Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDi vs. DiD
Autor Wiadomość
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-07-2008, 11:27   

Robson86 napisał/a:
Boze myslalem ze temat skonczony a Wy jeszcze sie klucicie co jest lepsze...
Nikt się tu nie kłóci. My opisujemy różnice i specyfikę użytkowania.

Robson86 napisał/a:
krecisz do 3000 bo to jest diesel, ja duzo bardziej wole benzyne bo tu u was gdzie zaczyna sie moc trzeba juz zmieniac bieg na wyzszy bo obroty sie koncza,
Chyba nie bardzo wiesz oczym piszesz, albo niezbyt po polsku złożyłeś to zdanie. Tu gdzie u nas kończy się moc (a właściwie nie moc, a moment obrotowy, bo ona nie ma znaczenia jeśli chodzi o elastyczność) u Ciebie dopiero się zaczyna. Poprostu inna specyfika silnika.
My sobie o tym piszemy, a ktoś kto się zastanawia nad wyborem sobie poczyta i sam zdecyduje co woli :wink:
Robson86 napisał/a:
Pociesze Cie ze mamy troche samochodow w firmie i zarowno benzynowych jak i diesli (nawet wolnossacych) i pomijajac wlasnie te diesle wolnossace bo sie w ogole nie psuja(poza problemami z odpaleniem w zimie podczas sporych mrozow) to benzyniaki sa zaraz za nimi (jakies marginesy i raczej ze wzgledu na przebieg bo nie raz zdazaja sie auta nawet z ponad 300 000km na liczniku, niz przez to ze to benzyniak-np. tarcze sprzegla)...pozniej dlugo nic i sa turbo diesle
A moja poprzednia firma miała zupełnie odwrotne doświadczenia (jak chyba większość firm w Polsce). Pomijając aspekt techniczny to aspekt podatkowy w firmie też gra rolę.

Robson86 napisał/a:
I nie chodzi tu nawet o regeneracje turbin ktore jakos w dziwnie koncza swoja zywotnosc zdecydowanie za szybko (mimo roznych marek) ale takze o wspomniany osprzet. Psuja sie kola zamachowe, duzo szybciej niz w beznyniakach padaja sprzegla(a te sa wyraznie drozsze niz w beznyniakach), wtryskiwacze poszly w kilu samochodach ( w wiekszosci nie wszystkie na raz bo po 1,2 sztuki ale i tak koszt 2000-2500/sztuke jest dosc duzy + robocizna), byl jeden przypadek w nissanie primerze dci ze poszly wszystkie
Może nie potraficie jeździć dieslami :wink: W mojej poprzedniej firmie psuły się prawie same benzyny. Głównie elektonika, przepływomierze, cewki, recyrkulacja spalin i katalizatory. No ale może my nie umieliśmy jeździć benzynkami :P

Robson86 napisał/a:
bzdurny temat, ktory ktos zalozyl (mimo ze ja na nim widnieje, to nie ja go zalozylem ),
Wydzielił go moderator, czyli w tym przypadku ja :twisted: żeby nie robić koledze OT.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-07-2008, 11:55   

cns80 napisał/a:
Nikt się tu nie kłóci. My opisujemy różnice i specyfikę użytkowania.

wiesz miedzy porownaniem a kloceniem sie jest bardzo cienka granica...
cns80 napisał/a:
Chyba nie bardzo wiesz oczym piszesz, albo niezbyt po polsku złożyłeś to zdanie. Tu gdzie u nas kończy się moc (a właściwie nie moc, a moment obrotowy, bo ona nie ma znaczenia jeśli chodzi o elastyczność) u Ciebie dopiero się zaczyna. Poprostu inna specyfika silnika

Zgadzam sie ze jest inna charakterystyka! Dlatego ja wole wolnossaca benzyne niz diesla z ktorymi ja i nie tylko ja mialem troche przejsc. Nigdy nie wsiadlem w diesla ze swiadomoscia taka jak wsiadam codziennie w benzyniaka, ze dojade zawsze tam gdzie pojade...
Poza tym kto w wiekszosci kupuje diesle?? Raczej nie ludzie z milosci do klekoczenia tylko z przekonaniem taniej eksploatacji (czyli w wiekszosci malego zuzycia paliwa).
Na pewno sa tez tacy ktorzy nie lubia duzo manewrowac skrzynia biegow w czasie jazdy i cenia moment obrotowy niezaleznie od przelozenia...ale wydaje mi sie ze to margines...
Ty wolisz turbo diesla ja beznyne i niech tak pozostanie :)
cns80 napisał/a:
Głównie elektonika, przepływomierze, cewki, recyrkulacja spalin i katalizatory

katalizatory??? to co one jezdzily na ropie??
Poza tym spojrz na nasze forum, na nasze "naturalne" srodowisko :D Jakos nieczesto widze tematy padla mi beznyna nie wiem co sie dzieje, natomiast jesli chodzi o diesle pamietam troszke takich tematow :P ...a ile mamy kierowcow i posiadaczy :wink: Wiecej niz kilka firm polaczonych w jedna :P

