[EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68. |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11207 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:39
|
|
|
Śmiało możesz kręcić pompom wtryskową.
Zrób sobie tylko znak,abyś wiedział w razie czego jak wrócić w to samo miejsce.
Głuche dzwięki,jak i metaliczne są z reguły spowodowane złym ustawieniem zapłonu.
Możliwe jest też złe ustawienie rozrządu.
Pompom regulować można samemu,ale sprawdzić rozrząd musi mechanik.
To tak trochę mojej wiedzy na ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:33 [EA6A/W 2.0TD] Błąd 43-TCV błąd czujnika podgrzania paliwa
|
|
|
w temacie o zaniku fazy: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
pisalem, ze mam problem z napieciem. wymienilem regulator napiecia, ladowanie wrocilo, aku trzyma napiecie, kontrolka "check engine" ciagle swieci. wsiadłem do auta i pojechalem do aso podpiac sie do komputera (150pln), dobrzy ludzie wykasowali mi bledy poza jednym, ktory ciagle "swiecil" silnikiem. okazalo sie, ze to blad 43.TCV. dlugo trwale poszukiwania, troche grzebania w specyfikacjach, bledach oraz organoleptycznie wyszlo, ze umarl jeden z czujnikow podgrzania paliwa, ktory jest w pompie wtryskowej, zamiast pokazywac ok. 2,7Ω generowal 1kΩ.
ogolnie dla potomnych, teoretycznie mozna wymienic w/w czujnik, nie bedzie to latwe, niemniej nie obejdzie sie bez regeneracji pompy. mozna z tym jezdzic (kontrolka swieci). jedna pompa wytrzyma 5 lat, inna 2 dni. mam nadzieje, ze zdaze swoja zregenerowac zanim stanie gdzies na trasie.
gal 2.0 gls td. |
_________________ do or do not, there's no try |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 25-11-2009, 23:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jacek_akinom
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,0D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: internet
|
Wysłany: 19-12-2009, 21:06
|
|
|
Witam
Proszę o pomoc może mi ktoś podpowie gdzie znaleźć zawór TCV w Galancie 2,0 D EA z 2002 roku , lub proszę o linka skod ściągnąć manuala do tego samochodu
mam podobny problem jak opisywany w tym temacie po nagrzaniu silnik traci moc, silnik dymi i zapala się na chwilę CHECK ENGINE po podłączeniu do kompa Texa Nawigator pokazuje aktywny błąd : TVC (@) na pewno jest to związane z zaworem korekcji wtrysku
może ktoś podpowie gdzie poza serwisem kupić ten zawór bo na allegro aktualnie nie znalazłem
czekam na konkretne informacje |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-12-2009, 15:04
|
|
|
jacek_akinom, pisz do kungfumiszcz.
jacek_akinom napisał/a: | TCV w Galancie 2,0 D EA z 2002 |
Nie ma takich galantów. Jest co najwyżej z początku 2001 roku.
Ewentulnie o sam zawór możesz pytać Japaneze:
Japaneze
Marek Malik
42 215-44-02
602 224 584\ |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 10-03-2011, 19:09
|
|
|
koledzy mam pytanie jakie powinno byc napiecie ktore dochodzi do czujnika tcv timing control solenoid bo przypomne mam problemy z odpalaniem a ecu wskazuje na ten czujnik znaczy mam caly czas aktywny blad Sprawdzilem przy wlaczonym zaplonie u mnie plynie do niego ok 1v czy to nie zamalo????
[ Dodano: 10-03-2011, 19:13 ]
i jeszcze jedno moze glupie pytanko ale jak sprawdzic opornosc?? bo gdy na przyzadzie daje na omy i dotykam do pinow czujnika to nie pokazuje mi stalej wartosci tak jak np. volty tylko skacze np.czy to normalne czy moze zle sprawdzam ??? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2011, 00:06
|
|
|
A przekładasz jeden z kabli do innego gniazda w multimetrze? |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 11-03-2011, 07:05
|
|
|
przykladam dwa kable z miernika pod dwa piny od czujnika i nic moze mam zepsuty miernik ale volty pokazuje dobrze owczar nie wiesz jakie powinno dochodzic napiecie do tego czujnika bo w manualu chyba nie pisze ??? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2011, 10:34
|
|
|
gru9721, sorki za małe wprowadzenie w błąd. Pomiar oporności pomylił mi się z pomiarem prądu. Rezystancja i napięcie jest mierzona równolegle więc nie trzeba nic przekładać.
