[Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM |
Autor |
Wiadomość |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-07-2008, 11:31 [Cari 1.9DI-D] Roznica miedzy 102 a 115 KM
|
|
|
Witam.
Slyszalem ze roznica w mocy w tych dwoch przypadkach wynika z zastosowania innej turbiny. Teoretycznie: jesli padnie mi turbinka w samochodzie z silnikiem 102 KM i chcialbym wymienic ja na ta z silnika z 115 KM to co musze dodatkowo zrobic? Ingerowac w komputer itp?
Zastanawia mnie koszta takiej operacji, oczywiscie odliczajac koszt samej turbiny.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-07-2008, 23:17
|
|
|
Chyba nie możesz podmienić turbawki na tą mocniejszą bo ona ma regulowane kierownice strug a tymi "coś" musi sterować więc najpewniej robi to ECU a twoje tego nie będzie umiało zrobić |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 14:51
|
|
|
Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 16-07-2008, 15:05
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Czyli wystarczy "tylko" zamiana turbiny i ECU? | I kolektorów. Taniej włożyć chipa. Tylko dobrego. Jeśli nie znajdziesz do SS/Carisma to np. dedykowanego do Meganki lub poprzedniej Laguny. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 15:13
|
|
|
OK, tylko:
- ile da chip w DID 105 KM?
- a ile w DID 115 KM?
Wg. mnie nadal będzie różnica w ilości KM na korzyść mocniejszego DID. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:30
|
|
|
tez mam Carisme 1.9 DI-D w wersji 102-konnej czy jezeli bym wlozyl chip zalozmy na te 120KM czy auto nie zacznie nadmiernie dymic? |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 16-07-2008, 18:59
|
|
|
ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM,tak samo Grzesku |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 16-07-2008, 21:42
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | ale Pieniek ma chipa w wersji 115KM | Wiem wiem. Chodziło mi o to żeby porównać to co piszą w tabelce z tym co ma Pieniek. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 22:25
|
|
|
Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.
P.S. Po zmianie softu moją Cari objeżdżam nowego Lancera DiD'a z mocą 140 KM - mam takiego na służbówce. Jak tylko zrobią soft do nowego Lancerka to też go wgram, bo warto |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 23:34
|
|
|
Różnic między 102, a 115 koni jest więcej - m-in. koło zamachowe jest inne, sprzęgło inne.
102 tuninguje się bezpiecznie na 130, ale nie widziałem w klubie takiego auta. Więcej osób tuninguje wersję 115 KM na ok. 140-150 KM i tutaj faktycznie warto zapłacić te 1500 PLN na dobry chiptuning - powinno spaść spalanie o 0,5 litra i zysk 35 KM jest bardzo odczuwalny. Przy 102 KM za tą samą cenę dostajesz mniej więcej 25 KM i moim zdaniem - gra nie jest warta świeczki, a dodatkowo może się okazać, że Twoje turbo jest zużyte i tak naprawdę wcale nie masz tych 130 KM.
Mówię tutaj oczywiście o porządnym chip-tuningu na hamowni, nie o power-boxie na 600 złotych (chociaż chętnie posłuchałbym uwag posiadacza takowego).
Mi pada (narazie troche cieknie, ale nie dymi wcale) turbinka, chciałem zrobić tak jak piszesz - wstawić turbo od 115 KM wersji - ale nie jest to takie proste - to są 2 różne konstrukcje. Wolę za 600 złotych zregenerować (uszczelnić) stare turbo i jeździć dalej. |
|
|
|
 |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 17-07-2008, 07:58
|
|
|
Dzieki andy1. Rozjasniles mi sytuacje. |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2008, 16:17
|
|
|
Colto napisał/a: | Zależy gdzie i jaki soft wgrasz. Jeżeli zrobisz moc tylko poprzez to, że turbo będzie mocniej dmuchać to będzie dymić. Muszą zostać też zmienione dawki paliwa. Wtedy nic Ci nie będzie dymić. Ja w swojej Cari 115 mam wgrany soft na 145 i moment na 320 Nm i jest miód. Samochód nie dymi bo jest w sofcie zrobione to wszystko o czym pisałem powyżej. Po tej zmianie samochód powoduje, że moja mina po wyjściu z auta wygląda tak . Ważne jest żeby po zrobieniu softu zmieniać olej co 10 tys. km.
|
Colto jest troszeczkę inaczej. Jeśli turbina dmucha mocniej bez zwiększonej dawki paliwa to nie dymi tylko po prostu nie jedzie. Dymienie powstaje wtedy gdy jest zbyt dużo paliwa a zbyt małe ciśnienie na turbinie. Ja chipując swoją Cari celowo ograniczyłem wzrost momentu tak aby pozostał poniżej 300 Nm ( mam 294Nm) gdyz dwumasa w renówce jest bardzo wrażliwa na duży przyrost momentu. Co do mocy to swoje 149 KM uważam za całkowicie wystarczające. Od modyfikacji w dwa lata zrobiłem ponad 40 tys km i powoli turbinka zaczyna mi lać i poddymiać przy maksymalnym przyspieszaniu. Olej również wymieniam co 10 tys km i między wymianami ubywa mi 1/3 stanu.
Pozdrawiam |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2008, 18:31
|
|
|
Jeśli mowa o zmianach, to poza ECU i turbinką są np. inne półosie (grubsze). Doświadczyłem tego szukając przegubu przez 3 tyg. do mojej Cari 115 KM. Być może inne zmiany mechaniczne też były robione, np. hamulce - coś słyszałem że są wzmocnione ale nie jest to info potwierdzone i nie wiem czy są jakieś różnice.
Pozdrawiam
Arthus |
|
|
|
 |
|