Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Wysokie spalanie / dziwna zapaść po starcie
Autor Wiadomość
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 20:16   

Mój też tak pali. Ale ja już nie walczę. Czasem zajrzę jak coś nowego wyczytam na forum. Przyzwyczaiłem się :) Wiem że to nie sposób ale co robić jak nikt nie wie co :) Mam nadzieję że Wam sie uda to skorzystam z waszego doświadczenia :)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-05-2008, 01:08   

kocur napisał/a:
zdejmując trąbę słonia zauważyłem, że przepustnica ciut osmolona na brzegach.. przy całkowicie otwartej - biała szmatka, której użyłem do czyszczenia tej wewnętrznej strony wyglądała jak wyjęta z komina, powiedzcie mi czy to ma tak być? chodzi mi o wnętrze poza przepustnicą, chcąc to wyczyścić musiałbym wykręcić cały zespół przepustnicy i to nie wiem... a jeśli tak nie ma być, to jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy.
Przepustnica musi być czysta jak łza. Jeśli w środku jest czarna jak węgiel wyczyść ją. Uważaj na takie małe kanaliki w przepustnicy, MUSZĄ BYĆ DROŻNE :!:
Przepustnica się brudzi jeśli ktoś nie wymienia filtra powietrznego.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 05-05-2008, 14:45   

Przepustnica wyczyszczona specjalnym środkiem do tego celu, a nawet głębiej niż przepustnica - środek ponoć służy do czyszczenia cięgien, kolektorów ssących, na stronie krzyżaka pisze ze przepustnica brudzi się od spalin z zaworu egr którego ja nie posiadam (CA1A) wszystko wyczyszczone, sonda wymieniona, filtry ponownie też, spalanie bez zmian (teraz ciepło - zeszło do 10..11l/100km), ciagle bogata mieszanka, smrodzi... paliwkiem, czarne wszystko, czasem sie zadławi ale tylko na początku, rozmyślam nad tym aparatem zapłonowym, ale gdyby był wadliwy to i podczas jazdy by miał jakieś zapaści, sprawdziłem już wszystko oprócz kompa, chyba to mi pozostaje jedynie.

ZAC:, przyczyn wysokiego spalania może być cała masa, ja je po prostu staram się po kolei eliminować i obserwować co się dzieje, jak na razie wszystko na marne, o kasie nawet nie wspomnę - każdy mówi pozbądź się go i będziesz miał spokój, ale jak, kiedy to wspaniały samochodzik, no i ta ciekawość :)
_________________

 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 19:18   

W srode jade do speca od ukladu zasilania i wtryskow. Mam te same objawy co opisujesz i tez juz wyczerpalem wszystkie srodki. Moze cos wniose do tematu...

PS. Jakbys sie dobieral do ECU to mam komplet kondensatorów (do 4G13), moglbym Ci je podeslac.
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 06-05-2008, 10:34   

jacobs napisał/a:
PS. Jakbys sie dobieral do ECU to mam komplet kondensatorów (do 4G13), moglbym Ci je podeslac.


Dziękuję, ale nie ma potrzeby, jestem elektronikiem, wiec takie rzeczy nie stanowią dla mnie wiekszego problemu. Napisz koniecznie jak po wizycie u fachowca.
_________________

 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 11:59   

Witajcie!
Jestem juz po wizycie u mechanika. Borykalem sie z tym dlawieniem i spadkiem mocy juz od ponad pol roku. wstepnie zdiagnozowal cale auto (sonda lambda, zawory, wydajnosc pompy paliwa, czujniki...) i ustawil zaplon. Koles sie naprawde zna - wszystko robil jak w manualu, nie majac manuala:) Ustawil zaplon na 7 stopni i...jak reka odjal! Autko jest teraz zrywne, nie ma zadnych zapasci, nie dusi sie nie dlawi, mam do dyspozycji pelna moc...
kocur pisales juz, ze ustawiales zaplon, ale ja bym proponowal zrobic to dokladnie jeszcze raz, ze stroboskopem dokladnie tak jak w ksiazce. Mechanik powiedzial, ze cudow nie ma, wiec sprobuj jeszcze raz.
Zycze sukcesow w diagnostyce, mam nadzieje ze jakos dojdziemy w tym watku...
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 10-05-2008, 02:23   

Ale ja robiłem ze stroboskopem i to nawet bardzo dokładnie, bo w książce jak i na tabliczce w samochodzie jest wyraźne +5 stopni, może też spróbuje nieco przyśpieszyć, tyle ze przy ustawionym idealnie na +5 po odłączeniu złącza do ustawiania, znacznik latał kolo +10tki, to teraz to mi za skale wyleci :)
_________________