Napięcia są takie:
Zapłon włączony 11-13V
Na wolnych obrotach 3,5-7,5V
Przy 2,5k 5-9V
Rezystancja 8-12Ohm. |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 11-03-2011, 17:04
|
|
|
no wlasnie a u mnie przy zaplonie wlaczonym dochodzi do niego dokladnie1,2 volta piszesz za powinno byc 11-13V jak odpale to nie sprawdzalem bo jak rozlacze go to wtedy zaczyna tak chodzic ze sie boje ze mi silnik wyskoczy Czyli czujnik moze byc dobry Owczar nie wiesz moze czy do sterowania tego jest jakis przekaznik czy moze mam na kablu zasilajacym poprostu przerwe??? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2011, 17:06
|
|
|
To idzie bezpośrednio z ECU. Sprawdź w takim razie kostki, a najlepiej jak sprawdzisz napiecie zaraz przy ECU. W dziale fuel w manualu masz rozpisane piny w ECU. |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 11-03-2011, 17:09
|
|
|
moze znow glupio zapytam ale gdzie jest ECU
[ Dodano: 11-03-2011, 17:26 ]
znaczy w ktorym miejscu i jak sie tam dostac ??? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2011, 17:31
|
|
|
W konsoli środkowej. Wszystko znajdziesz w manualu. |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 11-03-2011, 18:19
|
|
|
wiec jest tak sprawdzilem teraz jeszcze raz doplyw pradu na kostce z tego co rozumiem ecu podaje sygnal ile ma byc volt na 1 pinie kostki a drugi pin to masa w kostce i ecu jak wlonczy zaplon do pierwszego pinu podaje ok. 11.5V czyli tak jak napisales Owczar ale na drogim pinie nie ma masy sprawdzilem ile podaje dopiero jak mase wzialem z aku Czyli wychodzi na to ze masa jest uszkodzona jak podalem bezposrednio mase pod podlaczona kostke to slychac takie dosyc glosne klikniecie w tym czujniku czy tak ma byc? i czy moge np. sam podac na stale mase do kostki czy szukac gdzie jest przerwa alatwo nie bedzie ??? cyba ze sie myle ze ten drogi pin to masa i tez tym steruje ecu??
[ Dodano: 11-03-2011, 18:36 ]
mam jeszcze jedno pytanie z manualu pisze zeby sprawdzic connector C-53 Ale nie wiem kompletnie co to jest i gdzie a przepatrzylem manuala nic takiego nie moge znalezc moze to jest jakis bezpiecznik?? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-03-2011, 18:37
|
|
|
Sprawdź PIN nr 2 przy ECU, to na nim powinno być takie napięcie. Oczywiście pomiędzy nim, a masą.
Dział FUEL 13E44.
Z tego co piszą, na jednym z pinów jest stąłe napięcie tak jak na aku, a na drugim się zmienia, a po włączeniu są zbliżone więc ta wartość jest ok. Zmierz rezystancję tego zaworu. |
|
|
|
 |
gru9721
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: jelenia gora
|
Wysłany: 11-03-2011, 18:43
|
|
|
owczar nie rozumiesz mnie jak sprawdze na kostce przy wlonczonym zaplonie volty to mam 1.2 volta czyli okolo 10 za malo jak powinno byc ale jak jeden pin do testera a drogi przytkne do masy to dopiero pokazuje 11.5 czyli tak jakby masy nie bylo na kostce Ja mam ten problem ze nie znam angielskiego dlatego o wsztstko pytam bo przez translator wszystkiego dokladnie nie przetlumaczy Myslisz ze tak ma byc?? Napisz co to jest ten connector C-53 C-56
[ Dodano: 11-03-2011, 18:46 ]
Albo tak jak piszesz na pierwszym pinie jest stale napiecie a na drogim nie ma czyli albo kabel albo ecu zle podaje
[ Dodano: 11-03-2011, 19:14 ]
czyli na kostce sa tak jakby dwa plusy staly i drogi ze sterowaniem z ecu tak??? |
|
|
|
 |
|