Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie części pasuje z 2,4 GDI do 2,5V6?
Autor Wiadomość
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 04-06-2008, 16:54   Jakie części pasuje z 2,4 GDI do 2,5V6?

Generalnie chodzi mi o hamulce, czy w 2,4 GDI po lifcie będą te większe czyli takie jak w 2,5 V6 po lifcie (276mm czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie).
Skrzynia manualna czy będzie pasowała do jakiegoś innego modelu miśka i generalnie pozostałe elementy mechaniczne czy coś można przypasować do 2,5 V6. Pytam ponieważ myślałem nad zakupem jakiegoś anglika i przerzuceniu sobie kilku rzeczy, a akurat 2,4 GDI trafił się do kupienia i zastanawiam się czy coś by z niego pasowało.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2008, 18:24   

GDi ma duże hamulce

Manual do 2.5 podchodzi z 1,8 GDi Carismy, po zmianie półosi na półosie z Galanta E5.

Sprzęgło hydrokinetyczne z 2.4 GDi za pomocą tokarza pasuje do automatu z 2.5

Poduszki silnika nie pasują, osprzęt silnika nie pasuje, .... w zasadzie to co napisałem pasuje, reszta nie bardzo ;)

[ Dodano: 04-06-2008, 18:25 ]
jestem na świeżo w temacie po swapowaniu 2.5v6 w miejsce GDi
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-06-2008, 20:06   

Bartek napisał/a:
jestem na świeżo w temacie po swapowaniu 2.5v6 w miejsce GDi


Ciekawe czy już ktoś swapował 2.5V6 tiptronic do Carismy GDI automat :badgrin: :rolleyes: Hmmm... :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2008, 20:16   

saphire napisał/a:
Bartek napisał/a:
jestem na świeżo w temacie po swapowaniu 2.5v6 w miejsce GDi


Ciekawe czy już ktoś swapował 2.5V6 tiptronic do Carismy GDI automat :badgrin: :rolleyes: Hmmm... :finga:


nie powinien być to bardziej skomplikowany swap, niż w Wagonie, zwłaszcza, że......skrzynia zostaje od 1.8 (w prawdzie nie TipTronic, ale wymieniając jeszcze skrzynię, sterowanie i elektronikę, nie widzę wyzwań.......Klik - przykładowy dawca narządów ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-06-2008, 21:24   

Tyle że lepiej sprzedac Cari, dołożyć różnicę i kupić całego 2.5V6 sprawnego i nie rozbitego niż się bawić w taki swap :-)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 04-06-2008, 21:26   

Czyli skrzyni od 2,4 nie wsadzę do 2,5. Ale chociaż hamulce by były :biggrin: , zderzaki, lampy i wyglądał by był prawie jak po lifcie i przede wszystkim hamował, bo serwa ani nic więcej w temacie hamulcy nie trzeba robić, oczywiście poza zmianą zwrotnic zacisków i tarcz. Jeszcze pytanko czy można by wyposażyć auto w kontrole trakcji jeżeli jej nie było, czy dało by się to jakoś z tamtego modelu przełożyć.
Jeszcze mi się przypomniało czy sonda jest ta sama i czy jest sens zakładać używaną?
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-06-2008, 23:37   

RoveR napisał/a:
Czyli skrzyni od 2,4 nie wsadzę do 2,5. Ale chociaż hamulce by były :biggrin: , zderzaki, lampy i wyglądał by był prawie jak po lifcie i przede wszystkim hamował, bo serwa ani nic więcej w temacie hamulcy nie trzeba robić, oczywiście poza zmianą zwrotnic zacisków i tarcz. Jeszcze pytanko czy można by wyposażyć auto w kontrole trakcji jeżeli jej nie było, czy dało by się to jakoś z tamtego modelu przełożyć.
Jeszcze mi się przypomniało czy sonda jest ta sama i czy jest sens zakładać używaną?


Lampy przednie nie, są ustawione na angielski ruch, chyba, że znajdziesz magika od ustawiania, że potrafi ustawić lustra w lampach.
Sondy podejdą, jednak jeśli auto ma już przejechane więcej niż 100k km to lepiej włożyć nową używkę. Sondy mają to do siebie, że się zużywają z przebiegiem. Sekcja wydechu za katem też podejdzie. Zawiecha chyba też w całości ta sama.
Hamulce w GDI były już "po-liftowe"
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-06-2008, 14:25   

saphire napisał/a:
Tyle że lepiej sprzedac Cari, dołożyć różnicę i kupić całego 2.5V6 sprawnego i nie rozbitego niż się bawić w taki swap :-)


po 1 - kupić za <15 tysi dobry egzemplarz to jak trafić 6 w totka......

po 2 - nie ciągnie Cię do posiadania nietypa przy którym Galant VR-4 EC5W to pospolity wóz????
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2008, 18:40   

Bartek napisał/a:
po 2 - nie ciągnie Cię do posiadania nietypa przy którym Galant VR-4 EC5W to pospolity wóz????

