Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa pytania o automatyczną skrzynię biegów
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-11-2007, 15:28   

Ja już jeżdżę miesiąc, tyle, że ostatnio raz w tygodniu.:) Cały czas miasto, jakiś kawałek obwodnicą dla rozruszania auta. Rozumiem, że mniej typowych sytuacji może się uczyć dłużej, ale to przecież podstawa - zmiana z 1 na 2.

Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć - po prostu przy pozostałych zmianach jest większa płynność i wskazówka obrotomierza od razu łagodnie spada, natomiast przy 1-ce jest jakby lekkie przeciągnięcie, idzie w momencie zmiany biegu nie od razu w dół tylko lekko podbija i dopiero spada. Jest to bardzo słabe, ale wcześniej chyba tak nie było.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2007, 15:52   

Skoro jeździ i zmienia biegi płynnie bez szarpania to się tym nie przejmuj. Ten automat to magiczne stworzenie prawie jak jednorożec :-) a im dłużej się mu przyglądam tym więcej inteligencji odkrywam w jego zachowaniu na drodze. Fuzzy-logic i inne takie tam. Jedyne czego mi w nim brak to sekwencji (czasem lubię sobie nietypowo poszaleć) oraz 5ciu biegów tak by trójka i czwórka były ciut krótsze i wstawiona była jeszcze czwórka no ale to ponoć jest już w 5cio biegowym INVECS-III więc następne auto z takim właśnie będzie :-)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-11-2007, 21:46   

No nie zostaje mi nic innego jak jeździć. Z resztą za jakieś dwa tygodnie czeka moją Cari kolejny reset bo znów idzie do blacharza, może potem się lepiej nauczy.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 18-11-2007, 22:26   

być może za gwałtownie wciskasz pedał gazu na początku przyśpieszania

u mnie przy spokojnym przyśpieszaniu nie zmienia biegu od razu, tylko trzyma cały czas np 2 tys obr i rośnie prędkość, trochę jak przy skrzyni bezstopniowej

myślę, że to nie jest zbyt duży problem, więc się nie przejmuj tylko jeździj :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-11-2007, 22:48   

gigant87 napisał/a:
być może za gwałtownie wciskasz pedał gazu na początku przyśpieszania

u mnie przy spokojnym przyśpieszaniu nie zmienia biegu od razu, tylko trzyma cały czas np 2 tys obr i rośnie prędkość, trochę jak przy skrzyni bezstopniowej

myślę, że to nie jest zbyt duży problem, więc się nie przejmuj tylko jeździj :)

Coś w tym jest. Inaczej ją nauczyłem pracować po tym resecie. Wcześniej ruszałem łagodnie i zmiana była łagodna, a po resecie zacząłem trochę bardziej cisnąć i teraz jakbym nie wciskał pedału gazu to ona kręci dość mocno i ciągnie na tej jedynce. Może to faktycznie to. Po resecie spróbuję ruszać delikatniej, może się nauczy jak wcześniej.:)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-11-2007, 08:43   

Nie musisz resetować - z czasem sama zmieni styl na taki jaki w rzeczywistości masz. Zawsze można nauczyć ją jazdy energicznej a pedałem gazu dawać jej znak kiedy ma wrzucić z 2 na 3 -> to proste - ja od startu energicznie przyśpieszam poprzez płynne i szybkie wciskanie gazu proporcjonalnie do rozpędzania auta (ciągle ciągnie na dwójce) aż przy tej 60tce na mieście odpuszczam lekko gaz (tu skrzynia natychmiast wrzuca mi 3) aż mi się silnik równocześnie przełączy w tryb ECO :) i tak się kulam aż trafię na korek.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ryso 
Mitsumaniak
ryso

Auto: Carisma 1,6 16v automat HB
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 157
Skąd: poznan
Wysłany: 20-11-2007, 13:56   

Przy spokojnej jeździe, powinna przerzucać biegi tak, ok. 2500 obrtów, a jeśli ostro będziesz jeździć, to będzie ciągła do 5000 obrotów.
pozdrawiam :)
_________________
Carisma 1,6 GLX automat 95r,HB.
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-05-2008, 22:29   

Mam kolejne pytanko. Czy te nasze Invecsy mają coś takiego jak lock-up?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 10-05-2008, 09:52   

co to takiego?
jakaś blokada, aby nie przerzucał biegu w górę?
no jasne, chcesz mieć do dyspozycji 3 biegi to dajesz dźwignię w położenie 3 itd :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 10-05-2008, 13:40   

gigant87 napisał/a:
co to takiego?
jakaś blokada, aby nie przerzucał biegu w górę?
no jasne, chcesz mieć do dyspozycji 3 biegi to dajesz dźwignię w położenie 3 itd :)

Nie, to nie o to chodzi. Lock-up to spięcie skrzyni na sztywno po przekroczeniu jakiejś tam prędkości, tak aby nie było poślizgu i strat.
Może napiszę dlaczego pytam. Czasem (rzadko) w pewnych okolicznościach (mała prędkość, bieg dość wysoki) coś odczuwam po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu. Coś jakby się się rozłączało albo załączało, albo gdzieś był jakiś luz lekki. Niby wszystko jest płynnie, nic nie szarpie, ale jest wyczuwalny taki "zaskok". Zauważyliście u siebie coś takiego? W sumie nie wiem czy to chodzi o skrzynię czy może gdzieś na półosiach jakiś luz jest czy co. A może szukam dziury w całym? Nie wiem, ale męczy mnie to. Stąd pytanie o ten lock-up bo może to to się załącza i rozłącza.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-05-2008, 16:20   

Jak odpuścisz całkiem gaz to początkowo skrzynia wchodzi na "luz" a jak go zaraz dociśniesz to "zasprzęgla" ponownie stąd pewnie to lekkie szarpnięcie ale całkowitej blokady konwertera to chyba jednak nie ma - zamiast hydrokonwertera to teraz w najnowszym automacie chyba audi wsadziło wielotarczowe mokre sprzęgła prawie takie jak w motorach po to by nie było strat na konwerterze bo jak wszystkie tarczki zasprzęglą do końca to 100% jest przenoszone praktycznie bez strat.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 10-05-2008, 20:18   

Może i tak. Tylko dlaczego w takim razie wyczuwam to tylko w pewnych sytuacjach? Zazwyczaj tego nie ma. A u siebie zauważyłeś coś takiego?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-05-2008, 07:27   

Nie zauważyłem aczkolwiek wrażenie szarpnięcia potrafię sprowokować praktycznie na zawołanie - odpuszczam gaz i po ułamku sekundy dodaję - skrzynia po odpuszczeniu "luzuje" a tu już but ponowny jest (podobny efekt masz jak się sprężarka klimy włączy i trafi w moment gdy właśnie odpuściłeś gaz) więc skrzynia "zasprzęgla" i stąd to szarpnięcie. U mnie mogę to wygenerować praktycznie na zawołanie szczególnie w jeździe z górki - wystarczy odpowiednio cwanie pooperować gazem i deko ogłupić kompa skrzyni. :biggrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.