 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dziwne sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2008, 17:50 Dziwne sprzęgło
|
|
|
Witam.
Coś z moim sprzęgłem się stało.
Nagle zaczęło "brać: pod koniec. To znaczy jak na przykład ruszam to muszę prawie do końca puścić pedał sprzęgła, żeby samochód ruszył. Jak już pisałem to wydaje mi się, że to nastąpiło nagle.
Czy to poważne?
Co z tym zrobić?
Gdzie sprawdzić, wyregulować?
Z góry dziękuje za odpowiedź. POZDRAWIAM |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 22-05-2008, 10:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Vandalek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2008, 00:13 Re: Dziene przęgło
|
|
|
Z diagnozy wydaje mi sie ze to moze byc Tarcza Sprzegla.
Jak wymieniac to caly zestaw czyli, Tarcza Sprzegla, Łożysko Oporowe, Docisk Sprzegła.
Jesli zle mowie, to poprawic ale wydaje mi sie ze to wlasnie to.
Kumpel mial taka sama sytuacje,i okazalo sie ze to wlasnie Tarcza.
EDIT
Widze ze jestes z UK, caly zestaw widzialem za 170 funtow. |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:27
|
|
|
Adley, odezwij sie do mnie na gg lub skype, koles jest mechnikiem to ci moze to posprawdzac, podam ci wtedy moj tel. |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 06-04-2010, 10:45
|
|
|
Witam, nie chcę zakładać nowego posta, tak więc spytam przy okazji tego. Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mego sprzęgła i zastanawiam się, czy przypadkiem nie czeka mnie jego wymiana. Zauważyłem, że przy dynamicznej jeździe na niskich biegach czuć "palone sprzęgło" (1,2,3 do 6 tys obrotów) i po dynamicznej jeździe pedał sprzęgła pracuje znacznie lżej jak normalnie. Sprzęgło bierze mi wysoko (2-3 cm od końca, czasem wydaje się że, jeszcze wyżej) poza tym zauważyłem szarpanie podczas redukcji biegów biegów (szczególnie 2 na 1, słabsze szarpanie z 3 na 2) dodatkowo jak zmieniam dość dynamicznie biegi na wyższe, jak puszczę od razu sprzęgło to też szarpie....
Płyn wspomagania wymieniany, przebieg koło 240 kkm (jeżeli nie kręcony).
Jeżeli uważacie że koniec sprzęgła to jakie części polecacie?
Na co zwrócić uwagę przy diagnozie sprzęgła?
Z góry dzięki za sugestie |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 10:48
|
|
|
marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:13
|
|
|
robertdg napisał/a: | marrok, to może jeszcze napiszesz co napędza twoją skrzynie, bo mozna się tylko domyślać, czy to MPI,GDI czy TD, pozwala to odróżnic szkrzynie i ich prace |
Upsss..... ach ten tydzień po świętach i problemy z koncentracją...
pod maską drzemie 2,0 16V benzyna 136 km (muszę zmienić swoj opis ) |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:25
|
|
|
Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac,
Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem.
Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika.
Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:56
|
|
|
robertdg napisał/a: | Więc tak haczenie przy redukcji z 2 na 1, niestety taka przypadlosc tej skrzyni, dopoki sie praktycznie calkowicie nie zatrzymasz ciezko zredukowac, |
Problem z haczeniem znam ale nie o nie chodzi.
Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy) - zapłon rozrząd na 101% ok
Na drugim biegu jest to mniej wyczuwalne, na wyższych biegach nie da się tego odczuć.
W firmie mam kilka samochodów, w których takiego zjawiska nie ma...
Możliwe, że ten typ tak ma, chcę się upewnić..
robertdg napisał/a: | Twoje szarpanie przy redukcjach biegów, zastanawiam sie czy nie jest spowodowane, brakiem synchronizacji pedalu gazu ze sprzeglem. |
No nie wiem, tylko w galancie mam takie odczucia, w innych autach jakoś tego nie czuje...
robertdg napisał/a: | Co do brania sprzegla, na normalnym poziomie powinno sprzeglo brac w odleglosci okolo 1/3 skoku pedalu od podlogi od podlogi, czasami moze sie wydawac ze jest wyzej, zwlaszcza przy wyzszych biegach i przy wyzszych obrotach silnika. |
Oki, dzięki za info, sprawdzę jak wrócę do domu...
robertdg napisał/a: | Aby ocenic czy sprzeglo sie slizga zrób prosty test na slizganie sie sprzegla, co do drażniącej woni przy jezdzie na wysokich obrotach ja bym spradzil czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku na uklad wydechowy, woń palonego sprzegła jest na tyle ochydna i charakterystyczna, ze potrafi w oczy szczypać. |
Ok, test przeprowadzę, co do wycieku to raczej odpada, smród jest charakterystyczny i krótkotrwały, i bardzo szybko przechodzi, ale obejrzę auto na kanale...
