 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
kampania przeciw "hiper-warsztatom" typu norauto i |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 03-07-2008, 00:29 kampania przeciw "hiper-warsztatom" typu norauto i
|
|
|
chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami (dodam, że przerażająco negatywnymi) dotyczącymi wielkopowierzchniowych (masowych) hiper-warsztatów Norauto i Feuvert... do tych drugich pojechałem na trywialną wydawać by się mogło wymianę kół i ustawienie geometrii... panowie przy odkręcaniu śruby na tylnym wachaczu zerwali ją i powiadomili mnie z niekłamaną szczerością, że samochód muszę zostawić na noc bo nie mają takiej śruby... panowie doliczyli sobie do rachunku dodatkową usługę wymiany śruby!!! w pierwszej trasie okazało się, że przy prędkości 120km/h są drgania na kierownicy... pomyślałem, że albo źle ustawiona geometria albo źle wyważone koła... pojechałem więc do znanego mi już długo Norauto-Marki... tam panowie zadowoleni z siebie stwierdzili, iż koła były źle wyważone... i tu kolejna zgroza... traf chciał, że przed wejściem do samochodu zapaliłem papierosa i popatrzyłem na prawe tylne koło... a tam... nakrętka przeciwkradzieżowa nasadzona na śrubę zabezpieczającą normalnie wyjechali z nią z podnośnika i zostawili na parkingu... jak bym nie zauważył najdalej po 100m bym ją zgubił, a z czym to się wiąże nie muszę chyba pisać... a le to nie wszystko... jadę w trasę i... dalej kierownica się telepie przy 120 km/h... jechałem do Augustowa na weekend... tam zajechałem do małego warsztatu, gdzie chłopaki obsłużyli mnie szybko i profesjonalnie... na każdym kole stwierdzili co najmniej 20g niedoważenia i ciężarki ponaklejane po przekątnej... nie wspominająć, że panowie z norauto nie pozdejmowali poprzednich ciężarków tylko podolepiali drugie... po zdjęciu wszystkich ciężarków i po wyważeniu wszystkich czterech kół drgania ustały... wniosek jest dośc prosty... OMIJAJMY SZEROKIM ŁUKIEM WIELKIE WARSZTATY, KTÓRE ODWALAJĄ MASÓWĘ... przepraszam za capsa ale musiałem to wykrzyczeć... TO PARTACZE!!! |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2008, 08:50
|
|
|
Partactwo totalne spotykane jest obecnie w wielu miejscach i tu bym nie generalizował, że dotyczą jedynie "hiper-warsztatów".
Jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że po masowych wyjazdach polaków na wyspy, szansę na "pracę" w PL dostałą całą reszta rodaków ... niestety też jełopy i lebiegi ... którzy nawet nie wiedzą ile rok ma miesięcy*
* - przykład autentyczny |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-07-2008, 10:24
|
|
|
Ja tem wole male warsztaty gdzie znam goscia on zna mnie i wie ze jak zrypie cos to znajde kogo innego (i kola to sprawdzjaa po 3 razy czy dokrecili z odpowiednia sila bo kiedys tak dokrecili ze przy odkrecaniu po zimie 3 szpilki urwali) a i tak siedze przewaznie i patrze co robia. A jak slysze te opowiesci ze jak sie zostawi auto w serwisie autoryzowanym to potrafia podmienic rozrusznik na jakis stary albo jakas inna rzecz zeby sie zrypala i zeby klient znowu przyjehcal to mnie krew zalewa.
Krzychu |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 03-07-2008, 18:57
|
|
|
Uważam że najlepiej mieć stałego mechanika i to najlepiej jakiegoś poleconego lub dobrego zaufanego znajomego bo wiem że "niby znajomy" mechanik też potrafi oszukiwać na potęgę, bądź generalnie niewiele umie i potrafi dodatkowo jeszcze coś zepsuć. |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 03-07-2008, 20:02
|
|
|
Ja po tym jak przyjechałem do Norauto z zamiarem nabicia u nich klimy a najpierw sprawdzenia jej szczelności i zapoznaniu się ze szczegółami ich oferty więcej nie wybieram się do ich serwisu.
