drgania kierownicy przy predkosci 110 |
Autor |
Wiadomość |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 12-05-2008, 14:43 drgania kierownicy przy predkosci 110
|
|
|
Witam
Jechałem ostatnio w trasie i zauważyłem ze, kiedy przekraczam 110 zaczyna mi drgać kierownica (takie bicia) nie ma to wpływu na prędkość, bo specjalnie się rozpędziłem obojętnie czy jade 110 czy 140 drgania SA takie same. Ustają, kiedy przekraczam 180
pozdrawiam
rafal |
_________________
 |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 12-05-2008, 14:46
|
|
|
tak, a powyzej 300 to juz nic nie drga...
a tak powaznie, ja ostatnio tez to zauwazylem, ale nie zawsze...niedawno opony zmienilem z zimowek na letnie i chyba po tej zmienie tak sie dzieje-moze zle wywazone kola? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 20:46
|
|
|
no ja podobnie mam chociaz nie wiem czy przestaje przy 180 w serwisie mi mowili ze wahacze krzywe do wymiany to moze tez cos ma wspolnego. |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 22:30
|
|
|
M4mooT napisał/a: | no ja podobnie mam chociaz nie wiem czy przestaje przy 180 w serwisie mi mowili ze wahacze krzywe do wymiany to moze tez cos ma wspolnego. |
A ktore masz krzywe te wahacze? Bo z przodu w galu to skrzywic mozna jednynie gorne wahacze (podkowy), tak mi sie wydaje. Prosty i dolny wygiety sa tak grube (odlewane albo kute) ze skrzywic sie chyba nie dadza. No chyba ze jakis porzadny dzwon. |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 23:18
|
|
|
axg napisał/a: |
A ktore masz krzywe te wahacze? Bo z przodu w galu to skrzywic mozna jednynie gorne wahacze (podkowy), tak mi sie wydaje. Prosty i dolny wygiety sa tak grube (odlewane albo kute) ze skrzywic sie chyba nie dadza. No chyba ze jakis porzadny dzwon. |
no napisalem wlasnie krzywe
swoja droga to proste da sie skrzywic bo wymieniany byl przed zima prawy przedni prosty. |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 13-05-2008, 14:21
|
|
|
witam
dzis wyważyłem kola i po problemie nic nie drga:)
dzieki wielkie
pozdrawiam
rafal |
_________________
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2008, 15:49
|
|
|
M4mooT napisał/a: |
no napisalem wlasnie krzywe
swoja droga to proste da sie skrzywic bo wymieniany byl przed zima prawy przedni prosty. |
fakt, moj blad |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 26-06-2008, 12:46
|
|
|
mi drga kierownica przy 120 i potem ok. 140 przestaje... koła mam nowe 205/55/16... wyważone... geometria ustawiona...
akbi napisał/a: | i jakie masz opony?? nowe, czy założone letnie po zimowym sezonie?? |
jaka jest zależność... może nowe oponki muszą się ułożyć czy coś w ty stylu... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 26-06-2008, 15:50
|
|
|
to ja już nie wiem... mechanik (Auto TW) mówi, że wszystko w zawieszeniu ok... wyważenie ok... geometria ok... a drga... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-06-2008, 22:46
|
|
|
Oj mówią zapewniają, a pojedz do innego oponiarza niech sprawdzi wyważenie....jezeli takie jest drganie w wiekszosci przypadków trzeba doważyć koło, lub pożadnie ułożyć na feldze - zasada taka im mniej odważników potrzeba do wywazenia tym lepiej.
Dam ci przykład, byłem kiedys u oponiarza - taki stara szkoła- strasznie sie guzdrał, ale co - wywaza mi koło - wyszło cos koło 30-40 g dowazenia - ten zdjął koło z wywazaki, wypuscil powietrze i obrocił opone na feldze, dopompował wyważa - i wyszło 0g, koło bezobciążnikowe.... Jak sie chce to sie zrobi na cacy. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 00:48
|
|
|
u mnie po prostowaniu alu nadal bilo wczoraj wieczorkiem doszly pierscienie centrujace mam nadzieje ze to wyleczy te dolegliwosc
[ Dodano: 01-07-2008, 06:41 ]
pierscienie zalozone i efekt zaden ponowne odwiedziny u wulkanizatora sprawdzenie kol od str pasazera wywazanko na zero plus spr str kierowcy i nadal lata kiera zastanawiam sie czy mozliwey jest wplyw krzywych tarcz bo ewidentnie czuc przy hamowaniu pulsowanie mechaniker stwierdzil ze nie sa zbyt cienkie ale mysle o wymianie musze obadac temat przetoczenia (za ile w mojej okolicy) |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 05-07-2008, 00:04
|
|
|
Cytat: | zastanawiam sie czy mozliwey jest wplyw krzywych tarcz bo ewidentnie czuc przy hamowaniu pulsowanie |
u mnie efekt podobny, przy hamowaniu wibracje , przy 120 wibracje - koła wywyażone, opony nowe, na zimowych to samo. Wkurzyłem się podjechałem do dużego oponiarza który ma maszyne do toczenia tarcz na aucie. Zapłaciłem 60 zł koleś bardzo fachowo mi tarcze wyrównał i teraz już nic nie bije.
Polecam - 40 minut roboty kasa żadna a jaka przyjemność. Tylko teraz przez 500 km kazał grzecznie hamować |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 05-07-2008, 03:15
|
|
|
u mnie były źle wyważone koła (w dwóch miejscach: FeuVert i Noe\rauto)... teraz już spokój od bicia przy dużych prędkościach... mam natomiast jeszzce jeden niewielki objaw przy mniejszych prędkościach... mianowicie jak się leko skręci kierownicą (do pierwszego "małego" oporu) to czuć takie leciutkie cykliczne bujanie kierownicą (ale naprawdę leciutkie i ledwo wyczówalne)... wyważenie już jest ok (zresztą biłoby przy wyższych prędkościach)... zbierzność chyba też ok... (mierzona w dwóch warszatach - wyniki podobne)... objaw występuje zarówno podczas przyspieszania jak i z wciśniętym sprzęgłem... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|