Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Skrzynia biegow automat/ szarpanie/ brak biegow/
Autor Wiadomość
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 09:01   Skrzynia biegow automat/ szarpanie/ brak biegow/

Witam. :)
szczesliwie po wymianie silnika w koncu :) wszystko gra ale ;/ wlasnie zawsze jest jakies ale.

skrzynia chodzi jakby tylko na 2 biegach. 2 i 3 a przy tym strasznie szarpie zmieniajac pomiedzy nimi. szarpie nawet na postoju jak sie wlacza drive albo wsteczny.
dodatkowo nie swieca sie na tablicy licznika zielone obwodki oznaczajace bieg ktory aktualnie jest wlaczony czyli P, R, N, D, 2, L. zielona obwodka swieci sie tylko na N znaczy jak dzwignia jest na luzie. Dodatkowo sprawdzilem poziom oleju w skrzyni i jest o wiele za duzo. jakies 3 do 4 cm powyzej poziomu na bagnecie. Mechanik powiedzial ze musial dolac ;/

Orientuje sie ktos jaka moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2008, 09:44   

Czy jesteś pewien że to nie tryb awaryjny?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 10:00   

tryb awaryjny ma tylko jeden bieg prawda ? trojke o ile sie nie myle. a Tu wyraznie sa dwa biegi.
i na pewno jest to 2 i 3
moze byc tak ze cos nie zostalo podlaczone do skrzyni jesli chodzi o elektryke ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-05-2008, 10:22   

Interesująca ale niezbyt "fajna" sytuacja. Moim zdaniem oleju jest zdecydowanie za duzo. Druga sprawa to po spuszczeniu oleju sprawdzić połączenia jeśli objawy nie ustąpią bo nic innego nie pozostaje.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 08-05-2008, 15:07   Skrzynia biegów automat

Witam. Czy poziom oleju w skrzyni sprawdzałesi przy pracującym silniku. Sprawdzi podłączenia wszystkich kostek przy skrzyni może jakas nie ma dobrego styku.Pozdrawiam
 
 
Umberto
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 20:07   

lukasz - kosma może mieć to samo co było u mnie - brak podłączenia czujników obrotów silnika (takie same objawy były u mnie po zmianie motorki - jazda na 2 biegach, delikatne szarpanie, do tego oczywiście brak overdrive i kick-down).
Myślę, że trzeba najpierw sczytać metodą lukasza kody błędów. U mnie przyniosło to efekt - po prostu znalazły się kabelki i po podłączeniu skrzynia hulała jak wcześniej.
Dodam jeszcze, że instrukcje na bieżąco dostawałem od lukasza :supz: :supz: :supz:
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 08:21   

No i sprawa sie wyjasnila. nie wiem ktory z czynnikow odegral decydujaca role ale:
okazalo sie ze jeden wezyk jest nie podlaczony bo mechanik nie wiedzial gdzie i dziure zaslepil sruba a wezyka nie podlaczyl :) (Autoryzowany serwis mitsubishi! Katowice)
chodzi o odmę od pokrywy zaworow do rury doprowadzajacej powietrze.
Kostka wieloopinowa na skrzyni biegow byla luzna a styki nieciekawe. po oczyszczeniu i wlozeniu na miejsce skrzynia chodzila normalnie. znaczy na wszytskich biegach ale dalej szarpala strasznie.
Upuscilem z niej prawie 2,5 litra oleju tak zeby byl normalny poziom i szarpanie ustalo. skrzynia chodzi lagodnie jak baranek.
Nie byla podlaczona jeszcze jedna wtyczka przy kolektorze ssacym od strony paska rozrzadu. Po podlaczeniu wszytsko smiga az milo :)

Dzieki za wszytskie odpowiedzi.
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 24-10-2009, 12:07   

Serwis Mitsubishi w Katowicach - totalna porażka !!! W 1996roku po odebraniu samochodu z serwisu automat padł - wymieniali olej i za mało nalali :/ Oczywiści nikt się do winy nie przyznał.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2009, 20:36   

Jaca, czytaj dokładnie z kiedy są te posty!!!!
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 12:59   

to ja sie podepne do tematu, otóż dzisiaj po raz drugi w przeciągu roku stało się coś dziwnego, mianowicie podczas jazdy nagle szarpnęło i sigma miała tylko 2 biegi ( 1 i 2) i tak przez jakies 15 minut, po ktoryms zatrzymaniu wszystko wrocilo do normy, taką samą sytuacje miałem rok temu jadąc do Warszawy, kilka razy samochód sam zredukował do 2 biegu i kolejne biegi nie działały, później już wszystko było ok, no i dzisiaj znowu to samo.
Cóż to może być...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-10-2009, 13:24   

To był na pewno tylko 1 i 2 bieg? A może 2 i 3? Jeśli były na pewno 2 biegi to albo był to tryb awaryjny albo problem z elektrozaworem - być może słabe połączenie. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji skasować błędów (poprzez odłączenie akumulatora) to odczytaj diodą i wtedy będzie łatwiej zdiagnozować.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 16:23   

na pewno byly to biegi 1 i 2, bo raczej na 3 biegu przy 90km/h nie mialbym 5 tys obrotow okolo:)
błędami postaram się jutro zając,
a co do kasowania, to niedawno autko stało bez aku kilka dni i czekalo na nowy
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-10-2009, 16:29   

No to wygląda na to że prawdopodobnie był problem z elektrozaworem skoro usterka się pojawiła i zniknęła sama z siebie. Z tego co widze na serwisówce to zawór B mógł mieć zwarcie (co jest dość dziwne) bo on zasadniczo jest cały czas włączony poza własnie sytuacja kiedy w użyciu jest 3 i 4 bieg. Na razie jeździj a jak objawy się pojawią znowu to wtedy trzeba błędy zaczytać bo w momencie odłączenia akumulatora wszystko uleciało.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.