A po tym jak kupiłem u nich olej silnikowy, który kupowałem pierwszy raz i nie wiedziałem defakto ile on kosztuje i przepłaciłem 50zł nie robię u nich zakupów. Rozumiem różnicę, 5, 10 no 15zł ale 50zł??!! Założyłem naiwnie, że hipermarket to i taniej będzie.
Od czasu do czasu jak jestem w sąsiednim hipermarkecie jak mi się nudzi skoczę do Norauto, bo wygodne dla mnie jest móc w jednym miejscu obejrzeć sobie tyle gadżetów. Jak coś znajdę ciekawego, coś mi się spodoba jadę do domu, szukam tego na allegro i kupuję o 1/3, 1/4 taniej łącznie z przesyłką Patrząc na te ceny aż dziw, że oni istnieją...
Aha kupowałem jeszcze u nich akumulator, jakiś "wyprodukowano dla Norauto". Po niecałym roku używania zaczął się problem, gdy samochód postoi 5 dni nieodpalany to trzeba go ładować. Podmieniłem go na jakiś stary, przynajmniej kilku letni o tej samej pojemności z Astry mojej żony, która jeździ codziennie i nie ma problemu.
Na podstawie tych kilku doświadczeń nie polecam nikomu i sam nie daję im zarabiać. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2008, 09:18
|
|
|
Ursus napisał/a: | A po tym jak kupiłem u nich olej silnikowy, który kupowałem pierwszy raz i nie wiedziałem defakto ile on kosztuje i przepłaciłem 50zł nie robię u nich zakupów. Rozumiem różnicę, 5, 10 no 15zł ale 50zł??!! |
50zł w stosunku do czego??
Cen internetowych do cen Norauto???
No proszę ... troszkę logiki .... 95% asortymentu mogę znaleźć Ci w cenie x oraz w cenie x*120%., a często nawet 150%.
Nie szukając daleko ...ostatnio kupiłem kartę micro SD 1GB w Euro Agd za 39 pln .... po dwóch dniach kupiłem kartę tego samego producenta w sklepie internetowym za 22pln
... i jaka przebitka???
Ursus napisał/a: | Założyłem naiwnie, że hipermarket to i taniej będzie. |
W Hipermarkecie nie masz niskich cen na takie rzeczy ... wiele cen ustalają producenci a hipermarkety mogę jedynie zrobić niższą cenę w jakimś tam małym zakresie (nie dotyczy wyprzedaży, które to muszą czymś uwarunkować przed producentami)
Ursus napisał/a: | Jak coś znajdę ciekawego, coś mi się spodoba jadę do domu, szukam tego na allegro i kupuję o 1/3, 1/4 taniej łącznie z przesyłką Patrząc na te ceny aż dziw, że oni istnieją... |
To dotyczy niemalże wszystkich sklepów sprzedających bardziej lub mniej znanych marek produkty (nie dotyczy chińszczyzny).
Sklepy, sklepiki, hipermarkety, itd mają duży koszty stałe prowadzenia działalności ... sklepy internetowe mają te koszty znikome.
Ursus napisał/a: | kupowałem jeszcze u nich akumulator, jakiś "wyprodukowano dla Norauto". |
Pewnie cena była adekwatna do okresu jego zdatności ... pewnie teraz jużwiesz, dlaczego za inny lepszy trzeba zapłacić więcej
Ursus napisał/a: | Na podstawie tych kilku doświadczeń nie polecam nikomu i sam nie daję im zarabiać. |
Na podstawie tych doświadczeń, w ogóle nie powinieneś nigdzie kupować poza internetem ...tam mleko i masło też można kupić |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-07-2008, 10:15
|
|
|
Ja muszę chyba troszkę obronić Feuverty, Norauta i Shelle Autoservy. Co prawda nie znają się na specyficznych rozwiązaniach technicznych, ale często proste sprawy (jak wymiana klocków, tarcz, sprzęgła, ustawienie zbieżności robią dobrze i tak tanio że niechciałoby mi się samemu brudzić. Po prostu przywożę swoje klocki i tarcze, a im płacę za robociznę kilkadziesiąt złotych.
