Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4GDI kontra 2.5 V6
Autor Wiadomość
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 30-06-2008, 09:59   2.4GDI kontra 2.5 V6

temat pewnie klepany ale nie moge niczego znalezc :(
Nadszedl czas na zmiany i w tej chwili poszukuje galanta Avance z roku 2000-2001 i wiekszosc to 2.4 GDI bez skory a wszystkie 2.5V6 to znowu Elegance ze skorka ale brzydkim zderzakiem przednim :(
Jak duza roznica jest miedzy tymi dwoma silnikami (pomijajac te 15 koni roznicy).
Czy silnik 2.5 V6 ma potencjal do zniesienia wiekszej mocy (VR4 jest chyba troszke inna konstrukcja [chodzby glowice z 2 walkami ]

Czy warto kupowac GDi- roznica w cenie nie jest wielka ale od poczatku sadzilem sie na 2.5
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-06-2008, 11:10   

2.5 to stara toporna konstrukcja, 2.4 to finezja technologiczna.....

przy podobnych osiągach 2.5 zapi......na a 2.4 jeździ - jak zmierzysz stoperem, czy ścigniesz się różnicy wielkiej nie ma, ale przebieg momentu obrotowego (2.4 ciągnie od dołu do 5500 rpm z podobną siłą, 2.5 nie żyje do 3000 rpm, troche ciągnie do 4500, potem gwałtownie przyspiesza do 6500) daje wrażenie, że 2.5 jest strasznie szybkie w porównaniu z 2.4

Potencjału do przeróbek ani jeden ani drugi nie mają...... są to silniki projektowane przez księgowych......

Znam obie konstrukcje dość wnikliwie, i raczej w naszych warunkach trudniej popsuć 2.5, więc ja bym się sadził dalej na 2.5 ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 20:43   

jak planujesz dlubac to kup sobie VR4, zaczniesz od 280 koni i bedzie znacznie taniej tak czy inaczej.
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 30-06-2008, 20:46   

Na pewno GDI bedzie sie przyjemniej jezdzilo w miescie:) Nie trzeba ciagle wkrecac (co wcale nie jest trudne i nieprzyjemne:) ) silnika na wysokie obroty tylko sobie jezdzic praktycznie caly czas bez zmiany biegow :)
Pzdr.
_________________
Ayeee!!
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 30-06-2008, 20:59   

Chciałbym skorzystać z tego tematu aby niepotrzebnie się nie powtarzać i zadać innego rodzaju pytanie. Mam zamiar zmienić mojego diesla właśnie na 2.4GDI lub 2.5V6. Napewno w grę będzie wchodzić instalacja gazowa. Czy ktoś mógłby doradzić jak wypadają te silniki jeżeli chodzi o ich awaryjność, dostępność i ceny części oraz ewentualnie możliwość wykonania przy nich samodzielnie drobnych napraw czy wymian eksploatacyjnych części przez kogoś, kto jest samoukiem i lubi się w to bawić?? Mój EA6A daje mi nieźle w kość, liczne usterki i straszny problem z dostępnością częsci nie wpominając o cenach. Nie widzę się w innym samochodzie niż Galant i chciałbym się nieco odciążyć od obecnych stresów:)
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-06-2008, 21:03   

Ja ujezdzam juz od jakiegos czasu V6 i moge powiedziec ze silniczek jest rewelacyjny. I w cale ni ejest tak ze do 3 tys on nie zyje. Od 2 tys mamy juz 200 Nm wiec wystarczy do oszczednej jazdy. Fakt jest t aki ze od 4 tys urywa glowe :) ale tak naprawde tak sie jezdzi tylko przy wyprzedzaniu albo lansie. Ja na codzien nie potrzebuje krecic wyzej jak 3 tys co odwdziecza sie spalaniem na poziomie 9-10 l z klima w lecie
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-06-2008, 21:40   

Ursus napisał/a:
2.4GDI lub 2.5V6. Napewno w grę będzie wchodzić instalacja gazowa

GDI nie zagazujesz... To znaczy można ponoć, ale koszty horrendalne (ok.10tysi). Przeczytaj opinię Bartka w tym temacie i wszystko jasne. Bierz V6 :lol:
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 30-06-2008, 21:54   

Czytalem opinię Bartka i jest mi ona bliska :D Ten argument z gazem też do mnie konkretnie przemawia. Oczywiście im więcej opini tym lepiej. Interesuje mnie jeszcze kwestia części, moja dotychczasowa przygoda z EA6A uczuliła mnie na tym punkcie. Mam nadzieję, że niebawem osobiście zakocham się w dźwięku tej jednostki :wink:
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-07-2008, 09:27   

PLPynton napisał/a:
jak planujesz dlubac to kup sobie VR4, zaczniesz od 280 koni i bedzie znacznie taniej tak czy inaczej.


