Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Aparat zapłonowy błąd 22
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 03-05-2008, 22:14   [C62A 1.5] Aparat zapłonowy błąd 22

Witam,
Panowie ratujcie, pięknego popołudniowego dnia a mianowicie 1 maja, przemierzając Karpacz , doznałem sygnał od misia w postaci check engine. Oczywiście szybki zjazd na pobocze i otwarcie maski, czy to nie jakaś rzecz do załatwienia na miejscu, niestety pod maską wszystko wyglądało ok. Zgasiłem go, odpaliłem poczekałem nadal się palił check. Kolejnym krokiem było dodanie gazu, około 4,5 obrotów kontrolka zgasła. Troszkę zmartwiony pojechałem do domciu. Dzisiaj rano sprawiłem sobie przyrząd do sczytywania błędów (dziękuje krzyżak :) ) w postaci głośnika i wysłuchałem co ma mi do powiedzenia ECU w moim misiu. Okazało się, iż jest to kod 22. Na stronie Krzyżaka wyczytałem iż jest to czujnik położenia wału. Panowie poradźcie co w takim razie zrobić? Regenerować ??? Kupić używany podmienić??

Zostało zrobione wcześniej:
Wymienione kondensatory przez Bartka
Przewody oraz świece maja około 15 tys. km przejechane. Kopułka około 12 tys. km

Objawy:
Silnik po wejściu na obroty powyżej 3,5-4,5 traci moc wyczuwalnie.

U mnie znajduje się silnik 4g15 8 zaworów.

Myślę o wysłaniu aparatu do Pana Zielonej Góry, który regeneruje takowe aparaty. Pytanie czy przy okazji wymienić cewkę???

Prosze o rady jakie kroki powinienem podjąć. Ewentualnie jeżeli ktoś by miał takowy aprat za zbyciu...

PROSZĘ O POMOC.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-05-2008, 22:23   

zapytaj Josiego - kiedys mial aparat do 4G15 8v do sprzedania
przy walnietym czujniku walu auto by wcale nie odpalilo, wiec to raczej nie to - zreszta blad nr 22 to dokladnie czujnik walka rozrzadu
znajduje sie w plastikowym glucie razem z czujnikiem walu (TDC1), a calosc w aparacie zaplonowym
cewki nie musisz wymieniac - w tym modelu jest na zewnatrz aparatu
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 03-05-2008, 22:34   

Dziękuję za szybką odpowiedź Darku,
więc mamy sygnał ze strony tego czujnika plus spadki mocy czy te równanie wskazuje na czas regeneracji modułu?? A co do cewki to gdzie ona sie znajduje i czy może nie przyszła na nią pora?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-05-2008, 22:44   

ECU sie gubi, bo dostaje dziwne odczyty z czujnika walka - raczej czas na wymiane tego czujnika niz regeneracje :)
cewka - troche w lewo od aparatu, przymocowana kolo wtryskiwaczy do silnika - jak pisalem powinna byc OK
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 05-05-2008, 10:03   

Już aparat od Josiego załatwiony :) mam nadzieje że po założeniu misiowi wróci forma dodatkowo wziąłem także cewke.

Jeszcze jedna dolegliwość wystepuje w misiu otóż jadąc na jedynce i puszczająć gaz szarpie, niekiedy jadąć na jedynce na obrotach rzędu 800-900 bez gazu, czuć jakbym jechał na "jajowych kołach"

[ Dodano: 05-05-2009, 22:23 ]
Krzyzak napisał/a:
ECU sie gubi, bo dostaje dziwne odczyty z czujnika walka - raczej czas na wymiane tego czujnika niz regeneracje

Witam,
temat powraca tym razem check engine coraz częsciej się załancza nadal na tym samym aparacie :( Prosze o podowiedź gdzie można wymienić ten czujnik jak domniemam optyczny wałka rozrządu??
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.