Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KUPIĘ AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów
Autor Wiadomość
MARKO POLO
[Usunięty]

  Wysłany: 17-05-2008, 12:30   KUPIĘ AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów

Witam wszystkich!

Niedawno nabyłem Colta 1.5 GLXi 12V (84 KM) z automatyczną skrzynią biegów.
Samochód piękny, jak każde MITSU, ale skrzynka najprawdopodobniej do wymiany. Zanim zarejestrowałem samochodzik wszytko wydawało się być w porządku, ale kiedy wybrałem się na pierwszą dłuższą przejażdżkę poza miasto zauważyłem następujące problemy:

1. Przy prędkości np. 120 km/h obroty sięgają 4,5 tyś. a skrzynka nie przełącza biegów (O/D jest w pozycji ON).
2. Silnik nie trzyma wolnych obrotów (myślałem, że to może końcówki wtrysków, bo samochód stał przez dłuższy czas...).
3. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów samochód zaczął gasnąć, zapaliła się kontrolka check ENGINE.

Co prawda w skrzyni nie były zmieniane olej z filtrem. Ale w warsztacie od razu powiedziano mi, że ślizga sprzęgło i taką skrzynię trzeba oddać do regeneracji. Można sobie wyobrazić jakie to będą koszty:-/

Dlatego będę bardzo wdzięczny za wszelkie namiary na osoby, które byłyby w posiadaniu takiej skrzyni.

Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez MARKO POLO 17-05-2008, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-05-2008, 15:57   

po I wymiana kondensatorów w ECU oraz sterowniku automatycznej skrzyni.
Po II na stronie użytkownika Krzyżak jest regulacja wolnych obrotów oraz nauka wolnychg obrotów po odłończeniu akumulatora. Potem czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Jeśli to nie pomoże to wtedy pomyśleć o wymianie skrzyni biegów
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-05-2008, 15:57   

po I wymiana kondensatorów w ECU oraz sterowniku automatycznej skrzyni.
Po II na stronie użytkownika Krzyżak jest regulacja wolnych obrotów oraz nauka wolnychg obrotów po odłończeniu akumulatora. Potem czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Jeśli to nie pomoże to wtedy pomyślećo wymianie skrzyni biegów
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-05-2008, 00:00   

akurat olej w automacie to podstawa, więc musi być regularnie wymieniany.
zużyty olej może dawać takie objawy!- z uwagi na zasadę działania sprzęgła hydrokinetycznego.
problem jest taki, że standardowa wymiana obejmuje niestety połowę oleju obecnego w skrzyni (tak naprawdę to odświeżenie oleju) i dlatego nigdy nie należy dopuścić do zasyfienia.
 
 
czubekxx
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 10:17   

http://motoaukcja.interia...?item=372460495

Tutaj ktos ma skrzynie do sprzedania!!!
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-06-2008, 00:19   

remix napisał/a:
akurat olej w automacie to podstawa, więc musi być regularnie wymieniany.
zużyty olej może dawać takie objawy!- z uwagi na zasadę działania sprzęgła hydrokinetycznego.
problem jest taki, że standardowa wymiana obejmuje niestety połowę oleju obecnego w skrzyni (tak naprawdę to odświeżenie oleju) i dlatego nigdy nie należy dopuścić do zasyfienia.


A jest jakiś sposób na całkowitą (no powiedzmy sięgającą poziomu 80 %) wymianę oleju w automacie ? Czy zawsze się wymienia tylko te 50 % bo tak jest zalecane ?
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-06-2008, 17:43   

problemem jest spuszczenie starego oleju. zawsze dużo zostaje. ciężko mi powiedzieć. chyba tylko całkowite zdemontowanie skrzyni może pomóc.
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-06-2008, 00:09   

Pozostaje strzykaweczka setka lub większa i wężyk :D Tylko olej niech będzie ciepły. Mam nadzieję, że zwykłym wężykiem używanym w hodowaniu rybek nie uszkodzi się nic w środku skrzyni ? Przynajmniej teoretycznie nie powinno.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.