Muszę też pochwalić za rewelacyjne ustawienie zbieżności w Omedze V6 mojego brata. Pomimo iż wszystkie końcówki były zapieczone i zamiast godziny trwało to 2,5 to cena się nie zmieniła i wyniosła 90 zł. A ponieważ obserwowałem pracę mechanika i widziałem że ustawił wszystko do "0" i bez żadnych odchyleń to dałem mu duży napiwek.
Jak się nad nimi stoi i widzą że klient nie jest w ciemię bity to nie posyłają do takiej naprawy ucznia tylko porządnego mechanika. Wtedy można być zadowolonym. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 04-07-2008, 10:55
|
|
|
a ja myślę, że to kwestia tego, aj się trafi... oczywiście nie przeczę, że można być dobrze obsłużonym w takich miejscach bo samemu mi się to nieraz przytrafiło... ale incydenty które opisałem w moim poscie moim zdaniem dyskwalifikują warsztat... co do cen to inna sprawa... np. opony Yokohamy C drive ja kupiłęm w necie za 290 zł (data produkcji styczeń 2008) a w norauto ten sam rozmiar jest po 360zł (data produkcji połowa 2007)... a różnica między małymi warsztatami a hiper-warsztatami jest ogromna... mały warsztat musi zabiegać o klienta i liczyć, że będzie polecany a do dużego zawsze ktoś przyjedzie... 1. bo łatwiej 2. przy okazji zakupów w centrum handlowym 3. bo dłużej otwarte 4. bo przy okazji można coś kupić do samochodu 5. duża część osób myśli, że lepiej |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 04-07-2008, 15:40
|
|
|
akbi napisał/a: | 50zł w stosunku do czego?? |
Do cen w trzech sklepach motryzacyjnych w mojej okolicy.
akbi napisał/a: | W Hipermarkecie nie masz niskich cen na takie rzeczy ... wiele cen ustalają producenci a hipermarkety mogę jedynie zrobić niższą cenę w jakimś tam małym zakresie (nie dotyczy wyprzedaży, które to muszą czymś uwarunkować przed producentami) |
Oj oj, to sobie znacznie uprościłeś temat, ojoj i to jak, to chyba tylko a potrzeby tego postu. Hipermarket=sprzedaż masowa=taniej. Ideą hipermarketów są niskie ceny, no chyba że w Twojej okolicy jest inaczej. Natomiast producent nie zaopatruje sprzedawców detalicznych (tylko nie pisz że nie zawsze, bo zawsze są wyjątki, sam pracuje na zakładzie, który wyjątkowo zaopatruje kilku odbiorców detalicznych, ale wówczas cena jest zawsze wyższa niż cena dla hurtownii). Pomiędzy nimi producentem a sklepem, bądź hipermarketem to jeszcze długa droga...
akbi napisał/a: | Sklepy, sklepiki, hipermarkety, itd mają duży koszty stałe prowadzenia działalności ... sklepy internetowe mają te koszty znikome. |
To chyba logiczne...
akbi napisał/a: | Pewnie cena była adekwatna do okresu jego zdatności ... |
I tu się mylisz.
akbi napisał/a: | pewnie teraz jużwiesz, dlaczego za inny lepszy trzeba zapłacić więcej |
Wiem to od dziecka, omijam sprzęt z najniższej półki, kupowanie najtańszej wersji często równa się kupowaniu dwa razy
akbi napisał/a: | Na podstawie tych doświadczeń, w ogóle nie powinieneś nigdzie kupować poza internetem |
I tu właśnie trochę logiki, oczywiście że tak!!!!
akbi napisał/a: | tam mleko i masło też można kupić |
No nie noooo, płytkie jak dno rowu mariańskiego więc bez komentarza...
