| [CA4A 1.6] Pare pytan | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sprutus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 11:10   [CA4A 1.6] Pare pytan |   
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich mam pare pytań zwiazanych w moim autem 
 na poczatek chciałbym spytac forumowiczów z poznania i okolic gdzie serwisowac swojego colta,potrzebny sprawdzony,rzetelny i miare przystepny cenowo serwis  w poznaniu.
 
 poza tym niepokoi mnie wysokie spalanie,nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie  to ze przy totalnie oszczednej jezdzie pali 12l i przy bardzo agresywnej tez kolo 12l,nie wiem czym to moze byc spowodowane,filtry ok,swiece raczej tez choc w jednej jest troche upalona elektroda,przewody ok,chodzi dobrze choc wydaje mi sie ze ostatnio troche gorzej sie zbiera chc moze mi sie wydaje,
 
 i ostatnie pytanie czy moze byc to sonda lamba???po jej odłaczeniu na goracym silniku  samochod normalnie zapala i jezdzi a check engine sie wogole nie zapala
 dzieki z gory za pomoc
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-05-2008, 15:22, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarnuch23   Mitsumaniak
 Jaszczomp:>
 
  
 Auto: Outlander 2.0T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 25 Cze 2006
 Posty: 771
 Skąd: WAWA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | a wogule widziales ze check engine sie zapala przy uruchamianiu? czy niekoniecznie? jesli nie wiedziales moze ktos wyjal kontrolke i jezdzisz non stop w trybie awaryjnym stad spalanie... moj przy palowaniu bierze 8l .. 10 l mialem 1 raz jak jechalem z poznania i non stop mialem 6k obrotow.... 2 raz mialem 9,5l jak holowalem kilkadziesiat km duzego fiata...
 |  
				| _________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sprutus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 11:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie komputer jest sprawny check sie zapala tak jak powinien. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jolly69   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Paź 2007
 Posty: 267
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 11:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na początek podłącz multimetr do sondy i zmierz wahania napięcia podczas pracy silnika, przy przegazowaniu powinny być spore różnice w napięciu, niestety nie wiem jakie jest znamionowe napięcie sondy lambda w Colcie bo robiłem to w innym autku, ale na początek sprawdzisz chociaż czy sonda  reaguje na zmiany zawartości spalin. Przydało by się go jednak zdiagnozować, czy komputer błędów nie ma. Jeżeli dobrze pamiętam to można to zrobić podpinając diodę świecącą do kostki serwisowej i odczytując kody błędów. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sprutus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 12:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | sonde chciałem sprawdzic niestety nie wiem pod ktore przewody sie podłaczyc (sa cztery jeden biały jeden niebieski i dwa czarne) ale najpierw sprawdze komputer musze tylko odwiedzic jakis sklep zeby kupic jakas diode i kawałek kabla. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chcesz się kawałek przejechać to zapraszam do mnie. Miałem identyczne auto i znam jego budowę jak własną kieszeń 	  | sprutus napisał/a: |  	  | na poczatek chciałbym spytac forumowiczów z poznania i okolic gdzie serwisowac swojego colta,potrzebny sprawdzony,rzetelny i miare przystepny cenowo serwis w poznaniu | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jolly69   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Paź 2007
 Posty: 267
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z sondą Lambda jest tak: Napięcie powinno na niej być między 0 a 1V - w zależności od poziomy tlenu w spalinach.
 Sonda powinna mieć cztery wyjścia: niebieski i czerwony to podgrzewanie sondy, biały i czarny to przewody sygnałowe. Najlepiej zmierzyć omomierzem obwód podgrzewania ( między niebieskim i czerwonym), powinien wynosić 20 omów, jak jest nieskończoność, to może oznaczać że sonda jest niepodgrzewana i daje fałszywe wartości ( wtedy komputer może nie wykrywać błędu). Generalnie między białym i czarnym trzeba zmierzyć napięcie podczas pracy silnika na różnych obrotach. Aha i kod uszkodzenia sondy na komputerze to 11.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacobs [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesli sie dodatkowo srednio zbiera, proponuje sprawdzic kat wyprzedzenia zaplonu. Ja mialem podobnie i okazalo sie ze kat byl ustawiony na 0 st. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sprutus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2008, 07:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdziłem sonde na rozgrzanym silniku na biegu jalowym miernik pokazuje wartosci od 0.3V do 0.7V po wdepnieciu pedału w podłoge pokazuje stała wartosc 0.83V po puszczeniu gazu pokazuje 0.34V co dalej z tym fantem zrobic??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mugen [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2008, 07:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sprutus napisał/a: |  	  | sprawdziłem sonde na rozgrzanym silniku na biegu jalowym miernik pokazuje wartosci od 0.3V do 0.7V po wdepnieciu pedału w podłoge pokazuje stała wartosc 0.83V po puszczeniu gazu pokazuje 0.34V co dalej z tym fantem zrobic??? | 
 
 wyglada na to ze wszystko ok
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jolly69   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Paź 2007
 Posty: 267
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2008, 08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też mi się wydaje że sonda w porządku. Pamiętam że kiedyś kolega w Calibrze miał spalanie na poziomie 15 litrów i nikt nie wiedział od czego. Okazało się że miał przebicie na przewodach, po wymianie spalanie spadło do 9-10 litrów, może to jest jakaś wskazówka, biorąc pod uwagę nadpaloną świecę. Jeżeli przewody i świece dawno nie były wymieniane albo nie wiesz zupełnie kiedy były wymieniane to radziłbym wymienić, z drugiej strony ciężko jest zdiagnozować auto, które zachowuje się normalnie tylko dużo pali. Nieraz lepiej podjechać do warsztatu i zapłacić niż samemu wymieniać pół samochodu..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sprutus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-05-2008, 14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko ze musze poszukac jakiegos mechanika ktory zna sie na tym co robi bo narazie spotykałem samych partaczy niestety:( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |