Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Obroty biegu jałowego - regulacja na czas !
Autor Wiadomość
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 05-07-2008, 23:20   [Cari 1.8 GDI] Obroty biegu jałowego - regulacja na czas !

Witam wszystkich forumowiczów. Temat stary jak świat . Przetrząsam forum od roku (dopiero teraz sie zalogowałem i zakładam temat bo wcześniej dawałem rade z tego co piszecie).Kiedyś jeździłem cari 1.6 glx ( skrzynia do bani silnik rwał i przerywał ale mało paliła :mrgreen: ) kilka dni temu zamieniłem na 1.8 dgi (skrzynia o niebo lepsza i nei przerywa) i powstal problem obrotów. Przewałkowałem mnustwo tematów i sposobów na ich ustawienie ale dalej nic. Zaczne od początku :
1.wymieniłem olej bo czarny jak smoła
2.wymontowałem i przeczyściłem przepustnice (obroty nie falowały ale były na poziomie 500)
3.przy okazji wymontowałem krokowca i tu mnie zaskoczył bo był jak nowy z wyjatkiem końca trzpienia (ten drugi gruby koniec ) którego też przeczyściłem
4.zakładam i nieznaczna poprawa ~650
5.no to na forum i czytam...trzeba pokręcić trzpieniem i tak zrobiłem ale dalej nic, za każdym razem te same obroty. czasem jak odpalałem to wskakiwał na 1500 a czasem na 1000 ale zawsze spadał do 650-500 i nieważne jak bym tego trzpienia nie ustawił to dalej to samo.
6.zauważyłem że jak odkręciłem trzpień lub przykręciłem to zawsze po wymontowaniu był w tej samej pozycji (po środku) jest na nim 5 obrotów więc był tak na 2.5 ZAWSZE
7.później metoda ze strony Krzyżaka która nie pomogła a jest jeszcze gorzej :| po pierwsze to nie ma tam dwóch śrubek na sprężynie napinacza linki a po drugie to nie ważne czy odpinałem silnik krokowy czy czujnik położenia to zawsze jak już ustawiłem obroty to jak go gaszę i odpalam to mi dalej spada na te same :evil:
Co dalej? nie wiem co mam z tym zrobić i straciłem już inwencje tak więc proszę was bardzo o pomoc. temat to regulacja na czas bo mam czas do poniedziałku to ustawić bo jadę na lotnisko po dziewczynę ( była przeciwna kupowaniu kolejnej carismy a jak sie dowie że jest z nią coś nie tak to mnie ukatrupi)! i jeszcze coś - przy jakichś ustawieniach obroty sie na chwilę blokują na 3000 (równo) i opadają. No i silnik dziwnie klepie niby to norma ale u mnie klepie i przestaje klepie i przestaje w przeciągu 30 sek. za wszystkie rady z góry dziękuje

[ Dodano: 05-07-2008, 23:51 ]
no i już zauważyłem swój pierwszy błąd :oops: - kręcenie trzpieniem nic nie da bo silnik sterowany jest przez kompa i ustawi go jak chce. ale pytanie jak ustawić go z tych niskich obrotów na 850 ?????? kręcąc śrubką TPS (nie ma do niej dostępu jak przepustnica jest na swoim miejscu ) ? ? ? i co ze sprężyną klapy przepustnicy jak ja podkręcam śrubka to owszem obroty idą w górę ale jak dodam gazu na chwilę to spadają do pozycji wyjściowej, natomiast jak robie to samo z odpięta klemą krokowca ( daje mu sie najpierw ustawić )to obroty wskakują na 2000 i spadają po całkowitym odkręceniu śruby na 1500 a dalej to już śruby nie ma żeby zmniejszyć :?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 05-07-2008, 23:57   

Witam!
Niestety nie mam Cari, ale na początek to warto sprawdzić co wyświetla komputer, czy zgłasza błędy i jakie.
Po włączeniu zasilania odczekaj aż krokowiec cofnie trzpień i odłącz go od zasilania i dopiero można zacząć regulacje,
 
