| [ALL] Pociekująca chłodnica | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mirage1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 10:28   [ALL] Pociekująca chłodnica |   
 |  
               | 
 |  
               | Hejka 
 Czy może ktoś ma doświadczenie z pociekującą chłodnicą. Generlanie chodzi o to czy jest sens ją płukać przed wlaniem płynu uszczelniającego. Czy to nie rozszczelni chłodnicy jeszcze bardziej.
 
 Uwagi pomocnicze: Przebieg 200tys rocznik 94, raczej słabo wydajny układ chłodzenia, często się włącza wiatrak.
 
 Pozdrawiam i dzięki za pomoc w tej cieknącej materii.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-05-2008, 15:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chłodnica do wymiany. Nie kosztuje majątku. Nie eksperymentuj. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jolly69   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Paź 2007
 Posty: 267
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mirage1 napisał/a: |  	  | raczej słabo wydajny układ chłodzenia, często się włącza wiatrak. | 
 
 Sam twierdzisz że układ mało wydajny, bardzo możliwe że nigdy nie płukany i zamulony ( również w silniku)  że hej
  Wlanie uszczelniacza jeszcze go "doszczelni" a wtedy to już nawet wentylator nie pomoże ..... tak więc idź za radą Hugo, , a przy okazji wymiany chłodnicy przepłukałbym cały obieg chłodzenia w silniku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacobs [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2008, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak sie przepłukuje obieg? Bede wymienial niedlugo plyn chlodniczy. Mozna jakos tak profilaktycznie przed / w trakcie wymiany? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2008, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robert - czeste i krotkie wlaczanie sie wiatraka w tym silniku to norma. A chlodnice zmien - tak jak rozmawialismy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelson_hk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 72
 Skąd: Kołobrzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2008, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 A wiec tak mam problem z chlodnica, tak jak kolega, tez widac ze cos z niej cieknie, a na doklad tego obrzygalo mi cos lekko filtr oleju i ta klape przy kolektorach w biale kropki, opisze wam wszystko po kolei, wracalem wczoraj z wiochy i na 4 biegu na ponad 3tys obr. silnik zaczal chodzic jakos dziwnie, tzn. tak jak automat jak mu sie w pipe da, myslalem ze to cos od sprzegla czy cos ale pozniej ustalo i po dojezdzie zobaczylem ze nie mam plynu w zbiorniczku wyrownawczym i ze jest obrzygany lekko tymi bialymi kropkami, po przyjezdzie slyszalem tez ze wiatrak chodzi, czego nigdy nie zauwazylem, powiedzcie mi co robic czy wymienic chlodnice
  dzis dolalem tego zageszczacza do plynu, oraz uzupelnilem zbiorniczek ale jak przyjechalem do domu to wiatrak chodzil, temperatura na wskazniku jest caly czas w normie, prosze o rade bo zglupialem a ten misiek mnie wykonczy finansowo   |  
				| _________________ http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2008, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | pelson_hk jak chłodnica cieknie to ją jak najszybciej wymień, bo jej wymiana wychodzi taniej niż wymiana silnika po przegrzaniu go. Kapujesz o co chodzi? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelson_hk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 72
 Skąd: Kołobrzeg
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2008, 19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szkoda, że typ Denso, a nie firmy Denso. 	  | pelson_hk napisał/a: |  	  | http://moto.allegro.pl/it...ncer_92_96.html | 
 Pasować będzie. 	  | pelson_hk napisał/a: |  	  | czy ta bedzie dobra | 
 Jak nie będzie 30 st. w plusie to nic nie powinno się stać. 	  | pelson_hk napisał/a: |  	  | jak wiatrak chodzi a wskaznik temperatury jest caly czas w normie to chyba nic sie nie stanie jak pojezdze ze 2-3 dni | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pelson_hk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 72
 Skąd: Kołobrzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2008, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki Hugo, wlasnie lece zamowic nowa sztuke, wczoraj zrobilem 50km i wkaznik nawet nie chcial drgnac powyzej polowy   |  
				| _________________ http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |