 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu. |
Autor |
Wiadomość |
Protrek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 17:47 Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu.
|
|
|
Witam
Czy mozliwe jest równoczesne spalanie benzyny i gazu przy instalacji sekwencyjnej, bo bardzo szybko ubywa mi zatankowanej benzyny. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 18:07
|
|
|
sterownik pada być może - ale jeśli paliłby Ci na raz to i to - silnik muliłby na potęgę... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-05-2008, 14:14
|
|
|
dziura w baku tez moze byc, lub sam wtryskiwacz tez moze puszczać.
Ale tak jak adams12, silnik byłby zalewany i muł jak cholera. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-05-2008, 19:58
|
|
|
Oczywiście, że jest to możliwe; powodem może być uszkodzony sterownik LPG i/lub przepuszczające (mimo pracyna LPG cały czas jest pompowana benzyna do listwy wtryskowej) wtryskiwacze benzynowe.
Mulić może troszkę, średnio lub "jak cholera" zależy od rozwinięcia usterki |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-05-2008, 20:04
|
|
|
a mi pali lpg i benzyne*
*ale to przez to ze tak mam ustawiona instalacje, zeby podawala przy wysokich obrotach benzynke jak juz na lpg nie moze uciagnac |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-05-2008, 22:55
|
|
|
Matejko napisał/a: | a mi pali lpg i benzyne*
*ale to przez to ze tak mam ustawiona instalacje, zeby podawala przy wysokich obrotach benzynke jak juz na lpg nie moze uciagnac |
A czy mozesz mi wyjąsnić kto tak fajnie ustawił staga- botaki chyba masz , jak to zrobili i czy były wyrażne objawy ze brakuje mu LPG? Ja jak mam mało gazu w butli tzn resztkę i jak przycisnę mocno to galancik automatycznie wskakuje mi na PB... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-05-2008, 23:28
|
|
|
nie nie,
zadne takie ze mam malo gazu w butli czy cos, stag ma 2 funkcje:
1.mozliwosc ustawienia jakistam obrotow powyzej, ktorych sam sie przerzuci na benzyne
2.w przypadku braku mozliwosci uciagniecia na lpg(u mnie jest to np 180km/h 4bieg) - ktorą stwierdzi komp od gazu - sam przerzuca na benzyne - dioda na przelaczniku zaczyna mrugac(a auto na paliwku jeszcze costam sobie przyspieszy) - to takie moje proby ostatnio na autostradzie, bo to co Ty opisales to normalne zachowanie kazdej sekwencji a nawet instalacji II gen. z komputerem sterujacym.
Ustawili mi to ci, ktorzy montowali gaz, przy przegladzie na 15tys.km, po tym jak im powiedzialem ze auto ma slaba gore(jezdzilo tyle ze przy okolo 5500obr/min trzeba juz bylo koniecznie zmienic bieg - wiec 2000obr/min uciekalo mi z zakresu:) ). Ustawili instalacje tak aby na tym gazie jezdzila jak najwyzej, ale w momencie kiedy juz nie moze uciagnac, a odczyt z kompa benzyny bedzie ze jeszcze by mogla pojechac to wtedy stag sam wlacza benzyne-objawia sie to mruganiem diody(odpuszczasz gaz-sam wraca do lpg), co ciekawe, na 1,2,3 biegu ciagnie do odciecia na lpg, na 4 przy przekroczeniu jakis 5500-6000obr/min wlacza benzyne.
No i jak mi to tlumaczyli monterzy - na moje pytanie - czemu mi ubywa troche benzyny z baku(oczywiscie mniej niz przy jezdzie na benzynie, ale o wiele wiecej jakbym jezdzil spokojnie-zanim zauwazylem ze dioda mruga przy jezdzie na lpg) odpowiedzili ze instalacja moze sie wspomagac paliwem - ale na pierwszych 3 biegach auto jakos przyspiesza, wiec nie czuc tej zmiany i tego ze pusci na ktorys wtrysk benzyne, jak przy przyspieszaniu na 4-gdzie juz silnik ma troche do uciagniecia.
Kolega do a4 1.8t zalozyl tez staga u tych samych ludzi no i poki co nie moze sie nachwalic, a auto na prawde niezle jezdzi(przy uwalonym przeplywomierzu jezdzilo lepiej na lpg niz na benzynie), no i nie ma strachu o turbine i silnik - bo sami ustawili instalacje tak aby przy palowaniu jezdzila tylko na benzynce.
