Turbo w dieslu |
Autor |
Wiadomość |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2008, 19:53 Turbo w dieslu
|
|
|
Witam .I stało sie w moim aucie padła turbina samochód dostawał samozapłonu dymił okrutnie nie było jazdy. Poszukiwanie usterki i jej naprawy trwają do dzisiaj i ostatnim punktem jest turbo. Rozebrałem to na części i w moim mniemaniu regeneracja turbin za kwotę 500 zł i w górę to przesada . od strony sprężarki jest kilka części z brązu i stali uszczelniona trzema oringami i dlaczego to tak drogo???? Posiadając tokarki precyzyjne pokuszę sie na samonaprawę o efektach poinformuję szanowne grono proponując ..samopomoc.. w naprawie, A może się mylę oczekuję uwag tych krytycznych także. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-06-2008, 20:08
|
|
|
A kto Ci to wywazy ? Przypominam ze turbina w dieslu kreci sie to okolo 90 tys wiec jak takie lopatki wpadna w dolot to bedzie niesla katastrofa. Lepiej wydac te 700 zl i miec gwarancje roczna ze nic sie nie rozleci. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-06-2008, 01:07
|
|
|
Nie rob tego sam Jak stanie sie to co kolega napisal wyzej koszty nie beda wynosily 700zl a 7000zl czy nawet wiecej....jest sens ryzykowac
Niestety takie sa wady posiadania silnikow z turbina...czasem jak kazdy element zuzywaja sie i 3eba naprawiac...
Daj do serwisu niech Ci to zrobia...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-06-2008, 02:31
|
|
|
chyba trzeba?
To jest Forum gdzie piszemy po polsku a nie językiem z smsów |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2008, 16:35
|
|
|
O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... ! |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-06-2008, 19:48
|
|
|
rynio_di napisał/a: | O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... ! |
nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:17
|
|
|
sampler napisał/a: | nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie. |
Oj to prawda:)
rynio_di skończyłeś już naprawę tej turbiny?? Ciekawi mnie efekt końcowy, u mnie turbina niby pracuje ale dość ostro puszcza już olej, zastanawiam się, czy samemu coś z tym mogę zrobić i czy warto. Serwisy naprawcze tych elementów sugerują mi właśnie coś o wyważaniu, co ponoć jest szalenie istotne. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:45
|
|
|
rynio_di, z jaką prędkością kręci się wirnik turbosprężarki? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 21:47
|
|
|
Turbiny pracują w zakresie 100 000-300 000 obr/min do bardzo wysokie obroty. Moja turbina już naprawiona dotoczyłem łożyska z brązu panewkiwego B-101 to walec śr.14mm l-8mm zabawa tylko z podziałem na 6 otworków smarujących i dotoczyłem dwa drobiazgi ze stali zahatowałem i przeszlifowałem pod wymiar zakupiłem dwa uszczelniacze typu oring ,całość 45 zł bo brązu kupiłem 400mm .Po uszczelnieniu przewodów odpływowych oleju sprawdzana ciśnieniowo ,trzyma pięknie obraca się lekko. Jest jeszcze jeden element taki pomiędzy odrzutnikiem oleju wykonany z 3mm płytki z brązu jego trzeba poprawić ,może mieć otwór jajowaty . Prawdo podobnie są w sprzedaży zestawy naprawcze za 200 zł. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16-06-2008, 10:53
|
|
|
Moze tam jest jakas turbina gazowa ? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 18:30
|
|
|
Ja swoją wypowiedź oparłem na wikipedii nie brałem tego z sufitu ani z żadnej instrukcji. A jakie turbiny i z jaką prędkością się obracają rozpoznając ich po typach nie umię odpowiedzieć dokładnie . Może to i odrzutowce??? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-06-2008, 17:43
|
|
|
Ja kiedys przez wiki polozylem egzamin tak ze nie warto brac tego na serio
A turbiny z diesli z tego co wiem to sie tyle nie kreca....
Krzychu |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-06-2008, 18:29
|
|
|
Turbiny w autach wrc startujuacych w eliminacjach na duzych wysokosciach gdzie jest mniej tlenu w powietrzu kreca sie do predkosci okolo 150 tys obr/min. Ograniczeniem jest raczej material bo mozna by wiecej |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-06-2008, 20:12
|
|
|
No ale tu nie chodzi o same obroty tylko zeby pompowala dana ilsoc powietrza a to mozna wiekszyc zwiekszajac tez turbine wiec tu nie chodzi o obroty a optimum miedzy obrotami a wielkoscia i wytrzymaloscia, zywotnoscia turbiny.
Krzychu |
|
|
|
 |
|