Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI, gaśnie na niskich obrotach. Dlaczego?
Autor Wiadomość
raffi5000
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2008, 12:09   

Wazu, bardzo fajna lektura. Dużo odpowiedzi na nurtujące pytania i fantastyczna wizualizacja zasady działania całego układu. Dobrze jest wiedzieć, jak i co działa. Ręce + oczy + wyobraźnia = prawidłowe podejście do naprawy.

[ Dodano: 17-04-2008, 13:11 ]
a z tym krokowym, to już jasne. Jest i go nima. Tzn... pozostała jego funkcja, która jest zastąpiona mechanizmem uchylania przepustnicy.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-04-2008, 10:23   

wazu, opracowanie wg mnie cieniusieńkie....... nie ma podstawowych typów przepustnic stosowanych w 90% współczesnych samochodów (grupa VAG i Mitsu stosują siłownik elekrtomagnetyczny o którym ani mrumru w tej "pracy".......

Siłownik ten nie ma NIC wspólnego z silnikiem krokowym, który do sterowania przepustnicą jest po prostu za wolny
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
raffi5000
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 11:46   

Bartek, rozumiem, że jesteś obcykany w szczegółach i masz jakąś fachowość, ale dla takiego cieniasa, jak ja, ta lektura dała ogólne pojęcie na jakiej zasadzie to w ogóle działa. Szczerze, to dla mnie było bardzo przydatne. Jeszcze raz dziękówa Wazu. Paka.

[ Dodano: 18-04-2008, 12:48 ]
Postanowiłem przy okazji czyszczenia przepustnicy wymienić od razu świece. Tylko irydowe oryginały bzykają dobrze, więc wciągnąłem. 65 funtów jezuniu... czy w polsce też takie drogie ??
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 15:00   

raffi5000 napisał/a:
Tylko irydowe oryginały bzykają dobrze, więc wciągnąłem. 65 funtów jezuniu... czy w polsce też takie drogie ??

są drogie, IZFR6B średnio kosztują 65-80zł/szt
ale to jedyny sensowny wybór do GDI, a poza tym mają wyższą żywotność niż tradycyjne
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 19:28   

raffi5000, witaj :D jest tu troche o "naszym" silniku nie??
maja chlopaki wiedze :wink: ...


na pierwszej stronie tego tematu jest sposob przywrocenia kompa do ustawien fabrycznych,a co za tym idzie- nadzieja na poprawe wolnych obrotow.
zalecenia sa jasno i przejrzyscie wytlumaczone --brawo za to Autorom.
mam jednak kilka dodatkowych pytan odnoscie tego procesu..

1. czy jak mam w miare dobre obroty (nie narzekam w sumie) to takim restartem nie zepsuje ich bardziej ??
2. mam fabryczny alarm (volvo) i czy przypadkiem rozpiecie klem na 15 minut nie spowoduje jakis problemow z alarmem??
3. piszecie na przemian ze odpina sie (+) lub (-) aku. mam potrzeba wyczyszczenia obu klem i zakonserwowanie ich,chcialbym tez wyczyscic wszystko co znajduje sie pod aku... czy moge odpiac obydwie klemy?? i wyjac aku poprostu??
4. "uczenie" szyb to nic innego jak poprostu kilkakrotne ich nacisniecie gora-dol??

sorki za takie moze malo "profesjonalne" pytania,ale wole zapytac wczesniej niz pozniej plakac :wink:
 
 
strazak
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 08:34   

jak masz dobre obroty to po co grzebać... :D reset poprzez odpięcie klemy (wystarczy -) , napewno ich nie popsuje , co najwyżej poprawi , oczywiście zgodnie z zaleceniami . Też mam fabryczny alarm i po ponownym podłączeniu klemy trzeba poi prostu wcisnąć na pilocie "otwieranie" tak jest u mnie...pozdro
 
 
raffi5000
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 15:31   

mam właśnie na stole moją przepustnicę i jestem w trakcie czyszczenia. Czy sama klapka przepustnicy powinna być całkiem domknięta...tzn powinna sztywno opierać się o oporniki, czy ma trochę luzu w obie strony ? Przypominam, że mam przepustnicę sterowaną elektronicznie.
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 17:01   

ma miec troche luzu
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 19-04-2008, 17:34   

Bartek masz zapewne rację, ja mam cari przed liftem i przepustnicę na linkę, więc moja wiedza o przepustnicy elektronicznej jest raczej zasłyszana i wyczytana.
Cytat:
4. "uczenie" szyb to nic innego jak poprostu kilkakrotne ich nacisniecie gora-dol??

Było już opisywane na forum. Wygląda to mniej więcej tak, że przy włączonym silniku naciskamy przycisk podnoszenia szyby do góry, jak już jest podniesiona na maksa, to zwalniamy przycisk i jeszcze raz go naciskamy (do góry) ok.2-3 sek. To samo robimy po opuszczeniu szyby w położenie dolne (otwarte). Powtarzamy taki manewr z wszystkimi szybami i po robocie.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
raffi5000
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2008, 22:11   

i po zabiegu. Jest znaczna poprawa, ale problemu przestawionego TPSa nie przeskoczę. Wizyta w MitsuMotors w poniedziałek. Dzięki wszystkim za cenne rady i wsparcie...oczywiście śledzę wątki na bierząco. Paka rycerze !
 
 
czarek1005
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2008, 08:36   1.6 Gl

witam czy w 1.6GL też można tak uczyć kompa tych obrotów.?
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 20-04-2008, 08:51   

tak jak napisał wazu

1. Odpinasz klemę (-) od aku na 10-15 min.
2. Zakładasz klemę, wkładasz kluczyk do stacyjki i odpalasz silnik nie dodając gazu. Wszystkie odbiorniki w samochodzie wyłączone. Pyrka tak sobie około 15 minut, potem włączasz wszystkie odbiorniki jakie masz w aucie, których używasz w czasie jazdy (radio, światła, klima) i znowu sobie pyrka 15 min. (cały czas nie dodając gazu)
3. Po tym czasie dajesz 2-3 przegawówki na maksa, wyłączasz silnik, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i gotowe.
4. Pozostaje jeszcze tylko nauczyć szyby krańcowych położeń (jeżeli masz elektryczne) i już.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
raffi5000
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2008, 00:14   

A czy któryś z panów wie coś o sterowniku wtrysków, gdzie jest i czy czyszczenie jego może coś poprawić ?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-04-2008, 21:40   

raffi5000 napisał/a:
A czy któryś z panów wie coś o sterowniku wtrysków, gdzie jest i czy czyszczenie jego może coś poprawić ?


Sterownik wtrysków to kawał elektroniki.... jego czyszczenie może poprawić odczucia estetyczne podczas zaglądania pod maskę.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.