że w układzie chłodzenia może zabraknąć wody...... więc przegrzał się tak, że spuchł i stanął. Po uzupełnieniu płynu o dziwo nie wydmuchało uszczelki spod głowicy, ale litr oliwy 15W40 znikał w 300 km. Pomogła wymiana tłoków, szlif bloku, wymiana pierścieni, zrobienie na cacko głowicy no i akcja propagandowa, że pod maskę to zaglądać trzeba co tankowanie, a nie jak zabraknie płynu w spryskiwaczu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
glowix [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2007, 10:25
|
|
|
Ja mialem podobnie. Olej wymieniony ok 1000 kkm. Pozniej olej ginal dosyc znaczaco. Kazdy kawalek ostrzejszej jazdy i 100 ml trzeba bylo uzupelnic. Ustalo po przegladzie na 15000 km.
Oznacza to jedno z trzech:
1) cos zle dokrecili
2) wlali gowniany olej
3) tyle potrzebowal na 'uszczelnienie'
Obstawiam wlasnie w takiej kolejnosci.
Oczywiscie sprawa dotyczy 2.0 w moim przypadku. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2007, 09:33
|
|
|
glowix napisał/a: | 1) cos zle dokrecili |
Niby co mieli źle dokręcić? Widziałbyś plamy pod samochodem. Silnik się musi dotrzeć i dopiero po 15-20kkm można wydawać opinie czy silnik bierze olej czy nie.
Poza tym, dobrze dotarty 4G63 i tak łyknie trochę oleju jak będzie cisnięty pod czerwone pole. |
_________________
 |
|
|
|
 |
glowix [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 17:58
|
|
|
Chociazby wspomniany filtr oleju... Pod samochod akurat nie zagladalem.
Przy okazji. Cisniety odpowiednio przez ostatnie 20kkm nie wypil ani grama. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-06-2007, 10:22
|
|
|
Ja miałem podobny przypadek w Maździe - po 1 wymianie oleju - przebieg 12 000km - ten nowy zaczął jeść - jakieś 0,8litra na 10 000km (Castrol 5W-20 Sync - zalecany w USA) - teraz wymieniłem na Castrol 5W-30 Sync (taki zalecają w Polsce) - jak na razie nawet grama nie spalił. A styl jazdy - średnie obroty 4000-4500 ale i częste wizyty na 6500. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Lancelot [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2008, 03:19 Castrol
|
|
|
Też byłem zmuszony dolać oleju po ostrej jeździe. Auto już było po dotarciu.
Czasem może zdażyć się jednak, że olej olejowi nie równy. |
|
|
|
 |
|