Mam takiego. Następnym razem mocno bym się zastanawiał ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-06-2008, 18:52   

Bartek napisał/a:
po 1 - kupić za <15 tysi dobry egzemplarz to jak trafić 6 w totka......

po 2 - nie ciągnie Cię do posiadania nietypa przy którym Galant VR-4 EC5W to pospolity wóz????


ad.1 myślałem o kwocie raczej w okolicach 20kzł :)

ad.2 fajnie mieć auto inne niż wszyscy ale aby to zrobić trzeba mieś masę czasu, warsztat, zaufanych i kumatych mechaniorów i do tego dużo czasu trochę kasy i inne auto do jeżdżenia na czas swapowania... a to dość skomplikowany przepis na tą "babkę" :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 05-06-2008, 21:27   

Lampy przód to wiem że odpadają, a np. kierunki czy są one zespolone czy można by je przełożyć i jak by ktoś się orientował co z tą kontrolą trakcji czy można ją jakoś wpasować.
swinks_UK pytanie do ciebie, jeżeli kupię auto od polaka który ma je zarejestrowane na siebie w UK, czy będę mógł nim przyjechać do siebie (samochód stoi teraz w Polsce) i jeżeli będę chciał ten samochód potraktować jako dawcę to czy muszę zgłaszać jego zakup i załatwiać jakieś formalności w związku z tym. Jeszcze jak powinna wyglądać umowa kupna (normalna tak jak przy krajowym samochodzie czy jeszcze coś do tego).
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-06-2008, 23:45   

To może od końca...
Niezależnie gdzie auto aktualnie jest i od kogo kupujesz musisz przejść następującą procedurę (z moimi modyfikacjami by zrobić to bardziej "user friendly").

1. Papierkowa robota.
- ty wypłacasz kwotę, właściciel ci wydaje dokumenty auta czyli: ważny certyfikat MOT (przegląd), opłacony Tax Road (ważny tax disc na przedniej szybie), V5C (dokument rejstracyjny). Sam sobie zostawia fioletowy wycinek z V5C "Notification of permament export". Umowa kupna w UK niepotrzebna.
Ty nie wypełniasz NIC w V5C (rubryki typu "new address" itp.). Zostawiasz sobie dokument na pamiątkę (albo gdybyś zechciał robić przekładkę i rejstrować).

2. Przygotowanie do drogi.
- jeśli jedziesz z UK do Polski musisz wykupić czasowe ubezpieczenie. Zrobisz to online ze strony:
http://www.theaa.com/insu...-insurance.html
klikając "get a quote"
lub strony:
http://www.norwichunion.c....htm?qreferer=/
moim zdaniem najlepiej kupić na 2 dni co w zupełności starczy na całą podróż. Dokumenty ubezpieczenia można załadować na kompa w postaci pdf i potem wydrukować. Z reguły ubezpieczenie kosztuje do 20 GBP za dobę.
Ważne - ubezpieczenie kupuje się na siebie! Podaje się dane pojazdu i własne osobowe.

I tak z ważnym ubezpieczeniem, ważnym Road taxem i MOT można spokojnie bookować bilet na prom (tu jest najtaniej):
http://www.norfolkline.com/ferry/
i wydać kilka funciaków na benzynę...

3. W Polsce:
Gdy auto jest już w Polsce w momencie zakupu to zamieszanie z ubezpieczeniem i podróżą odpada.

Jeśli zamierzasz użyć auta jako składnicę części zamiennych to takiego auta nigdzie nie rejstrujesz ani zgłaszasz. To jest po prostu twoja kupa złomu.

4. Epilog.
Już "były" właściciel tylko wysyła do DVLA ten fioletowy wycinek z listem i info, że sprzedał auto tobie (twoje dane) i auto powędrowało za granicę UK. W ciągu 4 tygodni DVLA robi tzw. write off car, czyli kasuje auto z ewidencji.

PS.
Kierunki są takie same w Galach jak w EU. Zespolone są tylko w Galach VR4 i Legnum.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 06-06-2008, 16:48   

swinks_UK napisał/a:
3. W Polsce:
Gdy auto jest już w Polsce w momencie zakupu to zamieszanie z ubezpieczeniem i podróżą odpada.


Dzięki ci bardzo za dokładne i czytelne wytłumaczenie tych wszystkich procedur.

Dzwoniłem właśnie do właściciela tego samochodu i niestety nie ma przeglądu i ubezpieczania, czyli jak coś to tylko laweta :( .

Co może być przyczyną że po osiągnięciu 3000-4000 samochód gaśnie chodzi właśnie o tego 2,4 GDI, może to być wina przepływomierza czy coś więcej mu dolega, o ile dobrze pamiętam to przebieg jego wynosi około 90.000 mil.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-06-2008, 23:17   

Ubezpieczenie to twój interes. Ubezpieczenia w UK są na kierowcę, a nie samochód, więc i tak byś musiał kupić tymczasówkę na którejś ze stron co podałem. Ważne by miał Road Tax i MOT (przegląd). Przegląd, czyli MOT kosztuje w UK ok. 50 GBP, a lewe chodzi za jakieś 150 GBP ( z tym, że teraz to baaardzo śliski interes od kiedy wprowadzono monitoring online).
W sumie spróbuj sobie przekalkulować co opłaca się bardziej:
1. auto na kołach do Polski, czyli conajmniej 40 GBP (ubezp) + 50 GBP (MOT) + 38 GBP (prom) + benzyna (hm... jakieś ze 180 GBP), czyli razem 308 GBP najmniej
2. koszt lawety.

Co do obrotów, to nie wiem. Tutaj Bartek jest autorytetem... Jego pytać i słuchać grzecznie :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
xXmondziolXx 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2,5 i III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-11-2010, 08:24   

panowie szukam skrzyni do galanta z jakich modeli mi podejdzie do mojego misiaka


model to : galant ES 2,4 nie GDi automat ze stanów rocznik 2002

pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.