 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Aparat zapłonowy błąd 22 |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 03-05-2008, 22:14 [C62A 1.5] Aparat zapłonowy błąd 22
|
|
|
Witam,
Panowie ratujcie, pięknego popołudniowego dnia a mianowicie 1 maja, przemierzając Karpacz , doznałem sygnał od misia w postaci check engine. Oczywiście szybki zjazd na pobocze i otwarcie maski, czy to nie jakaś rzecz do załatwienia na miejscu, niestety pod maską wszystko wyglądało ok. Zgasiłem go, odpaliłem poczekałem nadal się palił check. Kolejnym krokiem było dodanie gazu, około 4,5 obrotów kontrolka zgasła. Troszkę zmartwiony pojechałem do domciu. Dzisiaj rano sprawiłem sobie przyrząd do sczytywania błędów (dziękuje krzyżak ) w postaci głośnika i wysłuchałem co ma mi do powiedzenia ECU w moim misiu. Okazało się, iż jest to kod 22. Na stronie Krzyżaka wyczytałem iż jest to czujnik położenia wału. Panowie poradźcie co w takim razie zrobić? Regenerować ??? Kupić używany podmienić??
Zostało zrobione wcześniej:
Wymienione kondensatory przez Bartka
Przewody oraz świece maja około 15 tys. km przejechane. Kopułka około 12 tys. km
Objawy:
Silnik po wejściu na obroty powyżej 3,5-4,5 traci moc wyczuwalnie.
U mnie znajduje się silnik 4g15 8 zaworów.
Myślę o wysłaniu aparatu do Pana Zielonej Góry, który regeneruje takowe aparaty. Pytanie czy przy okazji wymienić cewkę???
Prosze o rady jakie kroki powinienem podjąć. Ewentualnie jeżeli ktoś by miał takowy aprat za zbyciu...
PROSZĘ O POMOC. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2008, 22:23
|
|
|
zapytaj Josiego - kiedys mial aparat do 4G15 8v do sprzedania
przy walnietym czujniku walu auto by wcale nie odpalilo, wiec to raczej nie to - zreszta blad nr 22 to dokladnie czujnik walka rozrzadu
znajduje sie w plastikowym glucie razem z czujnikiem walu (TDC1), a calosc w aparacie zaplonowym
cewki nie musisz wymieniac - w tym modelu jest na zewnatrz aparatu |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 03-05-2008, 22:34
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedź Darku,
więc mamy sygnał ze strony tego czujnika plus spadki mocy czy te równanie wskazuje na czas regeneracji modułu?? A co do cewki to gdzie ona sie znajduje i czy może nie przyszła na nią pora? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2008, 22:44
|
|
|
ECU sie gubi, bo dostaje dziwne odczyty z czujnika walka - raczej czas na wymiane tego czujnika niz regeneracje
cewka - troche w lewo od aparatu, przymocowana kolo wtryskiwaczy do silnika - jak pisalem powinna byc OK |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 05-05-2008, 10:03
|
|
|
Już aparat od Josiego załatwiony mam nadzieje że po założeniu misiowi wróci forma dodatkowo wziąłem także cewke.
Jeszcze jedna dolegliwość wystepuje w misiu otóż jadąc na jedynce i puszczająć gaz szarpie, niekiedy jadąć na jedynce na obrotach rzędu 800-900 bez gazu, czuć jakbym jechał na "jajowych kołach"
[ Dodano: 05-05-2009, 22:23 ]
Krzyzak napisał/a: | ECU sie gubi, bo dostaje dziwne odczyty z czujnika walka - raczej czas na wymiane tego czujnika niz regeneracje |
Witam,
temat powraca tym razem check engine coraz częsciej się załancza nadal na tym samym aparacie Prosze o podowiedź gdzie można wymienić ten czujnik jak domniemam optyczny wałka rozrządu?? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|
|