Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:44 |
[CA1A 1.3] WYMIANA SILNIKA |
Autor |
Wiadomość |
arek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:10 [CA1A 1.3] WYMIANA SILNIKA
|
|
|
Witam. Mam takie małe pytanie czy jezdzac coltem z silnikiem 1.3 jest jakis sens wymienic go po jakims czasie na jakis lepszy np. 1.6 albo gti i moze znacie koszty takiej zmiany mowie o colcie CAO pozdrawiam Arek. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:23
|
|
|
Czy jest sens? Sam sobie musisz na to odpowiedzieć. SWAP na 1,6 czy 1,8 to nie jest jakaś super skomplikowana sprawa. Plug&Play. Koszty:
Silnik 1,6 4G92: cena za dobry silnik bez osprzętu raczej nie zejdzie poniżej 1500 PLN. Nie wiem, czy osprzęt z 4G13 będzie pasował.
Silnik 1,8 4G93: cena za dobry silnik to wydatek ok. 3000 PLN. Osprzęt dodatkowo. Ale to nie koniec. Tutaj musiałbyś dorzucić hamulce tarczowe na tył i wzmocnić (usztywnić i obniżyć) zawieszenie.
O silniku z Cyborga świadomie nie wspominam - praktycznie nieosiągalny, a cena to 4000. Do tego koniecznie zawiecha i hamulce.
Do wszystkich powyższych silników dojdą jakieś inne rzeczy typu poduszki, śruby itd. itp. Tak czy inaczej taniej wyszłoby od razu kupić 1,6 czy GTi |
|
|
|
 |
arek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2006, 21:39 Re: WYMIANA SILNIKA
|
|
|
Ok dzieki za odpowiedz pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-03-2006, 08:08
|
|
|
Dodać trzeba jeszcze instalację elektryczną (w 1.3 nie ma np przepływomierza) i komputer strujący (ECU). Moim zdaniem nie opłaca się, lepiej sprzedać całe auto i kupić 1,6 przy obecnych cenach samochodów |
|
|
|
 |
piotrmas [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2006, 16:56
|
|
|
w dzisiejszych realiach...zabieg nieopłacalny. skrzynia ,silnik i kpl. koniecznie instalacja ze sterownikami. koniecznosc wymiany jeszcze ukł.hamulcowego z tyłu to juz absurd ,sorki jesli kogos urazilem ale uzasadnienie tego zabiegu nie miesci mi sie w mojej wyobraźni. polecam 1.6 .z gti beda problemy w kwestii wyszukania czegos ciekawego a te o ktorych wiem ..niestety sa zaklepane . zycze wytrwałosci i sukcesow w realizacji .pozdrawiam |
|
|
|
 |
arni0000 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2006, 13:49
|
|
|
osobiście robiłem taki manewr ze swoim pierwszym GTI jak mi go rozbili. przekładałem cała budę. popołudniami cała operacja trwała dwa tygodnie łącznie z przekładką szyb na elektryczne i cała wiazkę bo w gti są dwa komputery jeden to ecu a drugi znajduje sie w tylnym lewym błotniku. jest troszkę roboty ale się opłaca. Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. Roboty jnajwięcej z przekładką silnika i tylnej zawiechy. Sporo pracy miałem też z przekładką prowdnic szyb. Jest do zrobienia tylko trzeba mieć dobry materjał do przekładki. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2006, 14:04
|
|
|
arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Nie są -
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
C58A 90-92 masz tarcze wentylowane o średnicy 256mm i grubości 24mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2006, 17:55
|
|
|
arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Hubeeert napisał/a: |
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach. |
To mi Helmuty jedne zamienily! Ja tez mam wentylowane... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2006, 19:24
|
|
|
www.ebcbrakesdirect.com - dane pochodzą stamtąd. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
arni0000 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2006, 07:32
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | arni0000 napisał/a: | Co dziwne to tarcze i zaciski są takie same z przodu 1.8 gti jak 1.3. |
Nie są -
C51A 88-90 masz tarcze niewentylowane o średnicy 243mm i grubości 13mm
C51A 90-92 masz tarcze niewentylowane o średnicy 234mm i grubości 13mm
C58A 90-92 masz tarcze wentylowane o średnicy 256mm i grubości 24mm
Oczywiście - piszę o fabrycznych oryginalnych hamulcach. |
Bardzo dziwne troszke coltów na części rozebrałem i wszystkie miały tarcze wentylowane te 1.3 jak i 1.5 dokladnie takie same jak w c58. nie wiem dlaczego ale nawet jak poszedłem kupowac nowe to sie okazało że do 1.3 maja wentylowane. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-03-2006, 00:06
|
|
|
każdy ma trochę racji, ale Hans R. Etzold mówi :
oraz:
tak oto z silnika zeszliśmy na manowce, eee... hamowce, eee... hamulce
dobrze że nie na d**y |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
zapor [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 00:34
|
|
|
czy ktos moze konkretnie wyszczegolnic co trzebaby było wymienic aby moc z colta CAO 1,3 zrobic colta 1,6? NA pewno silnik , skrzynie biegów tak? co z ta elektryka?
silnik mozna kupic spokojnie za 1000zł bez osprzetu(co to oznacza?)
No i ile taki calkowity koszt modyfikacji moglby wynieść (chodzi tu o same czesci)? zawsze mozna pozniej sprzedac z tego 1,3 czesci... wtedy troche kasy sie zwroci |
|
|
|
 |
kamil
Forumowicz
Auto: eclipse 2g,fto,2xcjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 243 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 31-01-2007, 10:34
|
|
|
przekładka silnika z 1300 na 1600 nie jest taka prostaTrzeba mieć cały silnik z osprzętem tzn.rozrusznik,alternator,aparat zapłonowy,do tego oczywiście skrzynie biegów,komputer sterujący,cała wiozke elektryczną tą od komutera i tą od bezpieczników, większą chłodnice,przepływomierz,hamulce,nawet bym napisał zawieszenie,W 1300 sprzęgło jest na linke w 1600 hydraulika więc dochodzi jeszcze pompa wspomagania sprzęgła,trzeba robic pod nia dziure w ścianie grodziowej,pompke paliwa,licznik z obrotomierzem.Osobisci robiłem taką przekładke ale z drugiego colta(rozbitka)roboty troszke było,ale jak dla mnie to przyjemność taka robota,a różnica jest i to duża |
|
|
|
 |
zapor [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 16:56
|
|
|
no to sie nie oplaca hehe |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-02-2007, 23:29
|
|
|
ja mam 1,3 gaznikowca jak jest z zalozeniem do tej budy 1,5 ? wiazke tez trzeba zmieniac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|