 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Kilka napraw planowanych od dłuższego czasu |
Autor |
Wiadomość |
Konrad30 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2008, 12:00 [E54A 2.0 V6] Kilka napraw planowanych od dłuższego czasu
|
|
|
Witam Szanownych Grupowiczów
Jako że od kilku tygodni mam dostęp do garażu z kanałem to zabrałem się za kilka napraw które chodziły za mną od początku roku.
Chcę się podzielić doświadczeniami i kosztami tych czynności.
1. Alternator
Od jakiegoś czasu samochód głupiał - świeciły się kontrolki od akumulatora i ABS-u a doświadczenie mnie nauczyło że to właśnie z winy alternatora - sprawę troszke bagatelizowałem ponieważ alternator dawał za małe napięcie ale wszystko było OK. Któregoś dnia (wieczoru) sprawa się troszke zmianiłą - nastała niesamowita jasnosć i wszystko świeciło jak jażeniówka - wtedy też pokusiłem się o sprawdzenie miernikiem napiecia ładowania i przerażenie - 18 - 19 V. No to żarty się skończyły.
Okazało się że do wymiany regulator napięcia i stojan (uzwojenie).
Niewiele myśląc zacząłem rozglądać się za alternatorem a jazdę ograniczyłem do absolutnego minimum.
Alternator mam żadko spotykany jak się okazało - A3T11191.
Nie chciałem brać używki z allegro bo po pierwsze nie wiadomo w jakim stanie a po drugie tak na dobrą sprawę nie znalazłem.
Oddałem do regeneracji u częstochowskiego specjalisty w tej dziedzinie (nie jest TANI ale podobno DOBRY).
Wymienił 2 łożyska, stojan, regulator, prostownik - stara została tylko obudowa, koło pasowe i wirnik.
Koszt tego zabiegu to 505 złotych brutto.
Koszt zakupu regenerowanego alternatora to 519 zł (www.bendiks.lublin.pl) tylko tyle że trzeba trochę poczekać a mnie zależało na czasie.
Alternator zamontowałem i jest super
A i jeszcze jedno - trochę się trzeba na gimnastykować żeby w 6A12 wyciągnąć alternator - nie będę się rozpisywał o tym - jak ktoś będzie chciał to napiszę.
2. Wymiana pasków wieloklinowych
Przy okazji wymiany alternatora wymieniłem paski - ten od alternatora 4 rowkowy o długości 950 ( 4PK950 ) Mitsuboshi - 25 zł
i ten od pompy wspomagania i klimy - 5 rowkowy o długości 1060 ( 5PK1060) Mitsuboshi 35 zł
Razem - 60 zł paski, 8 zł przesyłka, 0 zł robocizna.
3. Wymiana chłodnicy
Niestety Oryginalna DENSO zaczęła sikać pod maską.
Zakupiłem zamiennik NISSENS za 289 zł.
Tu ważna informacjia - jeśłi ktoś kiedyś będzie szukał chłodnicy to zwróćcie uwagę na szerokość rdzenia chłodzącego. Ja szukałem po modelu samochodu i całe szczęści ze zmierzyłem bo kupił bym za wąski. Katalogi głównie mówią o 668 mm a ja miałem 718 mm.
No i oczywiscie druga ważna sprawa - ważną rolę gra to czy przekładnia automatyczna czy manualna. Dla automatu jest dodatkowe wejście na chłodzenie oleju ASB.
Koszty:Chłodnica NISSENS 62845B - 289 zł, przesyłka 43 zł (kurier za pobraniem), robocizna 0 zł.
4. Wymiana świecŚwiece leżały u mnie ładnych kilka miesięcy ponieważ nie bardzo chciałem sie zabrać za wymianę ze względu na V6 i troszke odkręcania aż w końcu porzy okazji montażu alternatora zrobiłęm to co miałem zamiar od kilku miesięcy.
Świece NGK PFR6J-11 - 6 sztuk, kupione w USA wyprodukowane w Japoni.
Koszt świec - 6 sztuk wraz z przesyłką z USA to UWAGA 160 zł !! - podkreślam że to okazyjna cena.
Robocizna 0 zł.
5. Wymiana przewodów
Przewody NGK Premium ME78.
Koszt 280 zł (Japaneze), przesyłka 8 zł, robocizna 0 zł.
6. Wymiana rozrządu
Pasek rozrządu - 210 zł (japoński SUN)
Napinacz hydrauliczny - 340 zł (japoński TSUBAKI)
Rolka - 2x60 zł (japońska KOYO)
Pompa wody - 140 zł (GMB)
Przesyłka GLS - 20 zł
Zakupy u japan_krk na allegro.
Robocizna - jeszcze nie wiem, dopiero dostałem paczke.
Aha - w V6 nie ma paska balansowego.
6. Planowane wymiany/naprawy:
- rozrząd - właśnie kompletuje ale nie dokońca wiem czego potrzebuje oprócz paska, paska balansowego, napinacza hydraulicznego, pompy wody (to przy okazji) i rolek.
- klimatyzacjia - zauważyłem malutki wyciek środka chłodzącego (tak mi się wydaje że to to bo wydoastaje się z pompy klimy i jest ładniutkie zieloniutkie) - może to tylko jakaś uszczelka jednak nie zauważam spadku wydajnosci klimy.
- tarcze hamulcowe tylne - osiągnęły minimum czyli 8,2 mm także nadszedł ich czas.
-wyłącznik masowy przednich prawych drzwi - nie działa a to trochę uciążliwe przy zamontowanym autoalarmie.
Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń do funkcjonowania samochodu i te "drobiazgi" wcale mnie nie zniechęcają do tego autka.
Pozdrawiam
Konrad
Pomóżmy Kajtusiowi - Twoja hojność może mu pomóc
 |
Ostatnio zmieniony przez Konrad30 15-05-2008, 11:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-05-2008, 17:25
|
|
|
Konrad - naprawdę się przyłożyłeś opis wraz z nr. katalogowymi napewno będzie pomocny dla innych urzytkowników E54A |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Konrad30 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2008, 14:22
|
|
|
Starałem się - sam czasami szukam pewnych informacji i pomyślałem że może to się komuś przyda.
Będę aktualizował ten temat w miarę upływu czasu.
Pozdrawiam
Konrad |
|
|
|
 |
|
|