Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne zachowanie silnika
Autor Wiadomość
Mazik
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 19:55   dziwne zachowanie silnika

witam!
moj silniczek od jakiegos czasu dziwnie sie zachowuje i brakuje mi juz koncepcji gdzie szukac, a mianowicie w czasie gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu potrafi nie zgasnac kontrolka CE ale jak sie doda gazu to gasnie na wolnych czasem znow sie zapala (nie zawsze tak jest), po przejechaniu 2 - 3 km problem kontrolki znika. W czasie jazdy gdy nie jest jeszcze w pelni rozgrzany dziala nawet OK (przyspieszenie, itp) jak juz dojdzie do swojej temperatury to tak jakby zaczynal slabnac a przy przyspieszaniu (naglym wduszeniu gazu) zaczyna szarpac, jakby za malo paliwa hmmmm a moze za duzo ??? Gdy zresetuje kompa (odpiecie klemy na minute) problem znika calkowicie na jakies 300km i pozniej powraca no to znow reset :)
Co zrobilem do tej pory: wymiana rozrzadu, filtr paliwa i powietrza, przewody WN, wyczyszczona kopulka i palec, wymienilem kondki w kompie, sprawdzilem sonde lambde i brak pomyslow wiecej. Moze jakis czujnik temp ale jaki???? za duzo ich jest. Da sie z tym jezdzic ale........
Jesli ktos juz mial cos podobnego ew wie o co moze chodzic to prosze o sugestie
Pozdro
 
 
yossi 
Forumowicz


Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2008, 12:11   Re: dziwne zachowanie silnika

Mazik napisał/a:
w czasie gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu potrafi nie zgasnac kontrolka CE ale jak sie doda gazu to gasnie na wolnych czasem znow sie zapala (nie zawsze tak jest), po przejechaniu 2 - 3 km problem kontrolki znika


Zrobiło mi się tak kilka razy w MSR, gdy było chłodniej. Jednak szarpnąć, jak już, to raczej lubi gdy jest zimny, a nie rozgrzany.

W każdym razie - na przeglądzie w serwisie Mitsu powiedzieli mi, że czeka mnie czyszczenie przepustnicy i takie rzeczy póki co zrzucam właśnie na to.

Być może u Ciebie też by to pomogło.

Pozdrawiam,

yossi
 
 
Mazik
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2008, 20:07   

Na czym polega konkretnie czyszczenie przepustnicy?, troche na forum o tym poczytalem ale nie do konca to rozumiem. Czy tylko na wyczyszczeniu tej gardzieli i tej klapki (przepustnicy), czy rowniez innych rzeczy tj. np czujnika polozenia przepustnicy. A tak wogole ten czujnik to jest taki potencjometr co mozna go miernikiem sprawdzic czy trzeba jakos inaczej?
Aha, czy wszystkie przeplywomierze maja druciki w srodku, bo moj nie ma?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2008, 09:55   

Mazik napisał/a:
A tak wogole ten czujnik to jest taki potencjometr co mozna go miernikiem sprawdzic czy trzeba jakos inaczej?


Ten potencjometr to czujnik położenia przepuistnicy i on prawdopodobnie jest odpowiedzialny za świecenie się check engine. Można go sprawdzić najzwyklejszym miernikiem na opory. Na początku zczytaj błędy ECU. Wszystkie niezbędne informacje wraz z opisem czyszczenia przepustnicy znajdziesz na stronie naszego klubowego kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Mazik
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2008, 16:47   

Witam
Dzieki za link, kiedys z niego korzystalem :)
Adaho_krak napisał/a:
Na początku zczytaj błędy ECU.

Takze pozostawiam swoj temat do czasu sprawienia sobie kabelka, jak wsio bede mial to sie znow odezwe.
Pozdro

Dzis odczytalem bledy (przez mruganie). Kontrolka CE mruga jednostajnie wiec wg opisow na tym forum oznacza ze nie ma bledow. Ale za to ABS mi cos wymrugal tylko do konca nie wiem czy dobrze odczytalem, jesli tak to pokazal blad 21 i 16. Jak sie doczytalem na forum to 21 oznacza zwarcie na przednim prawym czujniku, a 16 zasilanie, tylko nie wiem czego???? Czy to ma jakis zwiazek z praca silnika??
Jak bede mial czas to sprawdze to zwarcie czy rzeczywiscie jest, a co do bledu 16 to o co moze chodzic?

Pozdro

[ Dodano: 31-05-2008, 23:36 ]
Dzieki yossi, czyszczenie przepustnicy wiele dalo, prosta rzecz wiec proponuje Ci to zrobic, moze nie ideal ale mozna zapomniec o problemie :) . O wiele lepiej reaguje na pedal gazu. Ja do czyszczenia uzylem szmatki nasaczonej benzyna, palca i patyka (zeby jak najglebiej siegnac, bo nie chcialo mi sie tego rozbierac) a bylo tej mazi tam sporo. i obroty mi wcale nie skoczyly wiec nie musialem robic korekty.

Co do czujnika polozenia przepustnicy, to nie bardzo wiem jak to sprawdzic, gdyz u mnie dochodza tam 4 kabelki, czyli tak jakby tam byly 2 czujniki :?: (rozumiem ze ten czujnik to cos takie w plastikowej obudowie przy przepustnicy) czy ktos wie jak to sprawdzic bo w manualu nic nie znalazlem?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 30-06-2013, 15:21   

Podepnę się pod temat. Otóż w Wagonie 2.4 GDI kolegi wystąpił problem. Podczas jazdy auto powoli traciło na mocy i w końcu zgasło. Odpala tylko chodzi strasznie nierównie i po chwili gaśnie. Check się nie świeci. Wygląda na to, że problem z paliwem, tylko od czego zacząć i w czym szukać przyczyny? Proszę o pomoc.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.