I na koniec, oczywiście jest tak
pompec napisał/a: | a ja myślę, że to kwestia tego, aj się trafi... |
Ja się nie przekonałem i nie polecam. Jeżeli pojedziesz do warsztatu samochodowego i spartaczą Ci robotę raz, drugi to tam wrócisz?? A to też nie jest powiedziane, że to do dupy warsztat, tylko być może akurat robiła daną pracę niewłaściwa osoba. Po co mam kupować żarówki Philipsa za 129zł skoro nawet nie w sieci, ale w sklepie motoryzacyjnym mogę dostać takie same 89zł? Jak kogoś stać, aby świadomie przepłacać to ok, mnie nie stać więc szukam z powodzeniem oszczędności. Porównywałem ceny również opon, radia CB, radioodtwarzaczy, filtrów, olejów, folii na szyby, dywaników, głośników i paru akcesoriów. Praktycznie każdy wie, że w necie można kupić taniej, ale nie każdy to lubi ale słuchajcie, jeżeli w sąsiadującym Auchanie można również zaoszczędzić jeżeli się trafi na ten sam sprzęt (bo tu jest dużo mniej asortymentu) i to nie byle jakie pieniądze no to w czym oni są dobrzy bądź lepsi? A przecież reklamy głoszą okazyjne ceny... Aha i jeszcze jedno, ogromna różnica w cenie oleju wynikała zapewne z pewnej promocji dość głośno reklamowanej swojego czasu "wymiana zakupionego oleju gratis". Szkodza, że nie zauważyłem jej na czas. Powinni dopisać "Wymiana gratis zawarta jest w cenie oleju"
A co do warsztatu. Fachowiec oznajmił mi, że nie da się sprawdzić szczelności klimy (nie że tylko u nich ale w ogóle) nie nabijając jej z czynnikiem UV. Tzn jeżeli będzie duża nieszczelność to wyjdzie przy nabijaniu, a gdy mniejsza i gaz ucieknie mi np za miesiąc to oni nieszczelność znajdą lampą UV. Na pytanie czy wówczas robią to w ramach reklamacji odpowiedź była oczywista, nie. Płacę za ponowne nabicie.
Podpisał: Fachowiec z Norauto
Morał: jesteś zadowolony to bądź. nie jesteś nie bądź, każdy ma prawo do swojej opinii. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 04-07-2008, 17:35
|
|
|
Ursus napisał/a: | Ja się nie przekonałem i nie polecam. Jeżeli pojedziesz do warsztatu samochodowego i spartaczą Ci robotę raz, drugi to tam wrócisz?? A to też nie jest powiedziane, że to do dupy warsztat, tylko być może akurat robiła daną pracę niewłaściwa osoba. Po co mam kupować żarówki Philipsa za 129zł skoro nawet nie w sieci, ale w sklepie motoryzacyjnym mogę dostać takie same 89zł? Jak kogoś stać, aby świadomie przepłacać to ok, mnie nie stać więc szukam z powodzeniem oszczędności. Porównywałem ceny również opon, radia CB, radioodtwarzaczy, filtrów, olejów, folii na szyby, dywaników, głośników i paru akcesoriów. Praktycznie każdy wie, że w necie można kupić taniej, ale nie każdy to lubi ale słuchajcie, jeżeli w sąsiadującym Auchanie można również zaoszczędzić jeżeli się trafi na ten sam sprzęt (bo tu jest dużo mniej asortymentu) i to nie byle jakie pieniądze no to w czym oni są dobrzy bądź lepsi? A przecież reklamy głoszą okazyjne ceny... Aha i jeszcze jedno, ogromna różnica w cenie oleju wynikała zapewne z pewnej promocji dość głośno reklamowanej swojego czasu "wymiana zakupionego oleju gratis". Szkodza, że nie zauważyłem jej na czas. Powinni dopisać "Wymiana gratis zawarta jest w cenie oleju"
A co do warsztatu. Fachowiec oznajmił mi, że nie da się sprawdzić szczelności klimy (nie że tylko u nich ale w ogóle) nie nabijając jej z czynnikiem UV. Tzn jeżeli będzie duża nieszczelność to wyjdzie przy nabijaniu, a gdy mniejsza i gaz ucieknie mi np za miesiąc to oni nieszczelność znajdą lampą UV. Na pytanie czy wówczas robią to w ramach reklamacji odpowiedź była oczywista, nie. Płacę za ponowne nabicie.
