Zalecany olej, rozruch silnika, przekroczenie terminu |
Autor |
Wiadomość |
Vasco [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2008, 18:30 Zalecany olej, rozruch silnika, przekroczenie terminu
|
|
|
Zakupiłem w sierpniu 2007 w Polsce w salonie, nowe l200 z automatyczną skrzynią biegów oraz z oryginalnym chipem.
Mam następujące pytanie. Jaki olej powinien być stosowany do tego auta. Jedne serwisy Mitsubishi twierdzą, że castrol 5 w 30 lub 5 w 40, inne, że Shell lub castrol ale 10 w 40 (półsyntetyk) bo chroni lepiej turbine, (ale nie wiem czy chroni silnik). Natomiast niezależni ale doświadczeni mechanicy i serwisy innych marek twierdzą, że lepiej syntetyk.
Pojawił się również następujący problem przy temperaturze -10 stopni auto p 3 dniach postoju odpala ale nie jedzie po włączeniu na D do momentu jak się nie rozgrzeje co najmniej jakies 10 – 15 minut, a nawet wtedy jedzie bardzo wolno, przy 1 nocy postoju trwa to około 3 minut a po tygodniu ponad 20 minut. Serwisy nie wiedzą o co chodzi.
O ile można przekroczyć przebieg 20.000 bez serwisu aby zachować gwarancję jeżeli wróciłem z dłuższej wyprawy a serwis na 13 dni oczekiwania na przegląd, a innego nie ma w promieniu 120 km. |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2008, 18:56
|
|
|
co do przekroczenia: teoretycznie 1000km w praktyce to jak się dogadasz z serwisem... no i pod warunkiem, ze nic w tym czasie się nie stanie...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-06-2008, 09:49
|
|
|
Kibloo napisał/a: | o do przekroczenia: teoretycznie 1000km w praktyce to jak się dogadasz z serwisem... no i pod warunkiem, ze nic w tym czasie się nie stanie... |
Dokladnie tak jak Kibloo wspomina +/– 1000 km. Powinienes takze posiadac taka informacje w ksiazeczce serwisowej. Ja przed wyjazdem do Chorwacji robie przeglad o 2000 wczesniej ale to wynik konsultacji z ASO. Zrobia przeglad i sprawdza auto pod katem wyprawy.
Co do ruszania po mroznych temperaturach. Moze oleum w skrzyni automatycznej tez zamarza a przynajmniej zmienia swoja konsystencje i wlasciwosci i dlatego nie mozesz jechac. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Maciej [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 11:29
|
|
|
U mnie z ruszaniem nie było nigdy problemów.W okresie zimowym nie był uruchamiany codziennie-przerwy bywały 3-4 dniowe i dłuższe i ruszał jak latem. Za to mam inny niepokojący objaw ze strony tego "super automatu" : jadąc już na dobrze rozgrzanym oleju w skrzyni ze stałą prędkością w okolicach 70 km/godz czasami dziwnie szarpie. Ma ktoś temu podobne objawy ? |
|
|
|
 |
Vasco [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 23:20
|
|
|
ok, dzieki za info dot przegladu,
nie mam takich szarpnieć prz 70 km
a odnosnoie tego, że auto nie jedzie jak jest zimne to z tego co zdążyłem sie zorientować to wynika to z błędu w oprogramowaniu, gdyż jakiś czujnik temp skrzyni podaje pomiary które komp źle odczytuje, i wymaga to albo przestawienia tego czujnika, nowego softu i regulacji, albo sam nowy soft i jakaś regulacja związana z zapłonem ??? |
|
|
|
 |
Januszl200
Forumowicz Januszl200
Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 132 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2008, 09:03
|
|
|
Te szarpnięcia przy stałej prędkości, to nie jest aby efekt "turbodziury"? Motor kręci w okolicach załączania turbiny i nie może się zdecydować? |
|
|
|
 |
Maciej [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 10:32
|
|
|
Januszl200 - właśnie coś w tym stylu jakby nie wiedział co zrobić ! Jakby "elka" mówiła "chciałabym ale się boję". A tak poważnie to efekt nie jest w rzeczywistości przyjemny. |
|
|
|
 |
Vasco [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 11:18
|
|
|
Odpowiedź z centrali MMC na moje zapytania:[/b]
Producent samochodu wymaga jedynie stosowania oleju o specyfikacji takiej jaka jest podana w Instrukcji obsługi samochodu nie uściślając, że musi to być wyłącznie olej silnikowy syntetyczny.
Bardzo ścisłe wymagania są natomiast odnośnie oleju stosowanego w automatycznej skrzyni biegów samochodu Mitsubishi L200. Musi to być płyn DIA QUEEN SP III który dostępny jest wyłącznie w APS Mitsubishi. Zastosowanie zwykłego płynu ATF może spowodować uszkodzenie skrzyni.
Odnośnie problemu z samochodem przy temperaturach poniżej 0C to należy przeprowadzić przeprogramowanie sterownika silnika. Prosimy zgłosić ten problem w dowolnym APS Mitsubishi, które wykona przeprogramowanie sterownika silnika.
Tolerancja przebiegu przy przeglądzie okresowym wynosi +/- 500 km lub 1 miesiąc (strona 1-4).[/b][/b] |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 16-06-2008, 11:46
|
|
|
na wszystko pomaga przeprogramowanie softu, jak zwykle |
|
|
|
 |
mikoyo
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2006 2.5DID warrior
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 1 Skąd: żywiec
|
Wysłany: 10-05-2010, 21:27
|
|
|
witam nie wiecie moze jaki olej do skrzyni biegów i do dyfrów i jakie ilosci? dzieks |
_________________ Mikoyo |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11-05-2010, 20:09
|
|
|
Hej, zgodnie z instrukcją :
- w mech różnicowych 1,2 l. - przód, 2,6 l. tył olej SAE 80W lub jak cieplejszym klimacie SAE 90. W skrzyni red. 2,5 l. SAE 75W85 lub API GL-3. W skrzyni biegów man. 3,4 l. taki jak w redukcyjnej.
Ciekawe, który olej odpowiada za to że mi podczas mrozów ciężko załączał się napęd na 4 koła, bo teraz jak jest ciepło to wchodzi lekko. Zaraz bym to mazidło wylał i zalał jakiś bardziej szlachetny.
Będę miał na 3 przeglądzie wymieniany olej w automacie. Mam nadzieję że ten Queen III co go serwisy stosują to jakiś porządny syntetyk. Mam ochotę sam kupić Mobila ATF SHG za jedyne 65 zł/litr i z tym pojechać na przegląd - chyba mi dadzą go wlać. Przynajmniej będę pewny, że najdroższym zalałem. Do silnika na przeglądy jeżdzę ze swoim Mobilem do diesli 0w40. Ostatnio zaglądałem do rury od intercoolera - nawet mgiełki oleju nie ma - czyli sprężara bez żadnego zużycia. Chociaż się zastanawiam czy nie wlać mobila 5w50, bo w sumie silnik trochę wysilony czipem. Pozdr |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 11-05-2010, 22:22
|
|
|
jacek z płocka napisał/a: |
Będę miał na 3 przeglądzie wymieniany olej w automacie. |
Tu Cię chyba pocieszę.Wg.nowej dyrektywy MMC tzw.duży przegląd z wymianą oleju m.in. w skrzyni jest teraz po 80000.Przynajmniej mnie spotkała taka niespodzianka na trzecim przeglądzie.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|