Jak podnieść moc w cari? |
Autor |
Wiadomość |
cząstek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2008, 23:26 Jak podnieść moc w cari?
|
|
|
Tak się zastanawiam jak jak dodać parę koni do mojej cari 1.8 GDI??? Nie chciał bym za bardzo ingerować w silnik ale może jakiś czip czy coś innego? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2008, 23:38
|
|
|
zaden chip, tylko turbo |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 08-05-2008, 00:10
|
|
|
wyrzuc wszystko oprocz fotela kierowcy i kierownicy |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-05-2008, 00:11
|
|
|
Instalacja podtlenku |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2008, 10:15
|
|
|
1. chip - koszt jakieś 2000pln (tańszy około 1500pln) -przyrost mocy 5-7%, nieopłacalne,
2. turbo - koszt jakieś 12000pln - skok mocy na jakieś 180-190KM + kilka poprawek, strojeń i napraw na początku użytkowania - duża kasa, dużo mocy,
3. wymiana wałków, wtryskiwaczy, układu wydechowego itp. - sumarycznie droższe od chipa, a przyrost mocy podobny, jakieś 5-10% - jak dla mnie niewydajne zużycie kasy.
4. nitro - od 2000pln do 7000pln - kosztowna i nadwyrężająca silnik (trzeba uważać) zabawa, powinno się do niego zestroić silnik co generuje kolejne niemałe koszty - fajne ale drogie.
Przy silniku wolnossącym stosunek koszty/przyrost mocy, jest mocno niekorzystny. Inaczej ma się sprawa przy uturbionym silniku - wystarczy chip i moc wzrasta o 15-25% za jakieś 2000-2500pln.
I zapomnij o czarodziejskich sztuczkach typu magiczne rezystory, e-turbo i inne badziewne cuda-wianki - debilna fikcja i wysysanie z ludzi pieniędzy, OSZUSTWO. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 08-05-2008, 10:21
|
|
|
najtaniej (i relatywnie najlepszy efekt) będzie chyba kupić auto z mocniejszym silnikiem.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2008, 21:47
|
|
|
stanik napisał/a: | najtaniej (i relatywnie najlepszy efekt) będzie chyba kupić auto z mocniejszym silnikiem.
Pozdrawiam |
otóż to. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-05-2008, 07:46
|
|
|
Tym bardziej że turbo w GDI to nie jest dobry pomysł bo przecież ECU musi mieć zmienione mapy paliwowe, "znać" turbawkę, silnik musi być odprężony a tak się składa że w GDI jest właśnie większy spręż niz w zwykłych silnikach nie mówiąc już o tych odprężanych.
Chcesz więcej mocy to zmień auto albo skołuj sobie ECU z GDI z Japonii bo ponoć takie 1.8GDi tam mają ponad 140 koni ale jeżdżą wyłącznie na paliwie bezsiarkowym. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-05-2008, 08:55
|
|
|
saphire, tam było tylko ECU zmienione ?? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 10:24
|
|
|
saphire napisał/a: | Tym bardziej że turbo w GDI to nie jest dobry pomysł bo przecież ECU musi mieć zmienione mapy paliwowe, "znać" turbawkę, ... |
Każde uturbienie wiąże się z koniecznością dostrojenia ECU, nie ma innej możliwości, silnik całkiem inaczej pracuje i musi zostać dostosowany do turbiny. Wywalając jakieś 12k na turbo ma się w tym kilka strojeń (w porządnej firmie przynajmniej). Założenie i dostrojenie silnika to jedno, później jak zacznie się już jeździć trzeba zawsze jeszcze coś przestrajać, zmieniać, naprawiać bo teoria teorią, a w praktyce zawsze coś wyjdzie. |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 10:24
|
|
|
abc /coś kićnęło i jeden post wysłało mi 4 razy, niech ktoś je usunie/ |
Ostatnio zmieniony przez Geloo_Jedi 09-05-2008, 10:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 10:24
|
|
|
abc |
Ostatnio zmieniony przez Geloo_Jedi 09-05-2008, 10:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 10:24
|
|
|
abc |
|
|
|
 |
cząstek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 17:53
|
|
|
dzięki za pomoc -wnioski są jedne - nie ma sensu grzebać w cari. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-05-2008, 23:59
|
|
|
Ja pierwsze co zrobiłem to zobaczyłem filtr powietrza czy da sie stożek i niestety ciezka sprawa.
Jedyne co to można kupic wkładke K&N za 250 zł moze da 1KM |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|