Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Co do wymiany? Czyli CA0 po 2 latach stania w garażu..
Autor Wiadomość
shadow
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 01:09   [ALL] Co do wymiany? Czyli CA0 po 2 latach stania w garażu..

Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Nie znalazłem podobnego tematu do którego mógłbym podczepić ten wątek, więc założyłem nowy.

Mam takie pytanie. Mam okazję nabyć CA0 1,6, który przez 1,5-2 lata stał w garażu. Przez ten czas, nie był odpalany i nikt do niego nie zaglądał :( . I moje pytanie w związku z tym: co poszłoby do wymiany? Akumulator na pewno... Domyślam się, że z wydechowego też należałoby zamontować nowe części, bo osadzająca się rosa pewnie spowodowała korozję... Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? I jaki byłby koszt części, które należałoby wymienić? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wszystko, jeśli wymagało wymiany było sprowadzane z Japonii, więc raczej jest dobrej jakości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 09:38   

wszystkie uszczelniacze silnika do wymiany - koszt trudny do okreslenia, bo masz ich tam ca. 20 szt. (19 simmeringow i 1 oring aparatu)
drozsza bedzie wymiana, bo do niektorych trzeba sie dostac np. sciagajac skrzynie czy rozrzad

a wydech pewnie bedzie OK, aku tez - tylko podladowac musisz
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2008, 09:53   

Gumki na zaworach pewnie też za bardzo stwardnieją i zaczną puszczać olej.
Do tego dochodzi planowanie głowicy, nowa uszczelka, no chyba, że ktoś podejmie się wymiany bez zdejmowania głowicy.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-06-2008, 14:52   

Przegladnac dokladnie, wyczyscic, naladowac/wymienic akumulator, przegladnac uklad hamulcowy, wymienic olej i filtry i jezdzic. Jak bedziesz mial szczescie to ten postoj mu nie zaszkodzil. Nie ma co grzebac na dzien dobry w silniku jak mu nic nie dolega. Jak odpalisz i zrobi sie niebiesko to wtedy sie zastanawiaj co robic.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 17:17   

docencik87 napisał/a:
Gumki na zaworach pewnie też za bardzo stwardnieją i zaczną puszczać olej.
Do tego dochodzi planowanie głowicy, nowa uszczelka, no chyba, że ktoś podejmie się wymiany bez zdejmowania głowicy.


no przeciez napisalem - uszczelniacze: 16 sztuk dotyczylo sie zaworow, 2 walu (przod i tyl), 1 walka rozrzadu i 1 oring

a dlaczego uszczelka glowicy? - ona raczej nie padnie od stania
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2008, 17:34   

Cytat:
a dlaczego uszczelka glowicy? - ona raczej nie padnie od stania

uszczelka pod głowicę, bo nie wszyscy podejmą się wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy. Ja zjeździłem 3 mechaników :axe: i żaden nie chciał wymieniać bez zdejmowania.
Cytat:
no chyba, że ktoś podejmie się wymiany bez zdejmowania głowicy
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2008, 21:57   

no tak - wtedy koszty rosna
ja bym sie na to nie zgodzil - ori uszczelka pod glowice to najlepsze rozwiazanie
no chyba, zeby cos sie z nia stalo, to tylko wtedy bym wymienial
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 22:08   

Mi zrobili bez problemu bez sciagania głowicy.Jezeli nie chca to nie potrafia,albo szukają frajera na 1000zł.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-06-2008, 22:10   

mkm napisał/a:
Przegladnac dokladnie, wyczyscic, naladowac/wymienic akumulator, przegladnac uklad hamulcowy, wymienic olej i filtry i jezdzic. Jak bedziesz mial szczescie to ten postoj mu nie zaszkodzil. Nie ma co grzebac na dzien dobry w silniku jak mu nic nie dolega. Jak odpalisz i zrobi sie niebiesko to wtedy sie zastanawiaj co robic.


mam dokladnie takie same zdanie.
najpierw odpal , pojezdzij , jezeli cos zacznie cieknac to dopiero wtedy zacznij robic, a nie wymienisz pol silnika na dzien dobry .
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 20-06-2008, 00:06   

Narazie nic nie grzeb tylko pojezdzij. Kumpla eclipse stala 1,5 roku i niedosc ze odrazu odpalila to nawet nic jej nie jest ;)
 
 
shadow
[Usunięty]

Wysłany: 20-06-2008, 01:50   

Dzięki za odpowiedzi. Jeśli ktoś chciałby dodać coś od siebie to proszę pisać. Z pewnością każda rada, na co powinienem zwrócić uwagę, będzie przydatna.
SlaVkoEg napisał/a:
Narazie nic nie grzeb tylko pojezdzij. Kumpla eclipse stala 1,5 roku i niedosc ze odrazu odpalila to nawet nic jej nie jest ;)

Ale też nie był odpalany przez te 1,5 roku? Czy stał i nikt nie jeździł ale co jakiś czas ktoś go uruchamiał?

Co do samochodów, które przez długi czas stały nieużywane, to słyszałem opinie, że szczególną uwagę należy zwracać na wydechowy, gdyż zbiera się rosa i lubi korodować. Boję się, że nawet, jeśli nic nie będzie widać to od środka może rdzewieć.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-06-2008, 03:27   

shadow napisał/a:


Co do samochodów, które przez długi czas stały nieużywane, to słyszałem opinie, że szczególną uwagę należy zwracać na wydechowy, gdyż zbiera się rosa i lubi korodować. Boję się, że nawet, jeśli nic nie będzie widać to od środka może rdzewieć.


ale wydech to akurat najmniejszy problem :) w najgorszym wypadku sie urwie i będzie głośno, a naprawa ani droga, ani skomplikowana, i każdy zakład "tłumikarzy" sobie z tym poradzi.

gorzej jeśli coś sie zatrze w silniku, wtedy już wiekszy problem, ale ja też uważam, najpier pojeżdzic i okaze sie co jest ok a co trzeba "wyczyścić".
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-06-2008, 07:30   

shadow napisał/a:
Mam okazję nabyć CA0 1,6, który przez 1,5-2 lata stał w garażu.


shadow, wyraźnie pisze że dopiero przymierza się nabyć Colta. Więc może trzeba się zastanowić czy wogóle jest sens kupować auto, które stało 2 lata bez jakiegokolwiek odpalania. Wasze rady typu, "pojeździj i się zobaczy" oznaczają że auto kupi i wtedy to już na dwoje babka wróżyła, albo się uda, albo nie.... według mnie ryzyko jednak jest spore że sprawdzi sie wersja Krzyżaka, jak nie wcześniej to później... Kiedyś musiałem wyjechać i postawiłem VW Golfa na pół roku pod chmurką, odpalił potem bez problemów, jeździł tak przez miesiąc a potem zaczął się cyrk... lało się wszystko co mogło.. Więc ja bym się poważnie zastanowił... bo koszty będą niewspółmierne do wartości auta..
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-06-2008, 15:48   

Jezeli cena jest dobra to nie ma sie nad czym zastanawiac. Jedyne o co mozesz zapytac to dlaczego tak dlugo stal. "Pierwsze odpalenie" zrobilbym w obecnosci sprzedajacego. Jezeli auto bylo sprawne i stalo w garazu to ja nie widze powodow dla ktorego mialoby sie cos zlego dziac.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-06-2008, 19:27   

wymienic olej i filtr oleju i heca !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.