[CA1A 1.3] Oto co potrafi Colt 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 16-07-2008, 13:05
|
|
|
mugen napisał/a: | colt 1,6 tez ma jak i wiekszosc aut | Chodzi mi o ten dodatkowy. Ten który bada statyczne ciśnienie atmosferyczne w obrębie auta, a nie w dolocie i komorze silnika Taki upierdliwy wynalazek, ale jak już działa to jest fajnie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 13:17
|
|
|
pawela napisał/a: | adamovicius napisał/a: | Według mnie to wlasnie koła maja tutaj wielkie znaczenie.Prawidłowo powinny byc 13 w pelnym profilu.Jezeli masz 70 to juz bedzie duza roznica.Co nie zmienia faktu ze tez bym chcial zeby moj tyle poszedl |
profil 70 to koło fabryczne.
W CA0 stosowano rozmiary:
155/80/13 (1.3)(80 to tzw pełny profil)
175/70/13 (1.3, 1.6)
185/60/14 (1.8)
dane z instrukcji
Wszystko co inne to fantazja właściciela |
No to wypadaloby zapytac JayChyl'a jaka ma szerokosc i profil |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 13:25
|
|
|
cns80 napisał/a: | Chodzi mi o ten dodatkowy. Ten który bada statyczne ciśnienie atmosferyczne w obrębie auta, a nie w dolocie i komorze silnika Taki upierdliwy wynalazek, ale jak już działa to jest fajnie. |
Dokladnie cos takiego ma colt, nie mowie o map sensorze ktory mierzy podcisnienie w dolocie. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 16-07-2008, 15:48
|
|
|
Jak bede szedł do samochodu to spojze na cyferki opon i dam znać tutaj dokladnie jakie kapcie. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2008, 21:40
|
|
|
Ja jak narazie swoim polecialem 195km i mysle ze poleci wiecej... Jak wymienie sprzeglo to sprobuje pobic ten wynik |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2008, 23:54
|
|
|
175/70/13 - z takimi kołami leciałem tak jak już wcześniej pisałem 190 km/h przy załadunku 4 osób z tym że lancerem CK1A czyli buda ciężka o jakieś 30kg albo 50 już nie pamiętam |
|
|
|
 |
Dedis [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 13:21
|
|
|
masa ma znaczenie tym mniejsze im większa prędkość.
pod względem prędkości max... jakieś znaczenie ma ale małe. poprawia stabilność to na pewno
4G92 (1.6 113ps)
http://pl.youtube.com/watch?v=eNhHeUPmkcs
powinno dać się więcej. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 15:42
|
|
|
Podajcie jeszcze dokładne daty bicia swoich rekordów prędkości, trasy i - co najważniejsze - numery rejestracyjne... |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 00:15
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Podajcie jeszcze dokładne daty bicia swoich rekordów prędkości, trasy i - co najważniejsze - numery rejestracyjne... |
daty nie pamietam jechałem po brata do danii, a numery z auta gdy jeszcze ich nie zmieniłem to TPI 41AY |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 17-08-2008, 21:04
|
|
|
Cholera nie mam pamieci. 175/70/13 albo 175/80/13 |
|
|
|
 |
lukaszcolt12345 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 22:17
|
|
|
Chlopaki co do predkosci ja mam opony R13/165/55 w swoim 1.3 wyciolem katalizator wstawilem przelotowy wydech od fiesty sport 1.8 przestawilem zaplon na wczesniejszy korzystajac z lampy stroboskopowej... powiem tak w co nikt nie chcial uwierzyc dopuki ze mna nie pojechal osiagnalem 200 km/h z tymi przerobkami ale przed nimi max to 185 km/h i zgadzam sie co do paliw roznica ogromna dodam ze ostatnio jechalem zatankowalem do pelna podroz w dwie osoby ja i dziewczyna z bagarzami po 450 km zalalem ponownie i weszlo 24.85 l paliwa wiec spalanie po przerobkach nie wzroslo tylko ze z nia nie przekraczalem 110 km/h a jadac samemu czesto jest max... i spalanie wtedy jest wyzsze ale nie wiele |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 22:43
|
|
|
Cytat: | Chlopaki co do predkosci ja mam opony R13/165/55 w swoim 1.3 |
No wiec musze cie zmartwic.
Masz o wiele za małe opony co przekłada sie na duże przekłamanie licznika.
Przedstawie moje obliczenia.
Profil 55 oznacza 55% z szerokości opony.
W twoim przypadku- 55% x 165=90,75mm
A seryjnie jest 155/80 co daje 124mm
Idąc dalej obliczyłem orientacyjnie obwody kół w obu przypadkach.
Promień koła(6,5 cala + wysokośc opony) x2 PI(3,14)=obwód koła
1. 280mm x 2 x3.14=175,84
2. 246,75mm x 2 x 3,14=154,96 co oznacza ze twoje koło ma obwód krotszy prawie o 20 cm od prawidłowego co daje 12 % przekłamania, czyli zamiast 200km/h jechałes 176 km/h
Jeżeli gdzies sie machnąłem w obliczeniach to mnie poprawcie i oczywiscie obliczenia sa teoretyczne,nie wziąłem pod uwagę ugięcia opony itp,ale sa jak najbardziej prawdziwe.
Jeszcze dodam że masz takie same przekłamanie w przebiegu auta oraz co za tym idzie spalaniu. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2008, 00:17
|
|
|
adamovicius napisał/a: |
Jeżeli gdzies sie machnąłem w obliczeniach to mnie poprawcie i oczywiscie obliczenia sa teoretyczne,nie wziąłem pod uwagę ugięcia opony itp,ale sa jak najbardziej prawdziwe.
|
nie wiem czy sie pomyliles czy nie, ale tutaj jest dobry przelicznik:
Przelicznik rozmiaru opon |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2008, 08:00
|
|
|
Ale mi nie chodzi o przelicznik bo moge to sobie sam obliczyc.Chciałem tylko wykazac przekłamanie licznika na tak małych kołach. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2008, 11:22
|
|
|
adamovicius napisał/a: | Ale mi nie chodzi o przelicznik bo moge to sobie sam obliczyc.Chciałem tylko wykazac przekłamanie licznika na tak małych kołach. |
ale na tej stroniei sa tez podane przeklamania licznika odnosnie prędkości |
|
|
|
 |
|