Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Swiece przy LPG
Autor Wiadomość
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 29-04-2008, 12:45   [EA5W 2.5] Swiece przy LPG

Nie wiem czy było, poszukuje informacji odnośnie gazu i sosowanych wtedy świec.
Czy koniecznie platyny i jakie zamienniki.
pzdr koza
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-04-2008, 13:25   

Nie powinno być żadnych różnic jeśli chodzi o świece czy benzyna czy LPG. jeśli masz dobrze wyregulowana sekwencję...
Najlepiej jakbyś wstawił irydowe (lepsze niż platynówki, choć trwałość mniejsza o 15k km). Polecam Denso.
Oficjalnie do silnika 6A13 są przewidziane świece NGK PFR6G/J-11 (platynówki), a na temat innych odpowiedników tu masz właściwy temat i szczegóły:
http://www.mitsubishi-gra...p=303590#303590
Można jeszcze stosować różne wynalazki typu Bosch 3 lub 4 elektrodowe, lub świece "splitfire" jednak korzyść z tego będzie niewiele odczuwalna.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 29-04-2008, 13:56   

wieloelektrodowe nie sa zalecane do gazu. Kilka elektrod powoduje słabsze rozejscie się gazu wokół elektrod, przez co siła wybuchu jest mniejsza. To jest teoria w praktyce tego nie testowałem - sam mam 1 elektrodowe v-line NGK.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 29-04-2008, 13:59   

Jakie koszty Dens IK20 czy tak?
a jakie NGK?
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-04-2008, 14:55   

Ceny w USA:
zwykła V-line NGK BKR6E-11: 2.24 USD/1 szt.
podwójna platynówka NGK PFR6G/J-11: 11.71 USD/1 szt.
irydowa NGK BKR6EIX-11: 7.32 USD/1 szt.
podwójna platynówka Denso PK20PR11: 6.82 USD/1 szt.
irydowa Denso IK20: 11.99 USD/szt.
irydowa zwykła Denso SK20PRL-11: 9.35 USD/1 szt.

Podobnie będzie z różnicą cen w Polsce. Najlepiej wypytaj o ceny tych wszystkich świec i potem zdecyduj.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 29-04-2008, 15:16   

I wszystkie pójdą pod zagazowanego 2.5V6?

NGK PFR6G/J-11-o tej słyszałem że lepiej kupić z przerwą 0,8 do gazu?
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-04-2008, 15:32   

W takim razie to będzie:
NGK PFR6J (platynówka) - 0.8mm
Denso PK20PR-P8 (platynówka) - 0.8mm
Denso SVK20R-Z8 (irydowa wzmocniona) - 0.8mm
NGK BKR6EP-8 (zwykła) - 0.8mm

Przy Denso IK20 podawana jest przerwa 1.1mm, ale przy IK22 już 0.8mm. Zresztą w przypadku serii IK jest małe pomieszanie z tą przerwą i podawane są obie wielkości jako prawidłowe, więc trzeba by sprawdzić naocznie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 29-04-2008, 17:16   

koza, najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy potrzebujesz wymieniac te swiece. Gazownik podal jakis konkretny powod, czy bo tak, jest cos zle, nie dziala, przerywa? czy ok? Wez pod uwage, ze pewnie masz juz tam platynki, w v6 wymiana swiec jest dosc czasochlonna (swiece pod kolektorem) i z tego powodu i kosztu 6 swiec kosztowna, robi sie to przy okazji wymiany rozrzadu (minimalizacja kosztow i czasu). 3 swieczki sa na wierzchu, sprawdz ktoras, przede wszystkim bedziesz wiedzial co masz i w jakim stanie jest.

Ja mam ngk platyny z przerwa 0.8 i jest ok (38pln szt.), ostatnio porownywalem ceny to irydowe denso byly tansze o 1-2 pln od platyny (polskie e-sklepy, allegro).
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 29-04-2008, 18:09   

Tak bo gazownik stwierdził że są słabe. Mimo że to platynki, ale do wymiany -na bezynie nie było kłopotów.Po zagazowaniu pojawił się problem z doborem ustawień.
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 30-04-2008, 09:55   

Słabe? tzn. co im dolega, w 90 % przypadków to gazownik jest słaby.
Jak pisałem, ja ostatnio zmieniłem świece, miały u mnie przejechane 75kkm ile wcześniej nie wiadomo, były w idealnym stanie, ale nie miałem zamiaru ryzykować na kolejne 70-80.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 30-04-2008, 11:26   

Acha, przy zwykłych jednostkach 2.5V6 przerwa między elektrodami w świecach NGK powinna być 1.1mm, w świecach Denso może zejść do 0.8mm. Przy LPG raczej nie reguluje się przerwy świec, tylko sam ECU od gazu by podawał dobrze.
Przerwy 0.5 do 0.8mm stosuje się w silnikach z turbo (np. w VR4 gdzie jest 6A13TT).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 30-04-2008, 11:38   

Sa dwie szkoly, Falenicka i Otwocka, jedni na lpg zmniejszaja, inni nie. Ja jestem z Józefowa, czyli dokladnie po srodku ;-) i raz mam 1.1, raz 0.8. Nie bawie sie szczelinomierzem i kupuje gotowe swiece z przerwa 0.8, nie wiem czym to wytlumaczyc, ale sa tansze niz 1.1. Silnik na obu typach pracuje poprawnie, benzyna tez sie nie rozjezdza.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-05-2008, 00:45   

MI czasami lekko drzy na wolnych na LPG.. i tez słyszałem ze moze to swiece... ale narzi nic nie robie, ale dobrze wiedzieć co i jak, Migazownik mowił zeby NGK z przerwa mniejsza włozyc jak coś,,,, miałem jechć fo niego z tym gazem al nic sie nie dzieje... wiec po co, ostanio po wymianie eoleju w trasie spalil nmi 9.1...LPG
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
koza 
Forumowicz
ko-za


Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 85
Skąd: Białystok/Giżycko
Wysłany: 06-05-2008, 20:23   

Marcino kupiłem NGK z przerwą 0,8 majster robl tzw mape na benzynie a pozniej ustawiał wszystko na kompie i wgrywał.
Swiece wymienie w czwartek.
pzdr koza
_________________
Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-05-2008, 21:40   

Pytanko,
MAm na LPG takie "cykanie" od czasu do czasu ale tylko na wolnych obrotach, nie mogę zlokalizować skad to jest, jakby z krokowaca-okolic przepustnicy, albo od świec...
No własnie, czy to moga być śwece zapłonowe? Odkąd przyjechał z Nimiec nic nie robiłem z elektryka, ponad 30kkm na LPG... moze warto zajrzeć juz?
Czy organoleptycznie jak wykręce swiece bede mogł stwierdzić czy jest ok czy moze już do wymiany..
a może to zupełnie co innego..?
:idea: generalnie mi to nie przeszkadza bo tego wogule prawie nie słychać, ale dziś jak monwoałem w końcy ramki pod tablice, to jak sobie go odpaliłem i na wolnych wsłuchalem sie z otwarta maska i usłyszałem, co dziwne bardziej to nawet w środku samochody słychac przy otwartych dzwiach, moze przekażnik jakiś?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.