 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 16-09-2007, 16:59 |
[C52A 1.5] pompa sprzęgła????!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
siwy [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2006, 22:52 [C52A 1.5] pompa sprzęgła????!!!!!!!
|
|
|
Witam !!!
Poraz kolejny zwracam się do was o pomoc. Sprawa dotyczy tym razem pompy sprzęgła w ciągu trzech miesięcy poszła mi już druga i nie wiem dlaczego!!! Przy pierwszej było coś takiego chodziła normalnie aż pewnego dnia pedał poszedł w dół i miękki musiałem chwile podpompować sprzęgłem i się uszczelniała aż pewnego pięknego dnia umarła całkowicie. Zamówiłem drugą chodziło wszystko łądnie gdzieś po trzech tygodniach zaczołem odczuwać takjakby sprzęgło mi powoli strasznie oddawało sobie pompowałem przez chwile było normalnie i oddawało normalnie. Aż wkońcu pewnego pięknego dnia siadam do auta a sprzęgła nie ma pedał miękki.
A druga sprawa jest taka że telepie autem przy ruszaniu na pół sprzęgła dowiedziałem się że może to być wycisk pęknięty. A gdy się "prześlizga" sprzęgło albo chwile się pojeździ już rusza normalnie. Ale gdy chcę szybko zmienić bieg (i przyśpieszyć gwałtownie) to czasami zacznie ślizgać sprzęgłem. I jeszcze jedno czy przez ten wycisk może padać pompa???
Proszę o wszelką o pomoc i dziękuję.
pozdrawiam Artur
mitsubishi colt 1989r 1.5 4g15 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 17:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 17-03-2006, 22:58
|
|
|
Witam...
Z tą pompą sprzegła... co zamawiasz??? następna pompę???
jeżeli uzywana to sie nie dziwię że masz cyrki... kup komplet uszczeleczek do pompy wymień i zapomnij o problemie i nie zapominaj że jest cos tak jak siłownik sprzęgła który równiez borutę może robić... jego też zregeneruj.... koszty śmieszne....
A co do szarpania... nie będe sie rozpisywał itd.... poprostu napisze krótko...
Wymień docisk - sprzęgło - łożysko oporowe - koszt części około 300PLN... acha zwróć uwage czy z uszczelniacza wału nie cieknie lub też skrzyni... ale to sie zdarza baaaardzo żadko...
I tak jak pisałem wcześniej - ZAPOMNISZ O SPRZĘGLE....
Ehhh. dopisze jeszcze... szarpanie sprzęgła to przegrzany docisk przez ślizgającą sie tarczę - ślizgająca sie tarcza znaczy sie zużyta lub tez spalona albo zlana olejem...
pęknięty docisk=moooocno slizgające sie sprzęgło lub jego brak...
Pamiętaj że sprzegło wymienia sie w komplecie jaki napisałem... po pierwsze najtaniej wyjdzie przy kupnie (dziwne ale tak jest) - po drugie - masz gwarancję na części - po trzecie poprostu takie są zasady... nie przestrzegasz ryzykujesz....
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 17-03-2006, 23:03
|
|
|
zmielony wysprzeglik ktory jakostam dziala powoduje ze syf z niego dostaje sie z plynem do pompki ktora to po jakims czasie (w twoim przypadku ok 3 tygodni) sie poprostu wysrywa, wymienic to i to lub uszczelnienie tego tego no i koniecznie plyn i uklad przeplukac denaturatem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24306 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2006, 23:17
|
|
|
Regeneracja pompki jest identyczna jak u mnie - opis na mojej WWW. |
|
|
|
 |
siwy [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2006, 23:41
|
|
|
sprzęgło zmieniane w listopadzie całe wysprzęglik też nowy a pompa faktycznie druga była używana za 40 zeta |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-03-2006, 08:12
|
|
|
Jakiej firmy sprzęgło założyłeś???
Pytam o docisk i tarcze z osobna... to że założyłes w listopadzie to nie znaczy że go szlak nie trafił... wiem smutne ale czasami sie zdarza...
Slizganie się sprzęgła to raczej nie wina pompki czy tez siłownika...no musiałoby sie zdarzyć że siłownika sie zaciera lub też pompa blokuje i nie upuszcze ciśnienia... ale o czymś takim jeszcze nie słyszałem w hudraulicznym rozwiązaniu wysprzęglania...
Czekam na info na temat firmy sprzęgła,,,,
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-03-2006, 11:42
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Slizganie się sprzęgła to raczej nie wina pompki czy tez siłownika...no musiałoby sie zdarzyć że siłownika sie zaciera lub też pompa blokuje i nie upuszcze ciśnienia... ale o czymś takim jeszcze nie słyszałem w hudraulicznym rozwiązaniu wysprzęglania... |
Heh, to nie słyszałeś o moim problemie . Też zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, ale czasami bardziej czasami mniej, kupiłem komplet łożysko, docisk, tarcza, ale okazało się że wszystko jest ok - no może docisk trochę dostał jak się tarcza ślizgała. Powodem było zacieranie się wałka wysprzęglającego w obudowie skrzyni. Siedziałem chyba godzinę z olejem i innymi cudami i kluczem francuskim założonym w miejsce wysprzęglika, żeby to jakoś rozruszać. Warto tam czasem zapuścić jakiś środek smarujący żeby sobie szczelinka wessała.
Siwy - proponuję zdjąć wysprzęglik, w jego miejsce na łapę założyć klucz i zobaczyć jak działa sprzęgło |
|
|
|
 |
siwy [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2006, 17:12
|
|
|
hmmm...... odnośnie firmy sprzęgła to nie mam pojęcia nie pamiętam bo gdzieś faktura mi się zapodziała
dzięki za wszystkie sugestie i pomoc ....... "odrobie w polu przy ziemniakach" tylko wołajcie
odnośnie wykręcenia wysprzęglika to sprawdzę to JOSIE
dzieki wielkie
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24306 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-03-2006, 22:05
|
|
|
siwy napisał/a: | "odrobie w polu przy ziemniakach" |
nie mam pola, ale możesz zaorać doniczki mojej mamie |
|
|
|
 |
siwy [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2006, 13:26
|
|
|
nie ma problemu zaprzęgne dżdżownice do pługa i zaoram doniczki Twojej mamie |
|
|
|
 |
|
|