Podpisał: Fachowiec z Norauto
Morał: jesteś zadowolony to bądź. nie jesteś nie bądź, każdy ma prawo do swojej opinii. |
może już jestem zmęczony (piątek wieczór) ale nie do końca zrozumiałem Twoją wypowiedź... bronisz czy atakujesz warsztaty sieciowe... bo ja np. atakuje a na początku twojej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że przekonujesz mnie, że sklepy sieciowe są do bani... a ja to wiem... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 04-07-2008, 17:50
|
|
|
No fakt, źle mnie zrozumiałeś ale to przez moje niefortunne sklecenie tekstu. Ta część mojej wypowiedzi, którą zacytowałeś nie jest skierowana do Ciebie, to tylko tak wygląda, bo jest ona pod cytatem z Twojego postu. To jest taki mój wywód uzupełniający, dlaczego nie polecę nikomu Norauto głównie skierowany do Akbiego jak zresztą praktycznie cały post, który pojechał po mnie jakby to całe moje niezadowolenie z tej sieci wynikało z mojej winy i niewiedzy na temat hipermarketów oraz tego, że nie wiem jak kupować by być zadowolonym |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2008, 01:42
|
|
|
Ursus napisał/a: | Hipermarket=sprzedaż masowa=taniej. Ideą hipermarketów są niskie ceny, |
tak, ale to dotyczy np ziemniaków, mleka, masła itp.
Zobacz na produkty typu: telewizor, radio, olej silnikowy, sneakers ... tu ceny ustalają producenci ...nie hipermarkety. Oni mogą jedynie robić delikatne kosmetyczne obniżki ...i tak jak pisałem wcześniej - nie dotyczy do wysprzedaży (promocji) a sukcesywnej sprzedaży. Aby się przekonać, to polecam przejażdżkę po kilku hipermarketach i sprawdzenie cen, zobaczysz, że większość będzie identyczna co do 1pln.
Ursus napisał/a: | no chyba że w Twojej okolicy jest inaczej. |
tak samo jak w pozostałej części Polski
Ursus napisał/a: | Natomiast producent nie zaopatruje sprzedawców detalicznych |
Hipermarket zalicza się do sprzedawców detalicznych właśnie
Ursus napisał/a: | omijam sprzęt z najniższej półki |
jak omijasz, skoro zakupiłeś akumulator wykonany pod brandem Norauto
Ursus napisał/a: | akbi napisał/a:
tam mleko i masło też można kupić
No nie noooo, płytkie jak dno rowu mariańskiego więc bez komentarza... |
chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi
Ursus napisał/a: | A co do warsztatu. Fachowiec oznajmił mi, że nie da się sprawdzić szczelności klimy (nie że tylko u nich ale w ogóle) nie nabijając jej z czynnikiem UV. Tzn jeżeli będzie duża nieszczelność to wyjdzie przy nabijaniu, a gdy mniejsza i gaz ucieknie mi np za miesiąc to oni nieszczelność znajdą lampą UV. Na pytanie czy wówczas robią to w ramach reklamacji odpowiedź była oczywista, nie. Płacę za ponowne nabicie.
Podpisał: Fachowiec z Norauto |
być może trafiłeś na "pseudo-pracownika" Norauto ....ja ostatnio skorzystałem z Novy'm z ich promocji dotyczącej pomiarów szczelności i wydajności klimy i wykonali nam pomiary bez żadnego nabijania ... wyniki były dobre, więc nie "wkręcali" nas, że trzeba coś nabić.