Dodam jeszcze jedno: na zeszlej stronie tego tematu zamiescilem TYLKO kilka usterek diesli jakie sie przydazyly przy poszczegolnych przebiegach i orientacyjne koszty naprawy po okresie gwarancji. Porownaj mi teraz te smieszne dla mnie usterki w benzyniakach (typu np. cewka) do tych kosztownych usterek w tamtych dieslach :wink: :)

cns80 napisał/a:
Może nie potraficie jeździć dieslami

czy ja wiem..wszyscy ???
Widzisz w wiekszosci ludzie szanuja te samochody bo tylko oni nimi jezdza i jak wiadomo maja prawo pierwokupu w przypadku przekroczenia kilku lat jazdy samochodem :) I np. focusy, mondeo 2,0 , avensisy 2,0 wszystkie benzyna mimo przebiegu ponad 200-250tys km przechodza bez problemu w rece swoich "bylych" kierowcow firmowych o tyle diesle nie maja tak latwo... przetarg w wiekszosc decyduja o sprzedazy. Ofcorz nie wszystkie bo czesc rowniez kupuja byli kierowcy ktorzy nimi jezdzili...
Z tego co zauwazylem benzyniaki maja troszke latwiej, skonczyly sie czasy ze benzyna byla zdecydownie drozsza od ropy tak wiec skonczyly sie czasy ze wiekszosci ludzi patrzylo na diesle jak na zbawienie :P
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
Ostatnio zmieniony przez Robson86 18-07-2008, 12:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-07-2008, 12:12   

Robson86 napisał/a:
Na pewno sa tez tacy ktorzy nie lubia duzo manewrowac skrzynia biegow w czasie jazdy i cenia moment obrotowy niezaleznie od przelozenia...ale wydaje mi sie ze to margines...
Chyba dorabiasz teorię i do tego z błędami :) Po pierwsze to duża część diesli (zwłaszcza małych) ma tak zestopniowane skrzynie że trzeba nimi ciągle wahlować, a po drugie to większość kierowców ucieszyłaby się z automatu, więc to chyba nie jest margines ?

Robson86 napisał/a:
katalizatory??? to co one jezdzily na ropie??
Nigdy nie słyszałeś o uszkodzeniach katalizatorów dzięki wadliwemu działaniu wynalazków EGR-opodobnych i sondo-lambdo-podobnych które tak chętnie wciskają nam producenci samochodów ? I w wielu przypadkach jeśli awaria nie jest gwałtowna to żadna kontrolka Ci tego nie zasygnalizuje.

Robson86 napisał/a:
Poza tym spojrz na nasze forum, na nasze "naturalne" srodowisko Jakos nieczesto widze tematy padla mi beznyna nie wiem co sie dzieje, natomiast jesli chodzi o diesle pamietam troszke takich tematow
Po pierwsze każdy to widzi inaczej, bo ja widzę głównie tematy o benzynie, a zwłaszcza o GDi. A po drugie żeby mieć miarodajny obraz sytuacji to powinienneś odnieść to do liczby posiadaczy danego silnika i jeszcze sprawdzić czy tematy się nie powtarzają :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-07-2008, 12:17   

cns80 napisał/a:
W mojej poprzedniej firmie psuły się prawie same benzyny. Głównie elektonika, przepływomierze, cewki, recyrkulacja spalin i katalizatory

Na zeszlej stronie tego tematu zamiescilem TYLKO kilka usterek diesli jakie sie przydazyly przy poszczegolnych przebiegach i orientacyjne koszty naprawy po okresie gwarancji. Porownaj mi teraz te smieszne dla mnie usterki w benzyniakach (typu np. cewka, nawet katalizator o ktorym pierwszy raz slysze ze takie urzadzenie nawala-wyglada mi to bardziej na jakas wade fabryczna...) do tych kosztownych usterek w tamtych dieslach. Ok :?: :)
cns80 napisał/a:
a zwłaszcza o GDi.

