Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] jak się mają obroty do zapalonych świateł mi
Autor Wiadomość
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 18-07-2008, 10:24   [Cari 1.8 GDI] jak się mają obroty do zapalonych świateł mi

Mam Pytanko do Szanownych użytkowników GDI. Czy w Waszych autkach po włączeniu świateł mijania ma miejsce zjawisko spadania obrotów. ? I czy po tym fakcie obroty wracają na poprzednią wartość czy pozostają na trym samym poziomie aż do chwili wyłączenia świateł. Pytanie dotyczy rozgrzanego, ma się rozumieć, silnika. :?
_________________

 
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2008, 16:53   

nie-- przy wlaczeniu swiatel mijania zadnej zmiany i tak powinno byc... :wink:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-07-2008, 17:24   

Po włączeniu świateł delikatne wahnięcie obrotów i nadal stoją na tym samym poziomie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 18-07-2008, 17:33   

U mnie spadają z 900 do 700 i pozostają na tym poziomie nim wyłączę światełka. Co może być tego powodem. Macie może jakieś sugestie w tym kierunku..? Wiem, że za obroty biegu jałowego odpowiada silnik krokowy. Mierzyłem oporność na pinach wtyczki. Wszystko się zgadza a sam silniczek pracuje co sprawdziłem praktycznie ustawiając go w różnych położeniach, po włączeniu silnika sprowadzał swe ustawienia do ustawień pierwotnych przed zmianami.
_________________

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-07-2008, 17:48   

Możesz spróbować nauczyć ECU pracy z obciążeniem światłami:

1. Odepnij "-" klemę na parę minut i podepnij ponownie
2. Odpal auto i włącz radio + światła + klimę i niech sobie pyrka kilkanaście minut na luzie
3. Przygazuj parę razy mocno i po chwili zgaś auto
4. Odpal ponownie i zgaś i zobacz jak będzie
5. Naucz szyby skrajnych położeń

PS. Ja jeśli odpinam klemę to mojego miśka uczę obrotów pod obciążeniem czyli tak jak sie teraz jeździ - na światłach, z klimą i radiem.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 18-07-2008, 21:54   

Próbowałem już zarówno pod obciążeniem jak i bez, efekt ten sam bez zmian po włączeniu świateł obroty spadają. Kombinowałem też regulując śrubkami regulacyjnymi przepustnicy i tą pod gumową zaślepką efekt chwilowy jedynie po jakimś czasie obroty, przy włączonych światłach spadają do ok. 700.
_________________

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-07-2008, 08:29   

Jeśli przy tych 700 silnik pracuje ci równo to sie tym nie przejmuj bo obrotomierz w Cari i tak trochę zaniża obroty.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2008, 10:30   

A w jakim stanie masz akumulator? Wygląda na to ,że przy zapalonych światłach alternator pracuje pod zwiększonym obciążeniem i to powoduje spadek z obrotów. Jednak taki stan nie powinien być tak bardzo zauważalny ale możliwy. Możesz dokonać porównania zakładając akumulator sprawny w 100%.
 
 
SAUTON 
Nowy Forumowicz


Auto: M-hi Carisma 1,8 GDI 16V 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 19-07-2008, 10:47   

saphire -napisał :

5. Naucz szyby skrajnych położeń

------------------------------------------------
Opisz szczegłówe czynności dot. pkt 5
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 19-07-2008, 13:41   

No jeśli mam być szczery to nie pamiętam od kiedy mam aku..? Czy to ten co był w Cari podczas zakupu czy przełożyłem go z poprzedniego auta bo tam był nowy. Ale tak czy siak to i tak ma co najmniej 5 lat. Kręci bardzo dobrze nawet przy mrozach dużych nie było problemów ale będę musiał sprawdzić. Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł to bardzo proszę. Pozdrawiam ..! :!: :!:
_________________

 
 
 
sslay
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2008, 15:30   

Mam to samo z obrotami po zapaleni świateł,ale również wtedy gdy włączam ogrzewanie tylnej szyby i lusterek,choć czasami wszystko działa sprawnie i obroty ani drgną.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-07-2008, 17:47   

Stein napisał/a:
700 obrotów w GDI :shock: kurde ja to mam 1,5k od zawsze


To masz o 90-100% za dużo.

[ Dodano: 19-07-2008, 17:50 ]
SAUTON napisał/a:

5. Naucz szyby skrajnych położeń

------------------------------------------------
Opisz szczegłówe czynności dot. pkt 5


Było już o tym kiedyś na forum ale że aktualnie jest problem z wyszukiwarką to napisze ponownie:

Szyba do końca w górę i jeszcze kilka razy popstrykać w górę
Szyba do końca w dół i tez popstrykać kilka razy w dół
Powtórzyć w/w 2x i gra.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 20-07-2008, 12:00   

Wystarczy do dołu opuścić i jeden raz nacisnąć i do góry to samo i już.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.