Myślę, że nie ma warsztatu, który by nie spartaczył jakieś roboty ... kwestia tylko, czy my o tym wiemy czy nie i najlepszym wnioskiem do tego jest właśnie Twoja wypowiedź: Ursus napisał/a: | Jeżeli pojedziesz do warsztatu samochodowego i spartaczą Ci robotę raz, drugi to tam wrócisz?? A to też nie jest powiedziane, że to do dupy warsztat, tylko być może akurat robiła daną pracę niewłaściwa osoba. |
Ursus napisał/a: | głównie skierowany do Akbiego jak zresztą praktycznie cały post, który pojechał po mnie jakby to całe moje niezadowolenie z tej sieci wynikało z mojej winy |
eeeeeeeee.... rozczulasz się nad sobą
w sierpniu na zlocie wypijemy sobie po piwku i wszystko będzie dobrze |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:40
|
|
|
akbi napisał/a: | Zobacz na produkty typu: telewizor, radio, olej silnikowy, sneakers ... tu ceny ustalają producenci ...nie hipermarkety. |
Mylisz się, przykłady istnienie hurtownii o których mowa: http://www.gemmaoleje.pl/shpg.php?show=hurt hurtownia olejów samochodowych, http://www.intersat.rybnik.pl/oferta.html hurtownia RTV AGD. Przytaczam akurat te dwie, bo miałem z nimi na różny sposób kontakt i wiem jak działają a dlaczego przytaczam przykłady ich istnienia będzie dalej.
Mam trochę wspólnego ze sprzedażą, co prawda wyroby spożywcze, ale zasada jest zawsze taka sama bądź bardzo podobna. Powiem Ci jak to jest u mnie. Producent ma swoją cenę ustaloną, zaopatrujemy kilka małych sklepików, kupują po cenie producenta, a następnie nakładają swoją marżę. Reszta odbiorców do duże hurtownie, oni również kupują po cenach producenta, ale z rabatem Jeżeli zamówi ktoś 20kg produktu nie ma szans na nic, ale jeżeli zamówi 2 tony, to już inna sprawa. Producent stawia przede wszystkim na ilość, bo na tym zarabia. Masowa produkcja przynosi dużo większe obniżenie kosztów, ale to później trzeba sprzedać. Lepiej jest sprzedać 21 ton dziennie towaru i zarobić tylko 1zł na kg niż 500kg i zarabiać 5zł na kg. Hurtownie o rabaty walczą jak lwy, bo to jest ich zarobek, ta różnica wartości. Następnie sprzedają po cenie zbliżonej do ceny producenta lub takiej samej (a często drożej) drobnym odbiorcą a Ci narzucają swoją marżę i ostatecznia cena dla Ciebie jest taka jak u producenta. No być może powinno tak być, bo kto jaką marżę sobie narzuci to jeszcze zależy od wieeeelu rzeczy. Gdyby było tak jak twierdzisz, hurtownie nie miałyby prawa istnieć na rynku. Powiem więcej, one są niezbędne dla opłacalności interesu danego producenta. Jeżeli sklep motoryzacyjny zamówi 15l oleju, podobnie nie ma co liczyć na rabat. W Norauto aby zapełnić półkę trzeba pewnie lekko około 1000l. Tylko te ich ceny to porażka, ale podałem teorię na ten temat.
akbi napisał/a: | Ursus napisał/a:
Natomiast producent nie zaopatruje sprzedawców detalicznych
Hipermarket zalicza się do sprzedawców detalicznych właśnie |
Zgadza się i dlatego właśnie producent bezpośrednio go nie zaopatruje, podtrzymuję swoje zdanie.
akbi napisał/a: | jak omijasz, skoro zakupiłeś akumulator wykonany pod brandem Norauto |
Ano sugerowałem się ceną. Te akumulatory były droższe od wielu tańszych modeli znanych mi marek. Nie mam prawa wiedzieć, co oferuje każdy producent, cena najczęśniej (nie zawsze) świadczy, a może powiem tak, sugeruje jakość. Zresztą ja podejrzewam, że tak jak w każdym, nawet w tym z górnej półki produkcie może pojawic się wada tak i pewnie było w tym przypadku. Pech chciał, że to była kolejna "skaza" dla mnie Norauto
akbi napisał/a: | chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi |
Nie wiem, może, po prostu poirytowała mnie ta wypowiedź...