 
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 06-07-2008, 00:07   

czyli właczyć zasilanie na jakieś 15 sek a poźniej odłaczyć krokowca odpalić i wtedy regulować? probowałem tak i jak odpaliłem to mi dawał 2000 i mogłem zejść na śrubie sprężyny tylko na 1500 dalej nie dało rady :/ czy wtedy moge sprobować śrubą TPS ?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 06-07-2008, 00:13   

Powinny być dwie śrubki, na początek zwalniasz napięcie linki cięgna gazu a następnie odkręcasz zgrubną a potem regulujesz wstępne położenie przepustnicy, watro też sprawdzić prawidłowość ustawienia czujnika TPS
 
 
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 06-07-2008, 00:16   

no właśnie jest jedna śrubka przytrzymująca sprężynę a drugiej nie ma (alo nie widzę jej) od czego jest druga śrubka? i jak sprawdzić ustawienie czujnika ( nie mam żadnych mierników )?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 06-07-2008, 00:21   

Niestety ja mam Gala i to wiekowego i nie nie wiem jak w Cari to wygląda, musisz dobrać jeden z opisów Krzyżaka, a połażenie czujnika TPS można sprawdzić tylko z miernikiem, taki najprostszy multimetr, i on pokaże jakie jest napięcie na przewodach TPS przy zwolnionym pedale gazu.
 
 
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 06-07-2008, 00:27   

to lipa :cry: z opisów krzyżaka wynika że są dwie śruby ale nie widzę tej drugiej będe musiał pokombinować z tą śrubą TPS . dzieki za pomoc :)
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 06-07-2008, 00:29   

Cytat:
4.zakładam i nieznaczna poprawa ~650
nie rozumiem ciebie, w czym masz problem, czy Ci cari gaśnie?, czy falują Ci obroty?. Jeżeli nie to daj temu samochodowi spokój. W mojej obroty mam na podobnym poziomie i nie robię z tego tragedii. Silnik chodzi równo spokojnie, a że na wskaźniku jest 600 obr./min. to co takiego?!. Weź też pod uwagę, że te wskaźniki analogowe nie zawsze są idealnym odzwierciedleniem stanu faktycznego, może akurat w twojej cari pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości. Jeżeli nie masz żadnych niepokojących objawów jakie opisałem wyżej, to ciesz się jazdą, bo możesz przedobrzyć. Pamiętaj, że czesto "lepsze jest wrogiem dobrego".
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 06-07-2008, 00:57   

dobra rada wazu.trzęsie silnikiem strasznie i nie wiem co z tym stukaniem? wiem ze gdi klepie i sie nei czepiam ale oprocz klepania slysze stukot ktory sie nasila potem wali jakis czas
(kilka sekund) i przycicha . pozniej znowu. a jak sa wyzsze obroty to przestaje troche)
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 06-07-2008, 09:32   

Piszesz, że czytasz forum od roku.Skoro tak jest to powinieneś wyczytać że po przeczyszczeniu przepustnicy powinieneś nauczyć Cari wolnych obrotów na jałowym a w Twoim opisie tego nie widzę.Jeżeli zacząłeś regulacje bez tej procedury to wcale sie nie dziwie, że szarpie Ci silnikiem.
Myślę podobnie jak wazu, że za dużo kręcisz tymi wszystkimi śrubkami.
W końcu tak namieszasz, że bez ASO się nie obejdzie albo co gorsze będziesz musiał wymienić przepustnicę alo krokowca.
Procedura nauki obrotów była wielokrotnie opisywana na forum.
P.S.
Tu masz jakie powinny być obroty na jałowym i jest tam lik do nauki obrotów:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=60
 
 
jnd1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SE
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Pila-obecnie UK
Wysłany: 06-07-2008, 14:25   

turek61 miałeś rację 8) należało zresetować kompa i dopiero ustawić. we wszystkich instrukcjach jest na odwrót (np na stronie Krzyżaka )teraz mam piękne obroty silnik się nie telepie i cichutko chodzi :mrgreen: . dzięki za waszą pomoc :!:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-07-2008, 22:36   

Bo Krzyzak opisuje inną przepustnicę a nie Cari GDI :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.