Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
montaż "bum-klapki" - czy można tak?
Autor Wiadomość
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 23-06-2008, 11:56   montaż "bum-klapki" - czy można tak?

Witam
Po poszukiwaniach znalazłem - byc może-przyczynę dławienia auta na gazie - uszkodzoną trąbę słonia, łącząca filtr powietrza z dolotem, w miejscu nachodzenia na mikser przy kolektorze dolotowym. Ponieważ gazownicy zamontowali mikser przy kolektorze, a bum klapkę zaraz za przepływomierzem - podobnie jak na tych zdjęciach
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=klapka
żeby założyć rurę trzeba ją bardzo silnie zginać. przy okzaji chyba również zawęża się i tak już zawężony przelot powietrza. I tutaj zacząłem się zastanawiać, czy nie zamontować bum klapki w środkowym odcinku rury - tutaj, gdzie jest 6 zgrubień gumy. Spowodowąłoby to chyba odsunięcie punktów mocowania - nałożenia tej gumy, i w efekcie byłaby mniej podatna na uszkodzenie, a i powiększyłby się przelot powietrza.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia, przemyslenia, w zakresie miejsca montażu bum klapki?
Bo po czytaniu różnych postów, chyba się nie zdecyduję na usunięcia bum klapki?
Szamcio
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-06-2008, 12:56   

Nie polecam cięcia trąby słonia, ponieważ po pewnym czasie użytkowania robią się z tym same problemy typu dodatkowe opaski, nieszczelności, wygięcie całej trąby pod nieco innym kątem niż normalnie powodowało rozłączanie się zestawu trąba-mixer-trąba i wreszcie szybsze parcienie gumy co być może jest moim subiektywnym odczuciem, ale kupiłem auto, któro miało w ten sposób zrobioną instalkę i cały czas był problem w tamtych okolicach, ale głównie dlatego że bumklapka była zamontowana w miejscu, gdzie są tzw. garby na trąbie plus nie była dobrze spasowana i nierówno ucięta. Szczególnie duży problem pojawiał się w zimie, kiedy przy ujemnych temperaturach guma jest zimna i twarda, gdzie przy dodatnich temp. jakoś się tam układała to kiedy przychodziły mrozy to "wychodziło wszystko"

Jeśli robi Ci się załamanie na trąbie możesz je jakoś wyprostować np opaską podobną do tej która trzyma trąbę. Inną radą może być zamontowanie bum klapki zaraz przed kolektorem i za trąbą słonia, ale o to musisz zapytać gazownika aby sprawdzić organoleptycznie czy w takim zestawie będzie bardziej czy mniej wygięta.


Jeśli autko dławi się i nie ma mocy przez nieszczelność trąby słonia to na benzynce będzie podobnie, a nawet w ogóle możesz nie odpalić jak będzie bardzo duża dziura. U mnie kiedyś spadła ta opaska z pierścienia z bum klapką (a dokładniej to ją wessało :badgrin: :twisted: takie były początki użytkowania autka... ) i zachodziłem w głowę czemu silnik nie chciał w ogóle odpalić. (Colt C5x 4g15).
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 23-06-2008, 13:22   

powiem tak - własnie przez dodanie dwóch dodatkowych elementów - klapki z jednej strony (przy filtrze) i miksera przy kolektorze teraz trąba słonia jest nienaturalnie wygięta - duże większe zagięcia na kolankach, i w efekcie uszkodzenie końca trąby przy mocowaniu do miksera - tam trąba jest mocna napięta
Gdybym założył w śrdoku trąby - trochę by to poprawiło kształt - oczywiście przy wycięciu kilku środkowych garbów - tak, aby długość części środkowej trąby z bumklapką była jak bez niej
Niszczenie gumy - ucięcie chyba niczego nie zmieni
Szczelność - opaski powinny to załatwić - tak jak teraz
Załamanie trąby - nie wyprostuję niczym innym, bo spowodowane jest tym, zmieniła się jakby odległość mocowania końców
Dławienie silnika - występowało tylko na benzynie
szamcio
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-06-2008, 14:42   

ja mam trochę inny silnik , ale mam własnie klapkę wmontowana w środku trąby, miałem przetarte garby i było to dobre rozwiązanie, rura nie jest wygięta inaczej niż powinna, jedynie jest troche sztywniejsza, przez co są trudności w wymianie filtra. jednak to i tak najlepsze - w moim przypadku - rozwiązanie
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 25-06-2008, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 23-06-2008, 15:13   

to dobra wiadomość - że tak można, i że się to sprawdza. teraz tylko zdemontować klapke z wylotu pudła filtra, dobrać jakąś rurę, opaski, i powinno hulać
szamcio
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 25-06-2008, 10:20   

Lepiej sobie kup nową bum-klapkę, dopasowaną z obu stron do średnicy rury, przetniesz rurę wywalisz np. ze 2-3 cm i w to miejsce włóż nową klapkę.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 25-06-2008, 10:27   

tak właśnie zamierzam zrobic - zamówić nową, dostosowaną do rury, założyc w środek, i będzie ok chyba
szamcio

[ Dodano: 25-06-2008, 10:30 ]
problemem jest tylko dobranie średnicy - bo ta "trąba słonia" ma w środkowej części spore garby - trochę za male, żeby założyć na garb opaskę, a z kolei nie ma aż tak dużych średnic klapek. Więc pewnie skończy się na średnicy 75mm, mocowanych do środka rury. Rura o średnicy 75 wchodzi ciasno w te garby, jak dołożę opaskę - powinno być ok
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 12-07-2008, 01:04   

Ja mialem bum klapke w środku rury, mikser jakies 7cm za nią, rurę spokojnie można było tak ułożyć, że dobrze pasowała do skrajnych elementów-nie była napięta.
U ciebie niestety moze byc tak ze rurę juz skrócili, bo założuli klapke zaraz za przepływką, tak że wstawienie w środek innej klapki może nie rozwiązać problemu.
Ja zrobilem natomiast tak, ze wyciąłem w środku rury ok 2-3 zwoje, nie pamietam dokladnie i wsadziłem blosa, bum klapka i mixer leżą w pudle.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.