 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 13:09   

No i tak powinno byc, nie musisz sie tym martwic. Wlasnie dopiero jak zmasujesz to wskaznik ci ladnie pokaze ile masz stopni. Normalnie to lata jak oszalaly:) Pierw tez powiedzial ze katalogowo jest 5 +- 2 stopnie, jednak postanowil ustawic mi na 7, bo powiedzial ze bedzie wtedy bardziej dynamiczny. jesli masz caly czas dostep do lampy to sprobuj ustawic na 7 stopni (to nie jest zadan podpowiedz, tylko gdybanie). Jak nie ma innych opcji - warto sprobowac, a nuz...
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 13-05-2008, 18:54   

W tym momencie właśnie nie mam dojścia do lampy ale nic straconego... prędzej czy później sprawdzę. Mam prośbę do posiadaczy CAO 1,3 12V czyli 4G13, może mi ktoś napisać oznaczenia swojego komputera? (Jeśli ktoś nie wie gdzie się znajduje - to po prawej stronie z przodu za schowkiem), chodzi mi o to, że wypatrzyłem komputer na allegro o takich samych jak mój oznaczeniach ale okazuje się że jest od modelu 1,5. Chciałbym zatem zweryfikować tę sprawę, bo albo ja mam zły, albo oni :) Wystarczą mi numery boczne, które widać bez jakiegokolwiek demontażu.
_________________

 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 19:13   

Ja mam Colta 1.3 CA0, wersja GLi, rocznik 1992, 12V i oznaczenie komputera mam następujące:

MD189748
E2T39371
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 14-05-2008, 14:59   

Ja mam zupełnie inne:

MD308311
E2T39379

zastanawiam się czy może z mojego rocznika już miały inny? (1995)
jak byłem w ASO to koleś poszedł mi to gdzieś sprawdzać i niby do tego samochodu (po VINie) powinien być właśnie ten, sam już nie wiem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez kocur 15-05-2008, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2008, 18:10   

Zgadza sie. Z tego co wyszukalem w internecie to Twoj komputer jest od Twojego auta. Rozbieznosc wynika stad, ze moj byl produkowany w latach 1990 - 1994 a Twoj 1994 ->. Przynajmniej takie info znalazlem. Nawet na jednej z aukcji z allegro jest napisane ze te komputery mozna dowolnie wymieniac (czyli np. moj z Twoim) - sa to te same kompy tylko inny rocznik.
Nic szukamy dalej...
PS> Daj znac jak sprawdzisz ten zaplon
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-05-2008, 23:46   

kocur napisał/a:

Zauważyłem ciekawą rzecz przez przypadek: podczas ustawiania TPS/IPS kiedy był trochę za bardzo w lewo zacząłem odginać cięgno przepustnicy zwiększając płynie obroty silnika, w pewnym momencie - tak na oko przy ok 4 tyś silnik zaczął przerywać z częstotliwością jednej przerwy na sekundę w równiutkich odstępach (z wypełnieniem ok 30% czyli 70% działa, 30% wycina), przy poprawnie ustawionym TPSie tego nie zauważyłem, no chyba że teraz powinno wystąpić przy jeszcze wyższych obrotach, ktoś wie co to takiego było???


Odcięcie przy 7000 obrotów, żebyś nie zatarł silnika. :D


kocur napisał/a:

.....rozmyślam nad tym aparatem zapłonowym, ale gdyby był wadliwy to i podczas jazdy by miał jakieś zapaści, sprawdziłem już wszystko oprócz kompa, chyba to mi pozostaje jedynie.....


To na 90% aparat zapłonowy słaba iskra i nie dopala (przerwa na świecy jest 1.1 więc musi mieć dobrą iskrę). Podmień na chwilę od innego Mitsumaniaka i będziesz wiedział.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 15-05-2008, 09:43   

wichura1 napisał/a:


Odcięcie przy 7000 obrotów, żebyś nie zatarł silnika. :D


Gdzie tam do 7000, ani 3 pewnie nie było, jak przekroczyłem to miejsce to obroty nadal się zwiększały, to było tylko w jednej pozycji przepustnicy, ogólnie później już tego nie zauważyłem, musiałbym znów tak TPSa ustawić.

Myślę nad tym modułem, skoro miałem uszkodzoną cewkę zapłonową i były przebicia wewnątrz może któryś z tranzystorów mocy ucierpiał, a być może też ta cewka, którą kupiłem jest jakimś kiepskim zamiennikiem o niskiej wydajności. kurcze nie mam od kogo podmienić, a znowu kupować.....
_________________

 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-05-2008, 23:30   

A co w Małopolsce nie ma Mitsumaniaków? Sprawdź w Forum regionalnym, na pewno ktoś ci pomoże.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.