Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z rozrusznikiem
Autor Wiadomość
tadeusz 
Forumowicz
kontrola silnika

Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: ostrołęka
Wysłany: 12-05-2008, 14:34   [Cari 1.9TD] Problem z rozrusznikiem

Witam.Ostatnio w mojej cari 1,9 TD z 97 coraz częściej mam problem z rozrusznikiem,
gdy przekręce kluczykiem kontrolki wszystkie się świecą, natomiast gdy już chcę uruchomić silnik,rozrusznik nie daje znaku życia,tak jakby coś nie łączyło,dopiero po kilku prubach załapi. Obawiam się że w końcu wogóle mi nie zaskoczy.Może ktoś wie coś na ten temat
proszę o radę.Zgóry dzięki,pozdrawiam.
_________________
tadek
 
 
jb07
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 15:00   

Szczotki w rozruszniku sie zawiesiły lub się skończyły. Wal z tym do elektryka samochodowego.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 12-05-2008, 15:41   

przyokzaji wymień automat przy rozruszniku, bo za 2 lata bedzie to samo...koszt z robocizną 200-250zl
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 12-05-2008, 22:06   

a nawiasem mówiąc (pisząc) świetny dostęp jest do niego :twisted:
gratulacje dla renowskich konstruktorów :badgrin:
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 12-05-2008, 22:58   

kielurkk napisał/a:
a nawiasem mówiąc (pisząc) świetny dostęp jest do niego
hehe jest powiedzmy beznadziejnie tragiczny :D ... zawsze mechanik mówi że dokłada z 10zł wiecej do robocizny za sam dostęp :wink: ...dycha drogą nie chodzi ale samemu nie mam zamiaru sie męczyć :?
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
adaniel83
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 13:33   

Mam ten sam problem i woże ze sobą 30 cm prenta, którym mogę go "puknoć" :D i problem znika :mrgreen:
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 13-05-2008, 15:43   

adaniel83 napisał/a:
Mam ten sam problem i woże ze sobą 30 cm prenta, którym mogę go "puknoć" i problem znika
do czasu aż sie zaczną nieodwieszać...nie daj boże o godz 2:00 w Borach Tucholskich :D
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2008, 08:15   

No cóż miałem to samo z rozrusznikiem w swoim aucie. W przeciągu miesiąca zdarzyło się tak dwa razy. Za pierwszym razem nie zareagowałem ponieważ uznałem, że winne są ogrome kałuże w które nieopatrznie się władowałem. Za drugim razem natychmiast pojechałem do elektryka. Gościu zdiagnozował przyczynę jako zawieszone lub zużyte szczotki w rozruszniku. Pomijam temat dostępu do rozrusznika :axe: Okazało się, że szczotki są zużyte w połowie, małe zdziwko, ale decyzja: wymieniamy. Na moją sugestię (niestety tylko sugestię) żeby zerknąć na automat - spec mówi, że nie trzeba, przyczyną na pewno były szczotki. Po godzinie rozrusznik na swoim miejscu, wszystko ok. Kilkanaście razy silnik odpalany jeszcze na podnośniku - wszystko ok. W momencie opłacenia robótki, odpalam silniik, żeby zjechać z podnośnika i co? Na tablicy choinka i nic. Silnik ani mru, mru. Szlag mnie o mało nie trafił. W efekcie wymieniono automat. Koszt robocizny, nowych szczotek i automatu - 220 PLN. Tego samego dnia wymieniałem jeszcze klocki hamulcowe, bębny i okładziny oraz wszystkie czynnosci przy klimie. W warsztacie spędziłem prawie 8 godzin, z czego rozrusznik zajął PIĘĆ godzin. :evil:
 
 
jarek19681
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 12:01   

Andrew twój elektryk to zwykły naciągacz, elektromagnes kosztuje 80 zł to za wymianę nie więcej niż 50 zł, a szczotki jeżeli były w połowie dobre, to po co je wymieniać ?
 
 
Andrew
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 21:15   

Z tym naciąganiem to nie tak do końca. Zakład sprawdzony i solidny i naprawdę stosunkowo tani. Faktem jest, że dłubali przy rozruszniku az 5 godzin, ale pierwsza diagnoza była trochę chybiona - wina została odpuszczona. W tym zakładzie biorą po 80 PLN za godzinę roboty przy elektryce - akurat to spora stawka. Ale np. za sprawdzenie klimy, uzupełnienie czynnika, uzupełnienie oleju i odgrzybienie - policzyli tylko 105 PLN. Dalej - za wymianę klocków - 30 PLN. No i najważniejszy plus - mają części dobrych firm i w niezłej cenie - a jak części nie mają na miejscu to zawsze jeszcze tego samego dnia znajdą!
PS. Szczotki wymieniłem ponieważ i tak rozrusznik został rozebrany - ot tak na zapas.
 
 
landron 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 1
Skąd: chelm
Wysłany: 02-07-2008, 10:01   

kolego sprawdź podstawowe rzeczy
po
1 przeczyść klemy na akumulatorze (jeżeli przygasają kontrolki to może być to )
2 ładowanie zakładam ze masz i akumulator naładowany (sprawdź miernikiem w trakcie pracy zakres pomiędzy 13,7 a 14,6 v )
3 podstawowa sprawa jest przeczyszczenie cienkiego styku kabelka przy automacie rozrusznika
4 główny przewód plusowy przy rozruszniku ostrożnie jest tam stały plus
5 następnie jeżeli to nie pomoże można czepiać sie dopiero rozrusznika
lub stacyjki ale podstawowa sprawa pierwsze cztery punkty :lol:
 
 
adamk4 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 13-06-2013, 20:42   

Czy ktos z was próbował ssam zdemontowac rozrusznik? Jak sie do tego zabrac?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.