Marcino mam nadzieje ze wyjasnilem wszystko w miare jasno, zrozumiale na tyle ze moze poprostu twoj silnik na lpg jest na tyle w stanie uciagnac auto, ze nie ma potrzeby ustawiac tak instalacji. Musze sie przyznac ze odkad mam gaz nie zaluje buta(spalanie po 10 w trasie i 13 w miescie) ale skoro silnik przy gonieniu troche przeleci na benzynie to zrobi mu to tylko lepiej niz by mialo zaszkodzic. |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 27-05-2008, 11:51
|
|
|
Takie ustawienie nie wiem czy jest takim naprawdę szczęśliwym, wydaje mi się jednak, że skoro na LPG nie wydala z wydatkiem gazu przy maksymalnym obciążeniu to oznacza że masz za słaby reduktor... Rozwiązanie ze wspomaganiem banzyną jest środkiem zaradczym. Ale tak mi się tylko wydaje, nie znam ocen fachowców, oraz tego jak zachowa się silnik przy nagłym podaniu innego rodzaju paliwa przy tak znacznym obciązeniu - jak NOS . |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-05-2008, 22:47
|
|
|
reduktor mam az za |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-05-2008, 22:59
|
|
|
Dzięki za wyczerpująca odpowiedz.
W sumie do odcięcia na LPG to próbowałem na 2-ce i 3-ce, nie wiem jak to jest na innych biegach ale napewno nie mam tej opcji z benzyna aktywnej. Zastanawiam sie czy jest mi potrzebna wogule, ale dobrze wiedzieć ze jest taka opcja.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 28-05-2008, 00:55
|
|
|
Matejko napisał/a: | reduktor mam az za |
Reduktor moze tak ale przewody może 6 zamiast 8?
No ale wiesz skoro jezdzi dobrze i wszystko gra i buczy to nie szukamy dziury w całym. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:27
|
|
|
A ja dziś rozmawiałem z kolega miłosnikiem mitsu zreszta, który z ekonomicznych przyczyn bierze od znajomego saba 2.2 turbo i chce tam załozyć LPG. ZAstanawia sie co gdzie i jak..., zastanawia sie and stagiem. Jak mu powiedziałm o opcji z benzyna jednoiczesnie to powiedział ze coś nie tak, ze układ musi być dobrze dobrany do jazdy na LPG... twierdzi ze jak chce jezdziuć na lpg to na LPG a nie na mieszance.
Moze być coś prawdy tak jak mowi JaGrab, ale może i Matejko ma racje. nie wiem spytam mojego gazownika jak to jest. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-05-2008, 23:33
|
|
|
wiecie - w momencie kiedy przelacza wam sie silnik na lpg, lub sami przelaczycie to w danym momencie przelaczania spala i to i to - poniewaz kolejno zalacza/wylacza wtryski, a ja napisalem ze moja instalacja ma funkcje dolaczenia paliwa(wiadomo niby silnik slabszy na lpg)wiec w momencie krecenia czy to na 1 czy na 2 czy na 3 biegu, powyzej jakis obrotow zalacza paliwo, ktore przez chwile zanim zmienimy bieg jest spalane(wiadomo kolejno odlaczane wtryski lpg -spala i to i to)szybka zmiana biegow - obroty spadaj wrzuca spowrotem lpg, znowu krecimy wysoko i znowu dorzuca paliwo, moj powyzszy opis i tlumaczenie dotycza 4 biegu i kresu mozliwosci 1.6 w cari stad moze ten caly galimatias:)
JaGrab3 nie ma co szukac, a wezyki sa wieksze i wtryski do 50koni na cylinder, wszystko dobrze wyregulowane(innej mozliwosci nie widze skoro juz sie na gaz zdecydowalem:) )
Marcino z tego co wiem to ta funkcja nie musi byc wlaczona - ze auto moze po przelaczeniu na gaz, nawet w momentach kiedy instalacja stwierdzi ze gaz lewy i moze podciagnie benyzna, nie przelaczy na benzyne chyba ze w jakims krytycznym momencie, i z tego co wiem mozesz takze ustawic kazda wartosc obrotow przy ktorej zmieni sie z lpg na benzyne |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|
|