He, he, he... wcale nie taniej. Nawet koszmarnie drożej. VR4 nie wybacza zaległości w serwisowaniu, a serwisowanie co 5 i co 10k km. Właśnie wywaliłem 210 GBP na zaolejenie mojego :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-07-2008, 09:57   

Ursus, ceny części nie są wyższe w Vce niż w R4, wręcz np. napinacz pasa rozrządu jest sporo tańszy, jest 1 pasek nie 2......ale Vka = Viry w baku........więc gazik niestety jest koniecznością - nigdy nie uwierzę w to, że Vką można spalić 10-11 w mieście (moja pali 15 benzyny lub 16 gaziu......ale to automat)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 01-07-2008, 15:34   

w gre nie wchodzi Vr4 z kilku powodow : za drogo, NIE MA, nie lubia upalania a czesci sa drogie( a kupowanie auta z takimi osiagami do jazdy emeryckiej to chyba trzeba sr...ac kasa i szpanowac posiadaniem) I nie ma co sie oszukiwac kazdy wyzylowany misiek jest delikatny:( i drogi w eksploatacji.... a ja nadal jestem studentem i zarobki nie sa "prezesowskie"

Niestety co do Vr4 musze powiedziec ze blizsza by mi byla S6 Audi (silnik 2.7 Bi turbo 270koni seria po chipie 320 {koszt 600zl} ) a urywa leb na kazdym biegu...

A co do galanta zdecydowanie chyba wiecej za jest o 2.5 V6 tylko teraz ciezko o takiego jaki by mi pasowal :P ale mam czas tak wiec poszukiwania zaczete....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Robert 
Mitsumaniak

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Skąd: swietokrzyskie
Wysłany: 01-07-2008, 21:34   

a moim zdaniem szukaj i galanta GDI i 2,5V6 ...(chociaz jesli myslisz o gazowaniu to tylko 2,5 V6) szukaj przede wszystkim w dobrym stanie :)
Pzdr.
_________________
Ayeee!!
 
 
steve69 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Szczecin/Piła
Wysłany: 01-07-2008, 22:06   

Od prawie roku jeżdżę moim GDI i jestem bardzo zadowolony. Faktem jest , ze kupilem go w bardzo dobrum stanie, nie mial przejechanych jeszcze 70 tkm, w mieście z automatem mieszczę się w 12 l/100km ( przy włączonej klimie), w trasie 7-8l/100. W porownaniu z moim poprzednim autem (Escort 1.6-16V) to kosmos, tylko 2 litry rożnicy w miescie i 1l w trasie a komfort i osiagi nie porownywalne. Trzeba tylko uważac na paliwo, bo tankowanie w "krzakach" szybko załatwi Ci silnik. No i praca automatu to juz poezja. Oczywiscie nie namawiam na GDI, bo z gazem jest duzy problem, ale jeśli trafisz w dobrym stanie, warto sie zastanowić.
Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań.
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-07-2008, 22:41   

czarnuch23 napisał/a:

Niestety co do Vr4 musze powiedziec ze blizsza by mi byla S6 Audi (silnik 2.7 Bi turbo 270koni seria po chipie 320 {koszt 600zl} ) a urywa leb na kazdym biegu...


Hm... punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, choć byś się zdziwił jak bardzo na krętej drodze może VR4 zostawić wspomniane Audi. Zawieszenie bazujące na rozwiązaniu EVO nie pozostawia złudzeń. A samym boost-kontrolerem można podciągnąć 280 kucy do 350 w VR4 (za tą samą cenę).
Tyle dygresji.
Jeździłem i GDI i teraz 2.5V6 (co prawda TT :wink: ). Tak na serio kupując GDI masz auto z przepiękną charakterystyką tzw. "dołu". Na "dwójce" można naprawdę wiele. Nie masz dodatkowych inwestycji (typu LPG), auto już masz po liftingu (m.in. hamulce lepsze, zazwyczaj klimatronic w standardzie). Przewaga 2.5V6 tkwi w... brzmieniu, górnej dynamice (jednak brak dołu), no i po założeniu gazu będzie minimalnie taniej. Acha, i musisz kupować egzemplarze od 1999 w górę (post-lift). Serwis obu jest tak samo kosztowny, gdzie zaoszczędzisz w GDI (np. świece) tam wydasz na co innego (np. pasek balansowy) i odwrotnie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2008, 00:02   

Bierz V6. Dźwiek silnika jest bardzo przyjemny.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.