[Cari 1.9TD] Zimny silnik, Kopci na niebiesko. |
Autor |
Wiadomość |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 10:05 [Cari 1.9TD] Zimny silnik, Kopci na niebiesko.
|
|
|
Witam. Tak jak w temacie. Zimny silnik, odpalam i strasznie kopci na niebiesko. obroty 600-700 i nierówna praca. Po przegazowaniu kilka razy ( mocniejsze dymienie podczas) wszystko ustępuje i silnik działa ok... Dodam że dzieje się to na zimnym silniku. Oleju nie ubywa, płyn od chłodzenia jest. Czy może być to zaworek korekcji wtrysku? |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-06-2008, 18:53
|
|
|
wojtec napisał/a: | Czy może być to zaworek korekcji wtrysku? |
może ale nie musi.
możesz posłuchać czy w ogóle działa czyli czy iglica się rusza czyli posłuchaj czy podczas grzania świec słychać specyficzne tyrkotanie. Wyświetla Ci się CE? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 15:16
|
|
|
Sprawdziłem. Zaworek ok. Zdaje mi sie , że leje któryś z wtrysków. Dlatego takie objawy. Po prostu jeden cylinder nie pali bo jest zalany... Ile mogą kosztować końcówki wtrysków? |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 28-06-2008, 21:00
|
|
|
wojtec napisał/a: | że leje któryś z wtrysków |
wtedy dymił by zawsze choć nieznacznie ale zawsze nie tylko jak zimny. wiadomo że jak zimny to bardziej ale...
Cytat: | Ile mogą kosztować końcówki wtrysków? |
do nissana rok temu 50 zł/sztuka więc mitsu bedzie porównywalnie myślę choc to francuz w sumie to może byc drożej |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 21:11
|
|
|
sprawdź świece żarowe, objaw jest typowy dla uszkodzonej świecy żarowej
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 22:29
|
|
|
Zgadzam się z wami. Tylko że ze świecami to trochę za długo trwa -nierówna praca i kopcenie. Świece mam nowe nawet 10 000 nie mają przejechane. Acha i autko więcej pali... I właśnie dlatego stawiam na wtrysk. Naprawdę wygląda to tak jakby paliwo ściekało do jednego cylindra i przy odpaleniu wywala mieszankę na zewnątrz. Jak autko postoi 3-4 godziny po jeździe to pali ok. Natomiast jak stoi dłużej np. po nocy to wtedy kopci. Wiem, że trochę narzekam ale jak by to była świeca to nierówna praca trwała by tylko chwile. A ja po odpaleniu muszę go kilka razy przegazować i wtedy mija. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2008, 22:45
|
|
|
wojtec napisał/a: | Zgadzam się z wami. Tylko że ze świecami to trochę za długo trwa -nierówna praca i kopcenie. Świece mam nowe nawet 10 000 nie mają przejechane. Acha i autko więcej pali... I właśnie dlatego stawiam na wtrysk. Naprawdę wygląda to tak jakby paliwo ściekało do jednego cylindra i przy odpaleniu wywala mieszankę na zewnątrz. Jak autko postoi 3-4 godziny po jeździe to pali ok. Natomiast jak stoi dłużej np. po nocy to wtedy kopci. Wiem, że trochę narzekam ale jak by to była świeca to nierówna praca trwała by tylko chwile. A ja po odpaleniu muszę go kilka razy przegazować i wtedy mija. |
nie ma reguły ile masz na świecach przejechane...
Jeżeli na ciepłym /czyli po nieiwielkim czasie od zatrzymania/ nie mam takiego objawu to jak wytłumaczysz lejący wtrysk?? już wczesniej ktoś pisał, że wtrysk leje na zimnym i ciepłym.... jak leje to to leje, no chyba, że na ciepłym tego nie widzisz przy spalinach, a w momencie zapalenia zimnego silnika masz jeszcze dodatkowa dawkę paliwa.
wg mnie sprawdź świece i nie sugeruj się , ża mają dopiero 10.000 km. Eliminuj po kolei, rzeczy łatwiejsze do sprawdzenia....
