Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo w dieslu
Autor Wiadomość
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2008, 19:53   Turbo w dieslu

Witam .I stało sie w moim aucie padła turbina samochód dostawał samozapłonu dymił okrutnie nie było jazdy. Poszukiwanie usterki i jej naprawy trwają do dzisiaj i ostatnim punktem jest turbo. Rozebrałem to na części i w moim mniemaniu regeneracja turbin za kwotę 500 zł i w górę to przesada . od strony sprężarki jest kilka części z brązu i stali uszczelniona trzema oringami i dlaczego to tak drogo???? Posiadając tokarki precyzyjne pokuszę sie na samonaprawę o efektach poinformuję szanowne grono proponując ..samopomoc.. w naprawie, A może się mylę oczekuję uwag tych krytycznych także.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-06-2008, 20:08   

A kto Ci to wywazy ? Przypominam ze turbina w dieslu kreci sie to okolo 90 tys :) wiec jak takie lopatki wpadna w dolot to bedzie niesla katastrofa. Lepiej wydac te 700 zl i miec gwarancje roczna ze nic sie nie rozleci.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-06-2008, 01:07   

Nie rob tego sam :!: Jak stanie sie to co kolega napisal wyzej koszty nie beda wynosily 700zl a 7000zl czy nawet wiecej....jest sens ryzykowac :?:
Niestety takie sa wady posiadania silnikow z turbina...czasem jak kazdy element zuzywaja sie i 3eba naprawiac...
Daj do serwisu niech Ci to zrobia...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2008, 02:31   

Robson86 napisał/a:
3eba
:shock: chyba trzeba?
To jest Forum gdzie piszemy po polsku a nie językiem z smsów :?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 16:35   

O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... !
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-06-2008, 19:48   

rynio_di napisał/a:
O jakim wyważaniu koledzy mówicie? Wirnik od strony wydechu łopaty stałe ,sprężarka także łopaty stałe. Wniosek oba wirniki założone na ten sam wał nie powinny zmienić wagi, a to co się wypracowuje to nie jest częścią wirującą a jeżeli nawet się obraca to na poduszce olejowej i ma średnicę 10mm. A wyważyć można jak oś balansową w dwóch kłach tokarskich. Moim zdaniem turbina nie taki diabeł straszny. A jak się rozpadnie to trudno... !


nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-06-2008, 14:17   

sampler napisał/a:
nie trudno tylko moze spowodowac katastrofe silnika a akurat 4D68 dostac to juz niezle wyzwanie.

Oj to prawda:)

rynio_di skończyłeś już naprawę tej turbiny?? Ciekawi mnie efekt końcowy, u mnie turbina niby pracuje ale dość ostro puszcza już olej, zastanawiam się, czy samemu coś z tym mogę zrobić i czy warto. Serwisy naprawcze tych elementów sugerują mi właśnie coś o wyważaniu, co ponoć jest szalenie istotne.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-06-2008, 14:45   

rynio_di, z jaką prędkością kręci się wirnik turbosprężarki?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2008, 21:47   

Turbiny pracują w zakresie 100 000-300 000 obr/min do bardzo wysokie obroty. Moja turbina już naprawiona dotoczyłem łożyska z brązu panewkiwego B-101 to walec śr.14mm l-8mm zabawa tylko z podziałem na 6 otworków smarujących i dotoczyłem dwa drobiazgi ze stali zahatowałem i przeszlifowałem pod wymiar zakupiłem dwa uszczelniacze typu oring ,całość 45 zł bo brązu kupiłem 400mm .Po uszczelnieniu przewodów odpływowych oleju sprawdzana ciśnieniowo ,trzyma pięknie obraca się lekko. Jest jeszcze jeden element taki pomiędzy odrzutnikiem oleju wykonany z 3mm płytki z brązu jego trzeba poprawić ,może mieć otwór jajowaty . Prawdo podobnie są w sprzedaży zestawy naprawcze za 200 zł.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 15-06-2008, 13:34   

sampler napisał/a:
Przypominam ze turbina w dieslu kreci sie to okolo 90 tys :) .


rynio_di napisał/a:
Turbiny pracują w zakresie 100 000-300 000 obr/min do bardzo wysokie obroty.


Panowie, to ja już nie wiem?? to turbo czy odrzutowiec?? :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-06-2008, 10:53   

Moze tam jest jakas turbina gazowa ? ;)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2008, 18:30   

Ja swoją wypowiedź oparłem na wikipedii nie brałem tego z sufitu ani z żadnej instrukcji. A jakie turbiny i z jaką prędkością się obracają rozpoznając ich po typach nie umię odpowiedzieć dokładnie . Może to i odrzutowce???
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-06-2008, 17:43   

Ja kiedys przez wiki polozylem egzamin tak ze nie warto brac tego na serio ;)

A turbiny z diesli z tego co wiem to sie tyle nie kreca....

Krzychu
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-06-2008, 18:29   

Turbiny w autach wrc startujuacych w eliminacjach na duzych wysokosciach gdzie jest mniej tlenu w powietrzu kreca sie do predkosci okolo 150 tys obr/min. Ograniczeniem jest raczej material bo mozna by wiecej :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-06-2008, 20:12   

No ale tu nie chodzi o same obroty tylko zeby pompowala dana ilsoc powietrza a to mozna wiekszyc zwiekszajac tez turbine wiec tu nie chodzi o obroty a optimum miedzy obrotami a wielkoscia i wytrzymaloscia, zywotnoscia turbiny.

Krzychu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.