Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3
Autor Wiadomość
dr_mateusz
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 23:25   Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3

Witam.
To mój pierwszy post na forum. Nie dawno kupiłem colta c50 i mam problem z poszarpana manszetą przegubu zewnętrznego. Mam pytanie jak ściągnąć wszystko i na co uważać. Jest to moje pierwsze auto i chce się czegoś nauczyć. Na forum szukałem ale nie znalazłem dobrego opisu. Pozdrawiam.

Na razie auto umyte, wyciągana wykładzina i myta. Powłoka lakiernicza pastą przetarta i jest o wiele lepiej.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-05-2008, 23:30   

Opis jest w service manualu w dziale "Download"
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
dr_mateusz
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 21:57   

No tak ale nie mogę znaleźć w którym. A może ktoś ma jakieś zdjęcia i opis na forum jak to zrobić, albo pamięta z głowy??
Wiem, że ściągam koło później odkręcam nakrętkę na tarczy hamulcowej. Sciągam tarcze i od razu będę mógł ściągnąć manszetę i założyć nową??
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-05-2008, 23:18   

1. ściągnąć koło
2. wyciągnąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę piasty (ta wielka) (klucz 34)
3. odkręcić 2 śruby łączące amortyzator ze zwrotnicą (klucze 17)
4. odkręcić uchwyt trzymający przewód hamulcowy na amortyzatorze. (klucz 12)
5. spuścić trochę oleju ze skrzyni biegów lub zaopatrzyć się w czyściutką nieszarpiącą szmatkę
6. wyciągnąć końcówkę przegubu (na której była wielka nakrętka) odchylając zwrotnicę z tarczą.
7. łychą podwarzyć przegub wewnętrzny aż zacznie wychodzić ze skrzyni (nie ciągnąć za półoś!)
8. jeśli olej nie był spuszczany w dziurę po półosi wsadzić szmatkę
9. rozciąć osłonę, półoś w imadło
10. łychą i młotkiem uderzać przegum zewnętrzny przy samej półosi aż puści zabezpieczenie i zejdzie z wielowypustu
11. założyć osłonę, przegub (musi wkliknąć) itd...
 
 
dr_mateusz
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 09:59   

To widzę, że nie jest to takie proste jak myślałem. Bo pewnie prostszego sposobu nie ma. Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-05-2008, 11:27   

No niestety prostszego sposobu nie ma - osłonę trzeba jakoś założyć, a do tego trzeba ściągnąć przegub z półosi, a do tego trzeba wyjąć półoś.

dr_mateusz napisał/a:
Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło.


No zawsze trochę roboty mniej - gdzieś w okolicach Twojego tematu jest opis krok po kroku ściągania skrzyni do wymiany sprżęgła
 
 
dr_mateusz
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 11:41   

Właśnie czytałem już ten opis do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-05-2008, 13:09   

dr_mateusz napisał/a:
do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio.
 
 
dr_mateusz
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 13:55   

Hugo napisał/a:
dr_mateusz napisał/a:
do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej.
Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio.


Wiem to już doczytałem. Ale koszt wszystkiego robi się duży, bo rozrząd też pasowałoby wymienić, do tego jeszcze olej i filtr oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.