Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukające wtryskiwacze, pasek rozrządu i pasek alternatora
Autor Wiadomość
pkijanka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '92 CB3A 4G91 Limited
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Ireland
Wysłany: 28-04-2008, 23:17   Stukające wtryskiwacze, pasek rozrządu i pasek alternatora

Witam ponownie,
Napotkałem na dwa problemy podczas renowacji mojego samochodu a mianowicie:

1. W czasie pracy zimnego silnika słychać głośne stukanie wtryskiwaczy, które cichnie w miarę rozgrzewania się silnika. Zastanawiam się czy taki jest urok tego samochodu czy należy dokonać jakiejś regulacji lub coś wymienić...

2. Drugi problem to paski: rozrządu i napędu pompy i alternatora. Zarówno w internecie jak i w katalogach części zamiennych NIE MA konfiguracji Lancera i silnika 4G91. Poszukuję symboli tych pasków. Pasek rozrządu ma najprawdopodobniej numer A482YU29M/M (bardzo ciężko odczytać) natomiast nie ma żadnych czytelnych cyfr na pasku napędowym alternatora. W związku z tym moja prośba o pomoc

Pozdrawiam
Piotr
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-04-2008, 11:21   

Lancer 1,6 -16v -CB4A 1992-96 4g92
alternator 48347 - 4pk775
wspomaganie 58361 - 5pk950
klima - wspomaganie 92-11/93 58353 5pk850
12/93-96 58355 5pk875
klima + wspomaganie 92-11/93 58374 5pk1113
12/93-96 58375 5pk1125
rozrzad 5350XS 77117X29 HSN

[ Dodano: 29-04-2008, 11:25 ]
oznaczenia wg gates
np 5pk1125 pasek wielorowkowy --- 5 rowkow--- dlugosc 1125 mm
sprawdz oznaczenie silnika 4g92 1,6 lita 16 zaworow identyfikacja CB4A
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Filip_S
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2008, 15:22   Re: Stukające wtryskiwacze, pasek rozrządu i pasek alternato

pkijanka napisał/a:
Witam ponownie,
Napotkałem na dwa problemy podczas renowacji mojego samochodu a mianowicie:

1. W czasie pracy zimnego silnika słychać głośne stukanie wtryskiwaczy, które cichnie w miarę rozgrzewania się silnika. Zastanawiam się czy taki jest urok tego samochodu czy należy dokonać jakiejś regulacji lub coś wymienić...



Wtryskiwacze wydają taki charakterystyczny dźwięk, takie cykanie. Ale u mnie w 1,5 4g15 to jest średnio zauważalne, w Hondzie u kumpla troszkę głośniejsze jest, ale to jest konstrukcja z dwupunktowym wytryskiem.

Może to popychacze na zimnym słychać?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-04-2008, 15:29   

dobra dopiero teraz znalazlem wiecej danych ktore podales:
rada starego warsztatowca
paski wielorowkowe:
wez miarke krawieska i zmierz pasek po wierzchu i policz ile na rowkow - pk
pasek rozrzadu:
policz liczbe zebow i zmierz szerokosc paska
napewno sie znajdzie w katalogu
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
klepacz
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2008, 21:49   Stukajace zaworki??

Jeżeli chodzi o stukanie to bardziej mi to wygląda na samo regulatory ale mogę się mylić, to wystarczy trzymać pełny poziom oleju w silniku 16v i sprawa cichnie do minimum. Tak mi poradził mechanik ze przy tych silnikach pełny poziom to podstawa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-05-2008, 20:57   

pkijanka,
1. to beda zawory do regulacji - trudno mi sie wypowiadac, ale wtryski raczej sie nie uspokajaja, gdy sie silnik rozgrzewa, dlatego wnioskuje, ze musisz wyregulowac luz zaworow
2. paski osprzetu i rozrzadu kupisz do silnika 4G92 - beda pasowac, bo 4G91 rozni sie od niego tylko pojemnoscia (1.5) ze wzgledu na mniejsza srednice tloka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.