chyba problem z rozrusznikiem 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
marand [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 15:18 chyba problem z rozrusznikiem 1.8 GDI
|
|
|
Witam
Nie miałem wcześniej żadnych problemów z uruchamianiem silnika, a dzisiaj nie może zapalić. Rozrusznik robi dosłownie "pół obrotu" i dalej jest takie "trykanie". Nie wiem czy to rozrusznik, czy coś innego. Gdzie szukać rozrusznika w 1.8 GDI?
Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 20-07-2008, 15:39
|
|
|
kup zestaw naprawczy wraz z automatem i wymien...koszt wraz z robocizna ok 150-200zl...
p.s. w szukajce duzo jest watkow o rozr. |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
marand [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 16:57
|
|
|
Generalnie chciałem poszukać, ale wyszukiwarka coś szwankuje. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że to będzie rozrusznik, a nie coś poważniejszego |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 20-07-2008, 19:17
|
|
|
jesli slychac tylko "tkanie" to z pewnoscia tylko rozrusznik |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 19:30
|
|
|
Z twojego opisu wnioskuję ,że nie łączą wszystkie szczotki ,lub wirnik ,,klei.. do stojana. W obu przypadkach musisz wyjąć rozrusznik i jeżeli jest tak jak piszę to naprawisz we własnym zakresie za..50 zł. |
|
|
|
 |
marand [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 19:35
|
|
|
Napiszcie mi proszę dokładnie gdzie jest ten przeklęty rozrusznik, bo nie mogę go znaleźć |
|
|
|
 |
Carrix [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 20:22
|
|
|
marand napisał/a: | Napiszcie mi proszę dokładnie gdzie jest ten przeklęty rozrusznik, bo nie mogę go znaleźć |
U mnie siedzi w chaszczach pod kolektorem ssącym równolegle do silnika między blokiem a przegrodą przednią. Z kanału albo podnośnika dopiero można go jako tako dojrzeć. Generalnie dostęp do niego jest wyjątkowo kiepski. Jak zmieniałem swój rozrusznik to mechanik doliczył dwie dychy za jak to określił "parszywy dostęp" . |
|
|
|
 |
marand [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 22:08
|
|
|
Dzięki za opis. Niestety dostępu do kanału nie mam, a z góry nie ma szans go zobaczyć, zaglądałem z każdej strony. Myślałem, że trochę postukam to na własnych kołach zajedzie, a tak jutro holowanie do mechanika |
|
|
|
 |
Carrix [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2008, 22:22
|
|
|
marand napisał/a: | Myślałem, że trochę postukam to na własnych kołach zajedzie, a tak jutro holowanie do mechanika |
żeby trochę postukać to najpierw trzeba ten wstrętny rozrusznik znaleźć .
Dasz radę - pod kolektorem ssącym jest dosyć miejsca coby rozrusznik poobijać jakimś prętem czy inną gazrurką - a nóż to na chwilę pomoże .
Pozdrawiam i powodzenia życzę. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 21-07-2008, 15:43
|
|
|
jesli nie chcesz znów sie bawić za rok lub 2 lata to wymien od razu automat...koszt tak jak pisalem w 1. poście... |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
j_karol [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2008, 23:53
|
|
|
Witam,
Mam podobny problem z odpaleniem, tylko nie wiem czy przyczyna ta sama.
Kiedy przekręcam kluczyk słyszę tylko "tyknięcie" i nic więcej, ponadto cichy szum ( jakby coś się kręciło ale nie przekazywało dalej ). Wcześniej podczas jazdy włączyłem klimę na "max cool" i przez jakiś czas słyszałem jęki jak z niedociągniętego paska. Nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego.
Czy można to jakoś przyrównać do powyższych porad ?
Dziękuję z góry za pomoc
Pzdr |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 26-07-2008, 09:54
|
|
|
problem jak powyżej |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2008, 10:15
|
|
|
Raczej nie . W tych przypadkach wygląda na to że automat rozrusznika wcześniej załącza rozrusznik nim bendix zazębi się z kołem na wieńcu. Powodem może być:
-pęknięta sprężyna, przeskoczyła poza talerzyk,ugięte widełki,wyrobiona oś widełek lub otworek.
-możliwe też że automat należy wymienić. Tylko pierwszy przypadek można naprawić bez inwestycji a w drugim to pewien koszt i to pewnie 25-50 zł |
|
|
|
 |
j_karol [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2008, 10:25
|
|
|
Mam jeszcze garść pytań ( szukajka coś mu nie działa ):
Jak dokładnie w nomenklaturze określa się ten zestaw naprawczy i czy można go kupić poza autoryzowanym serwisem ?
Czy warto kupić używany rozrusznik ( na allegro są w granicach 100 zł ) ?
Pzdr |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2008, 10:44
|
|
|
Moim zdaniem nie warto brać z all....o za nim nie wiesz co dolega twojemu. Może się okazać że masz dwa a może i trzy rozruszniki wszystkie mają to samo uszkodzenie. Prawidłowa nazwa ,,zestaw naprawczy,, lecz on nie zawiera też wszystkiego. W zależności od wytwórcy masz tam jedną lub dwie tuleje, czasami są szczotki luzem których nie zawsze możesz zamocować .są zgrzewane a czasami japońskie auta mają uzwojenie stojana aluminiowe. W niektórych przypadkach warto aby rozrusznik znalazł się w warsztacie,Ja przy naprawie przetaczam komutator,pasuję tulejki pod oś wirnika, sprawdzam stan i przebicia izolacji. Nic już nie będę pisał o przekładni planetarnej . |
|
|
|
 |
|