Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalecany olej, rozruch silnika, przekroczenie terminu
Autor Wiadomość
Vasco
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2008, 18:30   Zalecany olej, rozruch silnika, przekroczenie terminu

Zakupiłem w sierpniu 2007 w Polsce w salonie, nowe l200 z automatyczną skrzynią biegów oraz z oryginalnym chipem.

Mam następujące pytanie. Jaki olej powinien być stosowany do tego auta. Jedne serwisy Mitsubishi twierdzą, że castrol 5 w 30 lub 5 w 40, inne, że Shell lub castrol ale 10 w 40 (półsyntetyk) bo chroni lepiej turbine, (ale nie wiem czy chroni silnik). Natomiast niezależni ale doświadczeni mechanicy i serwisy innych marek twierdzą, że lepiej syntetyk.

Pojawił się również następujący problem przy temperaturze -10 stopni auto p 3 dniach postoju odpala ale nie jedzie po włączeniu na D do momentu jak się nie rozgrzeje co najmniej jakies 10 – 15 minut, a nawet wtedy jedzie bardzo wolno, przy 1 nocy postoju trwa to około 3 minut a po tygodniu ponad 20 minut. Serwisy nie wiedzą o co chodzi.

O ile można przekroczyć przebieg 20.000 bez serwisu aby zachować gwarancję jeżeli wróciłem z dłuższej wyprawy a serwis na 13 dni oczekiwania na przegląd, a innego nie ma w promieniu 120 km.
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-06-2008, 18:56   

co do przekroczenia: teoretycznie 1000km w praktyce to jak się dogadasz z serwisem... no i pod warunkiem, ze nic w tym czasie się nie stanie...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2008, 09:49   

Kibloo napisał/a:
o do przekroczenia: teoretycznie 1000km w praktyce to jak się dogadasz z serwisem... no i pod warunkiem, ze nic w tym czasie się nie stanie...

Dokladnie tak jak Kibloo wspomina +/– 1000 km. Powinienes takze posiadac taka informacje w ksiazeczce serwisowej. Ja przed wyjazdem do Chorwacji robie przeglad o 2000 wczesniej ale to wynik konsultacji z ASO. Zrobia przeglad i sprawdza auto pod katem wyprawy.

Co do ruszania po mroznych temperaturach. Moze oleum w skrzyni automatycznej tez zamarza a przynajmniej zmienia swoja konsystencje i wlasciwosci i dlatego nie mozesz jechac.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Maciej
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2008, 11:29   

U mnie z ruszaniem nie było nigdy problemów.W okresie zimowym nie był uruchamiany codziennie-przerwy bywały 3-4 dniowe i dłuższe i ruszał jak latem. Za to mam inny niepokojący objaw ze strony tego "super automatu" : jadąc już na dobrze rozgrzanym oleju w skrzyni ze stałą prędkością w okolicach 70 km/godz czasami dziwnie szarpie. Ma ktoś temu podobne objawy ?
 
 
Vasco
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2008, 23:20   

ok, dzieki za info dot przegladu,
nie mam takich szarpnieć prz 70 km
a odnosnoie tego, że auto nie jedzie jak jest zimne to z tego co zdążyłem sie zorientować to wynika to z błędu w oprogramowaniu, gdyż jakiś czujnik temp skrzyni podaje pomiary które komp źle odczytuje, i wymaga to albo przestawienia tego czujnika, nowego softu i regulacji, albo sam nowy soft i jakaś regulacja związana z zapłonem ???
 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-06-2008, 09:03   

Te szarpnięcia przy stałej prędkości, to nie jest aby efekt "turbodziury"? Motor kręci w okolicach załączania turbiny i nie może się zdecydować?
 
 
Maciej
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2008, 10:32   

Januszl200 - właśnie coś w tym stylu jakby nie wiedział co zrobić ! Jakby "elka" mówiła "chciałabym ale się boję". A tak poważnie to efekt nie jest w rzeczywistości przyjemny.
 
 
Vasco
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2008, 11:18   

Odpowiedź z centrali MMC na moje zapytania:[/b]
Producent samochodu wymaga jedynie stosowania oleju o specyfikacji takiej jaka jest podana w Instrukcji obsługi samochodu nie uściślając, że musi to być wyłącznie olej silnikowy syntetyczny.
Bardzo ścisłe wymagania są natomiast odnośnie oleju stosowanego w automatycznej skrzyni biegów samochodu Mitsubishi L200. Musi to być płyn DIA QUEEN SP III który dostępny jest wyłącznie w APS Mitsubishi. Zastosowanie zwykłego płynu ATF może spowodować uszkodzenie skrzyni.
Odnośnie problemu z samochodem przy temperaturach poniżej 0C to należy przeprowadzić przeprogramowanie sterownika silnika. Prosimy zgłosić ten problem w dowolnym APS Mitsubishi, które wykona przeprogramowanie sterownika silnika.
Tolerancja przebiegu przy przeglądzie okresowym wynosi +/- 500 km lub 1 miesiąc (strona 1-4).[/b][/b]
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 16-06-2008, 11:46   

na wszystko pomaga przeprogramowanie softu, jak zwykle :butthead:
 
 
mikoyo 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2006 2.5DID warrior
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: żywiec
Wysłany: 10-05-2010, 21:27   

witam nie wiecie moze jaki olej do skrzyni biegów i do dyfrów i jakie ilosci? dzieks
_________________
Mikoyo
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 11-05-2010, 20:09   

Hej, zgodnie z instrukcją :
- w mech różnicowych 1,2 l. - przód, 2,6 l. tył olej SAE 80W lub jak cieplejszym klimacie SAE 90. W skrzyni red. 2,5 l. SAE 75W85 lub API GL-3. W skrzyni biegów man. 3,4 l. taki jak w redukcyjnej.
Ciekawe, który olej odpowiada za to że mi podczas mrozów ciężko załączał się napęd na 4 koła, bo teraz jak jest ciepło to wchodzi lekko. Zaraz bym to mazidło wylał i zalał jakiś bardziej szlachetny.
Będę miał na 3 przeglądzie wymieniany olej w automacie. Mam nadzieję że ten Queen III co go serwisy stosują to jakiś porządny syntetyk. Mam ochotę sam kupić Mobila ATF SHG za jedyne 65 zł/litr i z tym pojechać na przegląd - chyba mi dadzą go wlać. Przynajmniej będę pewny, że najdroższym zalałem. Do silnika na przeglądy jeżdzę ze swoim Mobilem do diesli 0w40. Ostatnio zaglądałem do rury od intercoolera - nawet mgiełki oleju nie ma - czyli sprężara bez żadnego zużycia. Chociaż się zastanawiam czy nie wlać mobila 5w50, bo w sumie silnik trochę wysilony czipem. Pozdr
 
 
romero 
Mitsumaniak


Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 629
Skąd: Łomianki
Wysłany: 11-05-2010, 22:22   

jacek z płocka napisał/a:

Będę miał na 3 przeglądzie wymieniany olej w automacie.

Tu Cię chyba pocieszę.Wg.nowej dyrektywy MMC tzw.duży przegląd z wymianą oleju m.in. w skrzyni jest teraz po 80000.Przynajmniej mnie spotkała taka niespodzianka na trzecim przeglądzie.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.