akbi napisał/a: | być może trafiłeś na "pseudo-pracownika" Norauto .... |
Zapewne, ale jeżeli chce się zasłużyć na renomę, to nie powinno się dopuszczać do takich sytuacji, choć wiadomo, nie jest to łatwe. Z drugiej strony trudno abym podszedł do kogoś innego i pytał, czy ten pan aby ma rację... Też wtedy nie miałem pełnej wiedzy na ten temat.
akbi napisał/a: | eeeeeeeee.... rozczulasz się nad sobą
w sierpniu na zlocie wypijemy sobie po piwku i wszystko będzie dobrze |
Wciąż nie wiem czy uda mi się tam być, ale gdyby się udało to wierz mi, będziesz pierwszym, którego postaram się odnaleźć, na pifko oczywiście. |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2008, 23:10
|
|
|
upss... nie dopisałem jednej rzeczy ... chodziło mi o sprzedaż detaliczną, nie hurtową ..oraz firmy mające jakąkolwiek autoryzacje ...bo wiadomo, że "Pan Czesio" prowadzący sklepik, zaopatrujący się"gdziekolwiek aby tylko było taniej" nie będzie się trzymał żadnych uzgodnień.
Ursus napisał/a: | Mam trochę wspólnego ze sprzedażą, co prawda wyroby spożywcze, ale zasada jest zawsze taka sama bądź bardzo podobna. |
Nie mam pojęcia jak jest w spożywce, ale z tego co piszesz, to np w sprzęcie AV jest właśnie inaczej.
Ursus napisał/a: | akbi napisał/a:
Ursus napisał/a:
Natomiast producent nie zaopatruje sprzedawców detalicznych
Hipermarket zalicza się do sprzedawców detalicznych właśnie
Zgadza się i dlatego właśnie producent bezpośrednio go nie zaopatruje, podtrzymuję swoje zdanie. |
w spożywce możliwe, nie mam pojęcia, ale np już w RTV AGD w wielu przypadkach zaopatrują się u "producenta" ...tzn u bezpośredniego Dystrybutora ... np Panasonic Polska. Hipermarkety są często na tyle dużym "klientem", że właśnie zaopatrując się u "najwyższego dostawcy" w Polsce.
Ursus napisał/a: |
akbi napisał/a:
być może trafiłeś na "pseudo-pracownika" Norauto ....
Zapewne, ale jeżeli chce się zasłużyć na renomę, to nie powinno się dopuszczać do takich sytuacji, choć wiadomo, nie jest to łatwe. |
No niestety, czasem poznajemy pracownika po 2-3 miesiącach, czasem dłużej ...a do tego czasu niestety spartaczy nam kilku klientów
Ursus napisał/a: | wierz mi, będziesz pierwszym, którego postaram się odnaleźć, na pifko oczywiście. |
zapraszam serdecznie |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 06-07-2008, 19:18
|
|
|
No cóż, może niepotrzebnie nie będę dalej odbiegał od tematu. Zasugerowałem, czego moze nie dostrzegłeś, że mimo iż działam w spożywce to jednak miałem też trochę wspólnego z innymi dziedzinami. Nie pisałem, że w sprzęcie AV jest inaczej, napisałem : "Mam trochę wspólnego ze sprzedażą, co prawda wyroby spożywcze, ale zasada jest zawsze taka sama bądź bardzo podobna."
Zresztą, sam się możesz przekonać jak jest naprawdę orientując się, gdzie się zaopatrują hipermarkety, po jakich cenach i porównując te ceny do producenta. A propo producentów ile marek w naszych hipermarketach produkowanych jest w Polsce?? Myślisz, że hipermarketom albo producentom opłaca się bezpośrednio sobie dowozić towar?? Ci bezpośredni dystrybutorzy, o których piszesz to nic innego jak hurtownie i tu powraca proces cenowy o którym pisałem.
W Norauto moim zdaniem rekempensują sobie cenami wszelkie promocje serwisowe i chyba o wiele więcej... |
_________________ Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 |
|
|
|
 |
|
|