 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Problem z temperaturą |
Autor |
Wiadomość |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 21:28 [CA1A 1.3] Problem z temperaturą
|
|
|
Witam, mam kolejny problem ze swoim Coltolotem . Powoli zaczyna mnie to denerwować ale to inna para kaloszy. Jakiś czas temu miałem problem z temperaturą w Colcie, z problemem się uporałem (wymiana pompy wody). W czasie majowego weekendu pojawił się następny problem. Podczas jazdy na trasie temperatura na zegarach zaczęła drastycznie rosnąć, zatrzymałem się na poboczy jednak temperatura na silnika organoleptycznie okazała się oka. Węże dało się dotknąć, praca silnika była oka, jednak temperatura na zegarach cały czas stała w pionie. Dojechałem do domu odstawiłem samochód i wszystko było ok. Dzisiaj odpaliłem samochód, temperatura do pewnego czasu jest ok, później z godź. 9 w ułamku sec. idzie nagle na maxa, później zaczyna wariować spada, rośnie. Po wymianie czujnika jest tak samo. Termostat wyciągnięty żeby wykluczyć go z grona podejrzanych. Osobiście obstawiam jakieś tragiczne zapowietrzenie ewentualnie uszkodzenie licznika (?). Spotkał się może ktoś z problemem tego typu? Z góry dzięki za pomoc xD.
Pzdr. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 00:57
|
|
|
A jaki czujnik wymieniales? Za wskazowke temperatury odpowiedzialny jest czujnik jednoprzewowody wkrecony w blok silnika. Koszt ok. 15 zl w inter-carsie. Jesli nie ten wymieniales to na 99% to jest wina tego czujnika |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 18:14
|
|
|
Tak, 1 przewodowy ale wkręcony w obudowę terostatu. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 23:00
|
|
|
Sprawdz kondensyatory w ECU. Czesto sa powybrzusznae i wylewaja, wtedy niektóre czujniki potrafią wariowac... |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 23:14
|
|
|
Temperatura na zegarach niema nic wspólnego z komputerem, na komputer jest czujnik 2 pinowy. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 23:22
|
|
|
Moze sprobuj reset komputera? (odlaczenie klemy "-" na minute, nastepnie uruchomic silnik zeby pochodzil do 1 wlaczenia sie wentylatora, wszystkie odbiorniki pradu wylaczone). Nie wiem czy to cos pomoze, w sumie to strzelam, przyczyn moze byc wiele, a nie zaszkodzi sprobowac |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 07-05-2008, 09:26
|
|
|
w dziwnym miejscu masz ten czujnik ale jeśli tam jest to może masz zapowietrzony
układ chłodzenia i chwilami ten czujnik pracuje na sucho
no tak mój błąd ten czujnik rzeczywiście jest w obudowie -podstawie termostatu nie wiem
skąd mi się przyśniło że jest wkręcony w głowicę |
Ostatnio zmieniony przez maciej 63 08-05-2008, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2008, 18:06
|
|
|
Zamontowane w oryginalnym miejscu, aluminiowy element z lewej strony silnika na górze którego zamontowany jest termostat. |
|
|
|
 |
|
|