[Cari 1.8 GDI] jak się mają obroty do zapalonych świateł mi |
Autor |
Wiadomość |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 18-07-2008, 10:24 [Cari 1.8 GDI] jak się mają obroty do zapalonych świateł mi
|
|
|
Mam Pytanko do Szanownych użytkowników GDI. Czy w Waszych autkach po włączeniu świateł mijania ma miejsce zjawisko spadania obrotów. ? I czy po tym fakcie obroty wracają na poprzednią wartość czy pozostają na trym samym poziomie aż do chwili wyłączenia świateł. Pytanie dotyczy rozgrzanego, ma się rozumieć, silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2008, 16:53
|
|
|
nie-- przy wlaczeniu swiatel mijania zadnej zmiany i tak powinno byc... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-07-2008, 17:24
|
|
|
Po włączeniu świateł delikatne wahnięcie obrotów i nadal stoją na tym samym poziomie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 18-07-2008, 17:33
|
|
|
U mnie spadają z 900 do 700 i pozostają na tym poziomie nim wyłączę światełka. Co może być tego powodem. Macie może jakieś sugestie w tym kierunku..? Wiem, że za obroty biegu jałowego odpowiada silnik krokowy. Mierzyłem oporność na pinach wtyczki. Wszystko się zgadza a sam silniczek pracuje co sprawdziłem praktycznie ustawiając go w różnych położeniach, po włączeniu silnika sprowadzał swe ustawienia do ustawień pierwotnych przed zmianami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-07-2008, 17:48
|
|
|
Możesz spróbować nauczyć ECU pracy z obciążeniem światłami:
1. Odepnij "-" klemę na parę minut i podepnij ponownie
2. Odpal auto i włącz radio + światła + klimę i niech sobie pyrka kilkanaście minut na luzie
3. Przygazuj parę razy mocno i po chwili zgaś auto
4. Odpal ponownie i zgaś i zobacz jak będzie
5. Naucz szyby skrajnych położeń
PS. Ja jeśli odpinam klemę to mojego miśka uczę obrotów pod obciążeniem czyli tak jak sie teraz jeździ - na światłach, z klimą i radiem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 18-07-2008, 21:54
|
|
|
Próbowałem już zarówno pod obciążeniem jak i bez, efekt ten sam bez zmian po włączeniu świateł obroty spadają. Kombinowałem też regulując śrubkami regulacyjnymi przepustnicy i tą pod gumową zaślepką efekt chwilowy jedynie po jakimś czasie obroty, przy włączonych światłach spadają do ok. 700. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-07-2008, 08:29
|
|
|
Jeśli przy tych 700 silnik pracuje ci równo to sie tym nie przejmuj bo obrotomierz w Cari i tak trochę zaniża obroty. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2008, 10:30
|
|
|
A w jakim stanie masz akumulator? Wygląda na to ,że przy zapalonych światłach alternator pracuje pod zwiększonym obciążeniem i to powoduje spadek z obrotów. Jednak taki stan nie powinien być tak bardzo zauważalny ale możliwy. Możesz dokonać porównania zakładając akumulator sprawny w 100%. |
|
|
|
 |
SAUTON
Nowy Forumowicz

Auto: M-hi Carisma 1,8 GDI 16V 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 7 Skąd: SŁUPSK
|
Wysłany: 19-07-2008, 10:47
|
|
|
saphire -napisał :
5. Naucz szyby skrajnych położeń
------------------------------------------------
Opisz szczegłówe czynności dot. pkt 5 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 19-07-2008, 13:41
|
|
|
No jeśli mam być szczery to nie pamiętam od kiedy mam aku..? Czy to ten co był w Cari podczas zakupu czy przełożyłem go z poprzedniego auta bo tam był nowy. Ale tak czy siak to i tak ma co najmniej 5 lat. Kręci bardzo dobrze nawet przy mrozach dużych nie było problemów ale będę musiał sprawdzić. Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł to bardzo proszę. Pozdrawiam ..! |
_________________
 |
|
|
|
 |
sslay [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2008, 15:30
|
|
|
Mam to samo z obrotami po zapaleni świateł,ale również wtedy gdy włączam ogrzewanie tylnej szyby i lusterek,choć czasami wszystko działa sprawnie i obroty ani drgną. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 19-07-2008, 17:47
|
|
|
Stein napisał/a: | 700 obrotów w GDI kurde ja to mam 1,5k od zawsze |
To masz o 90-100% za dużo.
[ Dodano: 19-07-2008, 17:50 ]
SAUTON napisał/a: |
5. Naucz szyby skrajnych położeń
------------------------------------------------
Opisz szczegłówe czynności dot. pkt 5 |
Było już o tym kiedyś na forum ale że aktualnie jest problem z wyszukiwarką to napisze ponownie:
Szyba do końca w górę i jeszcze kilka razy popstrykać w górę
Szyba do końca w dół i tez popstrykać kilka razy w dół
Powtórzyć w/w 2x i gra. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|