Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
dr_mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 23:25 Osłona przegubu (manszeta) wymiana colt 1.3
|
|
|
Witam.
To mój pierwszy post na forum. Nie dawno kupiłem colta c50 i mam problem z poszarpana manszetą przegubu zewnętrznego. Mam pytanie jak ściągnąć wszystko i na co uważać. Jest to moje pierwsze auto i chce się czegoś nauczyć. Na forum szukałem ale nie znalazłem dobrego opisu. Pozdrawiam.
Na razie auto umyte, wyciągana wykładzina i myta. Powłoka lakiernicza pastą przetarta i jest o wiele lepiej. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
dr_mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 21:57
|
|
|
No tak ale nie mogę znaleźć w którym. A może ktoś ma jakieś zdjęcia i opis na forum jak to zrobić, albo pamięta z głowy??
Wiem, że ściągam koło później odkręcam nakrętkę na tarczy hamulcowej. Sciągam tarcze i od razu będę mógł ściągnąć manszetę i założyć nową?? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-05-2008, 23:18
|
|
|
1. ściągnąć koło
2. wyciągnąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę piasty (ta wielka) (klucz 34)
3. odkręcić 2 śruby łączące amortyzator ze zwrotnicą (klucze 17)
4. odkręcić uchwyt trzymający przewód hamulcowy na amortyzatorze. (klucz 12)
5. spuścić trochę oleju ze skrzyni biegów lub zaopatrzyć się w czyściutką nieszarpiącą szmatkę
6. wyciągnąć końcówkę przegubu (na której była wielka nakrętka) odchylając zwrotnicę z tarczą.
7. łychą podwarzyć przegub wewnętrzny aż zacznie wychodzić ze skrzyni (nie ciągnąć za półoś!)
8. jeśli olej nie był spuszczany w dziurę po półosi wsadzić szmatkę
9. rozciąć osłonę, półoś w imadło
10. łychą i młotkiem uderzać przegum zewnętrzny przy samej półosi aż puści zabezpieczenie i zejdzie z wielowypustu
11. założyć osłonę, przegub (musi wkliknąć) itd... |
|
|
|
 |
dr_mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 09:59
|
|
|
To widzę, że nie jest to takie proste jak myślałem. Bo pewnie prostszego sposobu nie ma. Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-05-2008, 11:27
|
|
|
No niestety prostszego sposobu nie ma - osłonę trzeba jakoś założyć, a do tego trzeba ściągnąć przegub z półosi, a do tego trzeba wyjąć półoś.
dr_mateusz napisał/a: | Ale jak mam do wymiany sprzęgło(ciągnie) to chyba od razu lepiej ściągnąć dwie półosie z przegubami i wymienić sprzęgło. |
No zawsze trochę roboty mniej - gdzieś w okolicach Twojego tematu jest opis krok po kroku ściągania skrzyni do wymiany sprżęgła |
|
|
|
 |
dr_mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 11:41
|
|
|
Właśnie czytałem już ten opis do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-05-2008, 13:09
|
|
|
dr_mateusz napisał/a: | do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej. | Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio. |
|
|
|
 |
dr_mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 13:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | dr_mateusz napisał/a: | do tego wszystkiego dojdzie mi uszczelnienie miski olejowej. | Żaden problem. Nie ma tam nawet uszczelki tylko sam silikon. Więc koszt kilku zł na silikon i wsio. |
Wiem to już doczytałem. Ale koszt wszystkiego robi się duży, bo rozrząd też pasowałoby wymienić, do tego jeszcze olej i filtr oleju. |
|
|
|
 |
|