Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] padnięty silnik?!
Autor Wiadomość
j3nDrEk
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 21:28   [CA4A 1.6] padnięty silnik?!

Witam,

Mam problemik z moim nowym nabytkiem, kupiłem Colta 92r 1,6 z instalacja gazowa, autko poczatkowo wydawalo sie w porzadku. Ale jak tylko dojechalem do domu odrazu zaczęły się problemy.
Autko nie chce odpalać na ciepłym silniku (ani na benzynie, ani na gazie), na zimnym nie ma wiekszych problemów ...poczytałem forum i domyślam się że to aparat zapłonowy.
Druga sprawa to wyciek oleju, autko zostało na noc na parkingu i znalazłem czarną plamę, nie wiem dokładnie skąd bo auto kupiłem dopiero wczoraj, ale chyba w okolicy rozrządu.
No i zostaje rzecz ktora dobija mnie najbardziej, to przy predkosci powyzej 100km strasznie nim telepie, dostaje dziwnych wibracji, udalo mi sie go docisnac do 120 ale wiecej juz dal rady pojechać, silnik juz nie chcial iść.
Nie miałem czasu pojechać jeszcze do mechaniora, już wiem że kupiłem trupa ale teraz zastanawiam się czy opłaca się to autko wogule naprawiać? ...a może wymieniać cały silnik?

Może macie namiary na jakiegoś speca w Wałbrzycha albo okolicy?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2008, 21:34   

Zgodnie z prawem masz 7 dni żeby oddać samochód z wadą ukrytą.

edit: Przy 120km/h mój 1,3 ciągnie bez problemów dalej, dopiero przy 150km/h zaczyna się mozolne ropędzanie. Może jest przy tym głośno, ale nie ma żadnych wibracji. Pewnie cieknie ci zimmerring wału od strony rozrządu. Może też ciec z drugiej strony wprost na tarczę sprzęgła. Sprawdź poduszki silnika, czy nie są zerwane. Jeżeli jak jest zimny jest OK moze być padniety czujnik temperatury i zachowuje się jakby jechał na ssaniu.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 05-06-2008, 22:37   

wichura1 napisał/a:
Zgodnie z prawem masz 7 dni żeby oddać samochód z wadą ukrytą.

A ja slyszalem ze nawet 14 dni. Jest to tzw rękojmia. Czyli masz prawo oddać poprzedniemu włascicielowi auto które ma wadę ukryta. Nie ceregiel się. Łap go za grzywe i walcz o swoje. Tym bardziej że zdążyłeś dojechać do domu a tu takie chopki.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-06-2008, 23:52   

Z tymi "wadami ukrytymi" to bedzie ciezko w aucie z 92 roku... Uslyszysz "widzialy galy co braly..."
Nie wiem ile za niego zaplaciles, ale przynajmniej podejmij probe reanimacji. Na poczatek filtry, plyny i regulacja. Instalacje gazowa bym odpial. Gorzej z tymi wyciekami, ale rozrzad i tak wypadaloby zrobic... Co do telepania zacznij od opon i felg moze stal dlugo...
Jednak decyzje podejmij po konsultacji z mechanikiem, albo jeszcze lepiej dwoma...
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 06-06-2008, 07:49   

Cytat:
Z tymi "wadami ukrytymi" to bedzie ciezko w aucie z 92 roku... Uslyszysz "widzialy galy co braly..."


Roznie z tym bywa. Jeszcze zalezy jak umowe spisali-czy nie ma wad ukrytych i auto ok...

Zmierz kompresje i zobacz co z autem. Jak padaka to wolalbym zwrocic sprzedajacemu.
 
 
j3nDrEk
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2008, 09:16   

hmm no jeżeli chodzi o umowę to jest paragraf

"Sprzedający oświadcza, że pojazd nie ma ukrytych wad technicznych, a kupujący potwierdza znajomość stanu technicznego pojazdu."