Pozdr. |
|
|
|
 |
jacekm1966
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 44 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-07-2008, 04:47
|
|
|
Jak pali ON to dymi na czarno więc raczej nie wtryski a dym szaro-niebieski pali olej może tylko na jednym garku |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2008, 14:01
|
|
|
jacekm1966 napisał/a: | Jak pali ON to dymi na czarno więc raczej nie wtryski a dym szaro-niebieski pali olej może tylko na jednym garku |
jacekm1966 Masz racje, ale.... na zimnym silniku nie dokońca spalony olej napędowy objawia sie niebieskim gryzącym dymem, wyrażny zapach oleju napędowego.
Na gorącym silniku masz całkowita rację. ON /nadmiar/ spala na czarno a olej silnikowy na niebiesko.
Pozdr. |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2008, 15:09
|
|
|
I ja tak mam... Co najlepsze silnik dzisiaj odpalił dobrze. Cztery dni temu wlałem przy tankowaniu preparat do czyszczenia układów. Może sie wtrysk przycina? Świece są ok. |
|
|
|
 |
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2008, 15:10
|
|
|
W swojej carismie mam takie same obiawy co kolega z tym ze swieci mi sie kontrolkaCE!! Właśnie oddałem samochod do warsztatu jak uporaja sie z usterką napisze konkretnie co to było!! |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
jacekm1966
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,6 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 44 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-07-2008, 20:07
|
|
|
Świece można bardzo łatwo sprawdzić wystarczy odkręcić listwę zasilającą świece kawałek przewodu do klemy + na akumulatorze a drugim końcem po świecy tam gdzie zapina się zasilanie jak skrzy to świeca dobra jak nic się nie dzieje świeca padła. A wtrysk nie ma nic wspólnego ze świecami żarowymi natomiast albo leje albo nie ale jak na zimnym silniku świeca nie dogrzeje po prostu jeden gar nie chodzi stąd nierówna praca a po lekkim przy gazowaniu silnik łapie temperaturę trochę wyższąi ten gar zacznie normalnie pracować. a jak silnik nie pracuje na wszystkich garach nie spalony ON może częściowo spalać się w wydechu i stąd to dymienie. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 01-07-2008, 21:46
|
|
|
wojtec napisał/a: | Naprawdę wygląda to tak jakby paliwo ściekało do jednego cylindra i przy odpaleniu wywala mieszankę na zewnątrz. |
jakim cudem?????/ przecież to diesel a nie benzyna i to gaźnikowa. Ludzie wtrysk leje lub nie leje czyli rozpyla dopiero jak pompa pracuje nie ma możliwości zalania cylindra na zgaszonym silniku.
Może świeca faktycznie nie pracować tak jak powinna ale czy niedogrzanie by powodowało dymienie? a może warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach?
jacekm1966 napisał/a: | Świece można bardzo łatwo sprawdzić wystarczy odkręcić listwę zasilającą świece kawałek przewodu do klemy + na akumulatorze a drugim końcem po świecy tam gdzie zapina się zasilanie jak skrzy to świeca dobra jak nic się nie dzieje świeca padła. |
byle nie za długo trzyma żeby jej nie spalić zresztą nie powinno sie tak robic gdyż świeca dostaje wtedy max prąd z aku a przez moduł grzewczy jest prąd dobierany.
a wtrysk jak leje to tak jak koledzy pisali leje cały czas nie tylko na zimnym silniku więc podczas jazdy gdy drepniesz po garach w lusterku widziałbyś czarny dymek |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:27
|
|
|
No dobra nie wtryski. A czy przy 25 st.C świece są załączane? I dlaczego silnik pracuje nierówno przez ponad 1 min. Nie jest to zbyt długo na odpalenie cylindra? |
|
|
|
 |
|