podaj zatem jakies tematy (chodzi mi o linki) w ktorych odmowila posluszenstwa benzyna a w szczegolnosci GDI, a ja z checia przytocze linki z forum dotyczace diesli :)
Na kazdy temat dotyczacy benzyny znajde 2-3 dotyczacym diesla :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-07-2008, 13:03   

Właśnie się dałem podpuścić :wink:
Już znalazłem listę tematów o usterkach GDi, gdy przemyślałem sprawę:
Czy wiesz ile procent z forumowiczów ma GDi ?
Czy wiesz ile procent z forumowiczów ma DiD ?
Czy wiesz ile razy ten sam problem się pojawia (zarówno dla GDi jak i dla DiD) ?
Czy wiesz jak rozdzielić usterki występujące tylko w GDi od tych występujących we wszystkich benzyniakach ?
Czy wiesz jak rozdzielić usterki występujące tylko w DiD od tych występujących w TD albo we wszystkich dieslach ?

I dla tego nie publikuję swojej listy, bo taka miarodajna analiza jest niemożliwa.

Jeśli chcesz opublikuj swoją, albo chociaż przyślij mi ją na PW, bo może dowiem się czegoś ciekawego o swoim silniku, albo coś komuś pomogę. Żadko przeglądam forum Carismy, a możliwe że znajdę tam ciekawe tematy (bo domyślam się że stamtąd będą linki) . Dla pocieszenia obu z nas dodam że na forum Space Stara niewiele jest i o DiD i o GDi w kwestii usterek co oznacza że są niezawodne :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-07-2008, 14:23   

cns80 napisał/a:
Właśnie się dałem podpuścić

podpuscic nie podpuscic :P Chyba wiecej jest jednostek GDI na forum niz DID, ...przynajmniej tak mi sie wydaje :)
Dlatego masz racje ze analiza nie bylaby miarodajna. A chodzilo mi o usterki ktore uniemozliwily by jazde samochodami...a nie nic drobnego :)
cns80 napisał/a:
Dla pocieszenia obu z nas dodam że na forum Space Stara niewiele jest i o DiD i o GDi w kwestii usterek co oznacza że są niezawodne

Powiem Ci Patryk ze tu masz racje :) Bo malo jest takich tematow na forum. W wiekszosc same duperele :)
cns80 napisał/a:
albo chociaż przyślij mi ją na PW
nie ma sensu bo mi nie zalezy na tym zeby uznac wyzszosc jednej jednostki napedowej nad druga :)
pozdrawiam i mam nadzieje ze nie masz mi za zle za nasz rozmowe w tym temacie :)
pozdroo i bezawaryjnosci :)
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-07-2008, 14:53   

Robson86 napisał/a:
podpuscic nie podpuscic
:twisted:

Robson86 napisał/a:
Chyba wiecej jest jednostek GDI na forum niz DID
też mi się tak zdaje, chociaż nie wielka jest ta różnica.

Robson86 napisał/a:
nie ma sensu bo mi nie zalezy na tym zeby uznac wyzszosc jednej jednostki napedowej nad druga
Mi też. Ale jak będziesz miał coś ciekawego na bieżąco to wrzucaj mi to na PW :)

Robson86 napisał/a:
pozdrawiam i mam nadzieje ze nie masz mi za zle za nasz rozmowe w tym temacie
Absolutnie nie :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 19-07-2008, 00:52   

Robson86 napisał/a:

cns80 napisał/a:
Dla pocieszenia obu z nas dodam że na forum Space Stara niewiele jest i o DiD i o GDi w kwestii usterek co oznacza że są niezawodne

Powiem Ci Patryk ze tu masz racje :) Bo malo jest takich tematow na forum. W wiekszosc same duperele :)
a wejdz sobie na forum renault/citroena - w tych samochodach chyba nic nie działa :D oni w porównaniu do tego forum naprawdę mają problemy :D
 
 
 
mitch
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2008, 11:59   

Nie wiem, czy mówicie o dieslu czy o benzynie, ale miałem Renault Clio 1,4 8v w benzynie i byłem bardzo zadowolony z (nie)usterkowości tego akurat modelu. Ale i tak muszę przyznać, że jak do tej pory mój misiek przebija wszystkie samochody jakie miałem. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.