Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wilgotne powietrze
Autor Wiadomość
kungfumiszcz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 120
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-07-2008, 18:36   wilgotne powietrze

ostatnio zauwazylem, ze moj galant staje sie zwinniejszy w wilgotnym powietrzu, przed lub po deszczu dostaje wigoru. chlodne, wilgotne powietrze dobrze mu robi :) czym moze to byc spowodowane?
_________________
do or do not, there's no try
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-07-2008, 19:52   

Taka jest fizyka. W im chlodniej tym mamy gesciejsze powietrze. Taka role spelnia wlasnie intercooler w autach z turbo.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
kungfumiszcz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 120
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-07-2008, 21:10   

na fizyce, to ja spalem :) dzieki za odpowiedz.
_________________
do or do not, there's no try
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-07-2008, 10:39   

Mam tak samo więc nie ma powodu do obaw. Pozdrawiam
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 18-07-2008, 15:26   

Zabrzmiało to tak, że jeżeli Marti ma tak samo to nie ma obaw... a serio faktycznie włączanie klimy w 2.0 czuć mocno...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-07-2008, 22:54   

JaGrab3 napisał/a:
abrzmiało to tak, że jeżeli Marti ma tak samo to nie ma obaw...


Nie tak miało to brzmieć, pewne jest to że w wielu samochodach tak jest więc mój potwierdza tylko regułę, a tak na serio to każdy może coś dopisać i wyjdzie czy fizyka ma zastosowanie. Pozdrawiam

Tak na marginesie to nie było tu mowy o klimie tylko o wpływie wilgotnego lub suchego powietrza na samochód (nie czepiam się).
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 19-07-2008, 09:04   

tu mnie masz, czytalem kilka wątków, no i napisałem z doopy hehe, ale fakt na zimno autko jest żwawsze, a dokladnie zalezy to tez od wilgotności. Jest różnica co prawda nieznaczna ale jest, tak ze fizyka ma zastosowanie.
Moja uwaga co do twojej wypowiedzi to nie bylo czepianie - tylko takie podsumowanie gry słów hehe, wiem co miales na myśli pisząc to, ale zabrzmiało dla mnie tak jak napisałem. ;D
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
avram
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 12:24   

A może chodzi o to, że po deszczu (może i w trakcie) jest więcej tlenu w powietrzu i dzięki temu lepsze spalanie...
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-07-2008, 12:36   

no to chodzi wlasnie o to samo, zimniejsze powietrze jest gęstrze, przez co ma wiecej tlenu...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-07-2008, 12:46   

Z tym wilgotnym powietrzem to chyba nie tylko o efekt chłodniejszego powietrza chodzi. Gdzieś czytałem że para wodna czy mgła ma dobry wpływ na spalanie w cylindrze bo zwiększa jego efektywność - jest chyba nawet jakoś gość w Polsce co ma instalację taką zrobioną że wężownica nawinięta na kolektor wydechowy doprowadza wodę do odparowania i pod większym ciśnieniem ta para jest w określonym udziale doprowadzana do kolektora ssącego. Podobno zwiększa to moc i w ogóle.

Póki co nie wiadomo dlaczego tak się dzieje - czy to chodzi o wodę czy też o schładzanie czy może o rozpad w cylindrze przegrzanej pary wodnej na wolne atomy tlenu i wodoru co poprawia spalanie... Podobno maja ten efekt badać dogłębniej.

No i przecież dla porównania - jest sucho i chłodno - auto idzie nieźle ale w takiej samej temperaturze ale we mgle lub przy mżawce - subiektywnie auto idzie dużo lepiej. Przynajmniej ja to kiedyś sobie sprawdzałem i tak po prostu jest więc coś z tą wilgocią w powietrzu chyba jest jednak na rzeczy.

PS. jeśli chodzi o badania wpływu pary wodnej na spalanie w turbinach gazowych to takie już są i były prowadzone: Para wodna + turbiny gazowe Podsumowanie:
Cytat:
Obliczenia numeryczne układu Chenga wykazują jednoznacznie korzystne pod względem energetycznym działanie wtrysku pary na własności układu turbiny gazowej. Wtrysk pary wytworzonej w kotle odzyskowym do komory spalania powoduje wzrost zarówno sprawności jak i mocy elektrycznej.
Przyrosty mocy i sprawności zależne są od wielu parametrów, w szczególności od temperatury czynnika na wlocie do turbiny. Im jest ona wyższa, tym większy jest strumień pary wytwarzanej w kotle odzyskowym, a więc większy strumień czynnika rozprężany w turbinie.


Ciekawe kiedy ktoś przebada pod tym kątem tłokowe silniki spalinowe.

PS2. znalazłem takie badania dla dwusuwowego silnika: Para wodna + dwusuw Podsumowanie:
Cytat:
Wykonane charakterystyki prędkościowe w całym zakresie obciążeń silnika pokazują spa-dek mocy i momentu obrotowego w przypadku wtrysku pary wodnej. Różnica tych parametrów wzrasta z prędkością obrotową osiągając ok. 5 % w ich zakresach maksymalnych (8000 obr/min - moc maksymalna i 6500 obr/min - maksymalny moment obrotowy). Natomiast jednostkowe zużycie paliwa zmniejsza się w zakresie niższych prędkości obrotowych i niższych obciążeń silnika.
Stosowany przez nas system wtrysku pary wodnej miał na celu głównie obniżenie temperatury w komorze spalania, co powoduje obniżenie emisji NOx. Na podstawie wykonanych wykresów obserwujemy obniżenie emisji NOx w granicach aż 25 do 35 % dla obciążenia silnika 50 %. Ze wzrostem obciążenia spadek emisji zmniejsza się stopniowo. Należy jednak stwierdzić, że pomimo niezbyt korzystnego spadku mocy i momentu obrotowego przy wtrysku pary wodnej rekompensata w postaci spadku emisji NOx jest bardzo istotna z punktu widzenia ekologii.
Obserwowany na wykresach spadek ciśnienia maksymalnego, tak dla przypadku bez wtrysku jak i z wtryskiem pary wodnej ze wzrostem obciążenia silnika mógł być spowodowany działaniem układu recyrkulacji spalin, w który wyposażony był badany przez nas silnik.

[/quote]
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.