Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ECU - nie świeci
Autor Wiadomość
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 27-07-2008, 14:45   ECU - nie świeci

Witam
Od wczoraj świeci mi się cały czas check engine, no to poczytałem trochę jak sprawdzić czego to wina, co do kabla z diodą, to wynika że jest to to samo co mienik napięcia, więc pomyślałem, że sprawdzę nim, jednak okazuje się, że nic się nie świeci, ani nie mruga.

Wyczytałem, że jak się płytki stopiły to powinno cały czas świecić, a jak nie świeci to co?

Czy miernik 6v, 12v, 24v - jest złym rozwiązaniem?
Przy bezpiecznikach bardzo ładnie świeci :)

Jakis pomysł?

Pozdrawiam

PS:
Samochód chodzi prawidłowo, tylko świeci się check engine.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 19:01   

Skoro sie swieci to nzaczy ze jest ku temu powod. Moze byc blachy a moze byc cos wieszego i nei koniecznie to poczujesz na pracy samochodu. Jesli chcesz kombinowac z dioda to proponuje to zrobic dokladnie z zaleceniami wedle strony bartka... (nie znam linka ale pewnie ktos zaraz poda).

Albo wykombinowac skaner i zrobic jak nalezy i dowiedziec sie co to za kod. Jesli chcesz sprawdzic czy jest blachy to wyresetuj kompa poprzez odlaczenie akumulatroa. Jesli wroci to wiez ze jest to cos czym koniecznie musisz sie zajac. Jesli zniknie to moze to byc jednostkowy problem np np na wydechu albo mieszanki paliwa (czasem sie to zdaza - choc to tez nie jest najlepszy znac).

Tak czy inaczej proponuje sie tym zajac we wlasciwy sposob bo kod nie to nie wszystko. Moze byc konieczne przeskanowanie kompa w poszukiwaniu wadliwego parametru i wtedy bedziesz wiedzial co jest nie tak. 8)
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 27-07-2008, 19:15   

Na stronie byłem i dlatego chciałem znaleźć kod błędu, jest tam napisane o didzie 12V na przewodzie, w sumie to prawie to samo co miernik napięcia, także powinien migać (tak mi się wydaje).

Problem jest taki, że nic nie miga, miernik nie świeci po podłączeniu do ecu.

Sprawdzę jeszcze przy zapalonym samochodzi i ewentualnie zamiast miernika użyje czujnika wyłączenia świateł - tam jest piszczyk 12V.

Pozdrawiam.

Chodzi mi tylko czy ktoś się spotkał z tym, że po podłączeniu do ECU nie było żadnych kodów - co to może być?
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 19:34   

kkriss napisał/a:
Sprawdzę jeszcze przy zapalonym samochodzi


:shock: :shock: Pierwszy raz slysze zeby sprawdzac kody przy wylaczonym samochodzie. :shock: :shock: :?
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 27-07-2008, 20:59   

Chodziło mi o silnik, wg instrukcji na stronie sprawdza się na wyłączonym silniku, gdy stacyjka jest w pozycji ON, ale tak czy siak dalej kodów brak.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-07-2008, 21:39   

miernik to zle rozwiazanie - szczegolnie cyfrowy
uzyj diody 12v
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-07-2008, 21:59   

Miernik cyfrowy ma jakiś zakres próbkowania, zwykły miernik ma próbkowanie na tak niskim poziomie, że nie jest w stanie wychwycić szybkich pojedyńczych impulsów. Impulsy te można zmierzyć diodą 12V, oscyloskopem, lub czułym miernikiem wychyłowym. Nawet żarówka 12V może zbyt wolno się gasić i zapalać, żeby odczytać błędy.

allias napisał/a:
kkriss napisał/a:
Sprawdzę jeszcze przy zapalonym samochodzi


:shock: :shock: Pierwszy raz slysze zeby sprawdzac kody przy wylaczonym samochodzie. :shock: :shock: :?


Wyłączony silnik, stacyjka w pozycji ON.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 22:43   

Ja to przeczytalem jako stacyjka off - niewazne. Grunt ze krzyzak sie odezwal a jakby nie patrzec to sposob opisany przez niego (przynajniej na jego stronie :P )
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-07-2008, 08:42   

Dioda kosztuje 2 zł + jakieś śmieszne grosze za ładne piny by to wszystko dobrze zrobić...
A taką drogą to jeszcze coś złego wykombinuje :/
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.