...no ale z tym można się zawsze kłócić, on powie że kupując znałem stan techniczny auta, mogłem wszystko sprawdzić itp., a ja że to była wada ukryta.
pewnie i bym wygrał, ale nie mam czasu na to żeby chodzić po sądach.
(jak będę miał dzisiaj chwilę to zadzwonię do rzecznika praw konsumenta, zobaczę jak to wygląda z ich punktu widzenia)

na jutro jestem umówiony z mechanikiem, ciekawe ile mnie to wszystko będzie kosztowało, bo ten Colcik mi się nawet podoba :)
bardzo fajny silniczek, precyzyjna skrzynia biegow, niskie siedziska, no i ta instalacja gazowa ...miesięcznie robię ładne przebiegi.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2008, 11:08   

Mi coś się wydaje że poszła uszczelka pod głowicą.
Powiedz mechanikowi niech pomierzy ciśnienie sprężania na cylindrach
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2008, 18:47   

Co chodzi o umowe-sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytulu rekojmi za wady fizyczne,ktore poastaly po ,,przejsciu"niebezpieczenstwa na kupujacego,chyba ze wady wynikly z przyczyny tkwiacej juz juz poprzednio w rzeczy sprzedanej.Tu sprzedajacy moze powolac sie na to iz ,,widzialy galy co braly" :wink: ,nie mowiac juz o tym ze w umowie bylo zaznaczone ze ,,jest mi znany stan techniczy itd..".I co dalej nastepuje-to kupujacy ma prawo od umowy odstapic,albo zadac obnizenia ceny,chyba ze sprzedawca niezwlocznie wymieni rzecz wadliwa alo niezwlocznie usunie wady.j3nDrEk masz miesiac czasu na to aby poinformowac tego goscia o wadach :wink: .Jesli nie miales zadnych dodatkowych zastrzezen w umowie to goń do typa i sie nie zastanawiaj.Zaufaj,jestem prawnikiem :wink: ..no chyba ze chcesz autko reanimowac :) .Pozdrawiam
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2008, 19:47   

vippo, zgadzam sie i radze kolego j3nDrEk, wal do poprzedniego wlasicciela z kumplem o duzych gabarytach wtedy sprzedajacy zmieknie
pzodrowki
bwr
 
 
j3nDrEk
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 08:35   

Dzieki za porady :)
...ale chyba nie jest z tym silnikiem tak zle jak myslalem, miska olejowa jest przegnila i stad ten wyciek oleju (juz znalazlem uzywana od lancera), a to ze gasnie to zapewne sprawa aparatu zaplonowego (ale mechanik dokladnie jeszcze tego nie sprawdzal).

... a tak z innej beczki to moj kolega kupuje teraz Omege 2,0 i juz nie moge sie doczekac jak zostawie go w tyle :P

....no i powiedzcie mi jeszcze w jakich latach w lancerach byly te same silniki /zeby sie nie okazalo ze kupie z nowszej wersji :biggrin:
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 09:35   

te silniki produkowano roznie byly 113 konne i 90 konne w automatach.W coltach wychodzily one od 92 roku do 95 w lancerach nie orientuje sie, najpopularniejsze sa 4G92 czyli 1,6 na 16 zaworach taki tez ty masz i takiego ci bedzie trzeba jak padnie.Mam takie dwa daj znac jak bedziesz potrzebowal
pozdr
bwr
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-06-2008, 23:22   

j3nDrEk napisał/a:
Autko nie chce odpalać na ciepłym silniku (ani na benzynie, ani na gazie), na zimnym nie ma wiekszych problemów ...poczytałem forum i domyślam się że to aparat zapłonowy.
Na 99% problem tkwi w poprawnej regulacji zaworów. Raczej napewno nie w aparacie zapłonowym.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-06-2008, 14:33   

Browar napisał/a:
te silniki produkowano roznie byly 113 konne i 90 konne w automatach.
bwr

113 konne w manualu, 113 konne w automacie i 90 konne w manualu ;)
_________________
 
 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2008, 19:13   

pawela napisał/a:
90 konne w manualu

nie bylo przypadkiem wersji malibu na automacie 90 konnych :>?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-06-2008, 11:07   

Browar napisał/a:
pawela napisał/a:
90 konne w manualu

nie bylo przypadkiem wersji malibu na automacie 90 konnych :>?

bro ja mam automat 113 konny ;)
Malibu byly 1.3 75KM i Malibu 16V 1.6 113KM.
90 konna była wersja MVV w manualu
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.