Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wskaźnik poziomu paliwa
Autor Wiadomość
xostry
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 20:16   [EAxx] Wskaźnik poziomu paliwa

Witam wszystkich. Mam taki problem: Wskazowka poziomu paliwa nie opada nawet jak wyciagne kluczyki. To chyba nie jest normalne? Czy mozna cos z tym zrobic? Szukalem czegos na forum ale nic nie ma na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 08-11-2009, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 27-05-2008, 20:18   

Bo o ile pamiętam :doubt: wskazówka poziomu paliwa nie resetuje się po wyciągnięciu kluczyka tylko "pamięta" swą pozycję :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
xostry
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 20:26   

To troche dziwne bo np. zlodziej widzi od razu ile moze przejechac :mrgreen:
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-05-2008, 20:32   

xostry napisał/a:
To troche dziwne bo np. zlodziej widzi od razu ile moze przejechac

Zawsze możesz czymś zasłonić. :p Gale nie są zbytnio w zainteresowaniu dla złodzieji.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 27-05-2008, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xostry
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 20:35   

Skoro tak musi byc to niech bedzie 8) Dziekuje za pomoc :)
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-06-2008, 23:49   

Witam, od niedawna mam Galanta a w związku ze spłukaniem się totalnym na kupno i opłacenie auta nie mam nawet na porządne zalanie baku, aż wstyd. Ale do brzegu, jak ma się wskazanie wskaźnika do rzeczywistej ilości benzyny w baku? I czy we wszystkich egzemplarzach jest pomarańczowa kontrolka, tzw. rezerwa? Jeśli wskaźnik pokryje się z ostatnią kreską na podziałce to ile jeszcze jest w baku? Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 01:01   

producenci przyjmuja rezerwe na okolo minimum 50 do 100km w zaleznosci oczywiscie od stylu jazdy (jeden przejedzie 60 a ktos inny 80 czy 90 km ) ale nie warto ciagnac do sucha :!: zeby ewentualny syf z dna nie poszedl w uklad po zniszczeniu filtra moze to przyklad ekstermalny ale nie chcialbym tego testowac na sobie co sie stanie i ile przejade
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 27-06-2008, 08:52   

To ja korzystam z tematu i zapytam, co może być przyczyną nieświecącej kontrolki rezerwy?? Dodam, że oczywiście żarówka jest ok, napewno nie ma problemu ze stykiem itp. Wszystko to sprawdziłem bardzo dokładnie. Świeciła i pewnego razu po prostu sobie przestała świecić...
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 09:09   

cuuube napisał/a:
ale nie warto ciagnac do sucha zeby ewentualny syf z dna nie poszedl w uklad


Już kolejny raz się spotykam z takim twierdzeniem ale czy przypadkiem paliwo i tak nie idzie zawsze z dna baku(bo niby gdzie są przewody do zasysania paliwa)?
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-06-2008, 09:13   

tomwasz napisał/a:
jak ma się wskazanie wskaźnika do rzeczywistej ilości benzyny w baku?

lekko jest to nieproporcjonalne ze wskazaniami.
Jak zapali Ci się kontrolka (czyli w momencie opadnięcia wskazówki na "zero" to masz jeszcze ok 10l

viader napisał/a:
Już kolejny raz się spotykam z takim twierdzeniem ale czy przypadkiem paliwo i tak nie idzie zawsze z dna baku(bo niby gdzie są przewody do zasysania paliwa)?

Zgadza się, przewody są na dole, ale .... jakie jest zagęszczenie "syfu" w 2-3l benzyny, a jakie w 10 litrach??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-06-2008, 10:17   

Ursus napisał/a:
co może być przyczyną nieświecącej kontrolki rezerwy?? Dodam, że oczywiście żarówka jest ok, napewno nie ma problemu ze stykiem itp.

Czujnik rezerwy paliwa jest zrobiony na termistorze.

Dziala to w ten sposob ze paliwo ktore znajduje sie w baku chlodzi ow termistor co zmniejsza przeplyw pradu. Jezeli paliwa jest mniej termistor grzeje sie bardziej i spada jego rezystancja co daje efekt plynnego swiecenia sie zarowki. Zarowka od rezerwy nie miga tak jak ta od spryskiwacza np.
W momencie kiedy termistor sie popsuje... przegrzeje np ciaglym brakiem paliwa w baku - dluga jazda na rezerwie... zarowka nie bedzie sie swiecic bo w obwodzie nie plynie prad.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 27-06-2008, 11:17   

Dzięki Czekoladka, jasna sprawa. To jeszcze gdyby ktoś zechciał się podzielić jakimiś uwagami bądź refleksjami a najlepiej własnym doświadczeniem, które mogłoby mi się przydać przy sprawdzeniu czy to faktycznie uszkodzony jest termistor i jego ewentualnej wymianie zanim się za to wezmę będę wdzięczny. No i przydałoby się jeszcze wyjeździć paliwo pewnie, bo zalany do pełna. U mnie rezerwa to raczej rzadkość, ale nie lubię niesprawnych detali :)
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 24-05-2009, 18:01   [EA5A 2.5] jak dziala wskaznik paliwa?

Witam,

Chodzi mi po glowie przerobienie wskaznika paliwa tak zeby pokazywal poziom LPG kiedy jezdze na tym paliwie. Potrzebuje jednak informacji jakim sygnalem jest sterowany wskaznik paliwa, czy tylko napieciem czy przez PWM czy jeszcze jakos inaczej, czy jest on liniowy czy czy nie. Pozatym ciekawi mnie z czego wynika duza bezwladnosc wskaznika, czy z bezwladnosci sygnalu sterujacego nim czy z mechanicznej konstrukcji samego wskaznika.

bede wdzieczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-05-2009, 13:48   

Zhan, ktoś tu kiedyś napisał, że ta nieliniowość opadania wskazówki (do połowy wolno a później przeciwnie) wynika z kształtu baku. Paliwo nie opada w nim jednostajnie - przy różnym poziomie paliwa w baku jest rożny jego przekroj.

A co do kontroli, nie lepiej kontrolkę go poziomu gazu :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 25-05-2009, 15:39   

No tak, co do nieliniowosci wskazan to wiem, ze bak jest "nierowny" chodzilo mi o liniowosc wskaznika w takim sensie, ze np. przy sterowaniu napieciowym pelny bak = 12V, pol baku = 6V, pusty bak = 0V. Zauwazylem, ze po odpieciu plywaka wskazowka opada znacznie wolniej niz w pozostalych zegarach i zastanawiam sie czy to przez konstrukcje "wskazowki" czy po prostu sterownik usrednia wartosci i dla tego wskazania spadaja wolniej.
Odpowiadajac na Twoje pytanie czy nie lepiej uzyc kontrolki gazu, odpowiadam - nie, moim zdaniem nie lepiej. Mam teraz kontrolke, ktora ma 4 diody, na zbiorniku robie 300km wiec rozdzielczosc wskaznika jest taka sobie. Pozatym mysle, ze zaadoptowanie wskaznika benzyny do gazu jest znacznie bardziej eleganckim wyjsciem niz montowanie dodatkowego wskaznika diodowego. No i co najwazniejsze, lubie sobie podlubac przy aucie w wolnym czasie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.