A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej?
Pozdrawiam |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 12:04
|
|
|
marrok napisał/a: | Przykład, jadę na jedynce rozpędzam do 3,5 tys obrotów, puszczam gaz i szarpie samochodem (2, 3 razy) | Normalny objaw, jedynka jest do ruszania/rozpędzania, a nie jazdy, przełożenie odpowiada za szarpanie, tak samo z dwójka, gdybys puscil gaz jednoczenie wciskajac sprzeglo nic nie powinno takiego wystapic.
marrok napisał/a: | A co myślisz na temat pracy sprzęgła, tj. przy normalnej jeździe chodzi wyczuwalnie ciężej jak po dynamicznej? | Przy wyzszych obrotach sprzęgło lepiej chodzi, istnieje mozliwośc nawet wrzucenia biegu bez sprzęgła, tego nie radze próbowac bo wymaga odpowiedniej synchronizacji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 06-04-2010, 12:44
|
|
|
robertdg Wielki dzięki za odpowiedź ,
z tą 1 to po prostu chciałem spytać jak jest, przed czyszczeniem przepustnicy często było tak, ze jazda na 2 przy niskich obrotach (np skrzyżowanie) była masakra, tak więc dłużej na 1 jeździłem i zauważyłem takie, a nie inne zjawisko...
Sprzęgło się nie ślizga, sprawdzone.
Tak więc zostaje potwierdzić co tak śmierdzi...
Znajomy mechanik radził sprawdzić stan poduszek na skrzyni i silniku (szarpanie podczas zmiany biegów) Jak myślicie?
Może trochę przesadzam i szukam dziury w całym, ale sporo jeżdżę i po padniętej skrzyni w ostatnim samochodzie (poprzednie auto było w automacie) jestem trochę przewrażliwiony...
Pozdrawiam |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:21
|
|
|
Możesz sprawdzić poduszki, to podstawowa czynnosc i nie jest trudna. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ensulent
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:47
|
|
|
witam podpinam sie pod temat. Mam problem ze sprzeglem mianowicie, kiedy odpale auto i jest na luzie cos rzezi kiedy wcisne sprzeglo jest cisza. Kiedy ruszam to wogole masakraq jest wyje chyba lozysko strasznie na kazdym biegu strasznie chalasuje. myslalem ze to tylko lozysko tak jak mnie zapewnial sprzedawca ale... jak przyjechalem do domu i trocvhe poszalalem autem i sie zatrzymalem zaczelo cos smierdziec myslalem ze to gumy albo klocki czy cos ale to chyba soprzeglo;/ po tej ostrej jezdzie kiedy wszystko sie nagrzalo zaczelo sie slizgac sprzeglo czyli diagnoza chyba jest jednoznaczna ze sprzeglo jest do wymiany.? mam w planach zakup sprzegla exedy za 550 zl czy to dobry wybor ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:17
|
|
|
ensulent, z tego co opisujesz wynika że masz cały komplet sprzegłowy do wymiany oraz łożyska w skrzyni. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ensulent
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:24
|
|
|
ile lozysko skrzyni kosztuje?? troche dziwna sprawa ze sprzeglo padlo bo mam fakture niemiecka na wymiane sprzegla z koncowki 2008 roku ale wsumie niewiadomo jak bylo eksploatowane to sprzeglo bo dziwne ze tak szybko zakonczylo zywot. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-04-2010, 11:27
|
|
|
zadzwoń zapytaj
Japaneze - Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Na zużycie sprzęgła nie ma reguły, ktos bedzie jezdził 5 lat i sprzegło bedzie sie blyszczalo jakby było niedawno wymieniane, a ktos pojezdzi 2 tyg i całkowicie rozwali sprzeglo, wszystko zalezy od stylu jazdy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|