Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI wykresy parametrów pracy silnika
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-07-2008, 18:18   

No to pytaj o jakieś konkrety ale moim zdaniem nie ma o co pytać - pobaw się aplikacją i sam wszystko rozpracujesz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Maverickdan
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 22:15   

Mam pytanie:) Jakieś dodatkowe funkcje trzeba instalować do tego programu? nie mam pojęcia jak załadowałeś sie do mapy wtrysku. przydałby się jakiś manual do tego programu :(

Pozdrawiam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-07-2008, 06:55   

Przy instalacji programu sam ci zainstaluje sterowniki FTDI do kabla usb openport który kupiłes razem z softem no i tyle. Podpinasz kabel do auta i do kompa, odpalasz soft, przekręcasz kluczyk w stacyjce i nawiązujesz komunikacje i działa. Fistaszkami zaznaczasz parametry które chcesz monitorować i ewentualnie logować. Mapy paliwowe i zapłonowe są dostępne po wczytaniu firmware z kompa auta co w praktyce jest możliwe chyba tylko na EVO więc z naszym GDI możesz o tym zapomnieć bo nie mamy zgranego firmware.

PS. Wczoraj pociągnąłem najnowszą wersję EvoScan 2.5 i z tego co zdążyłem stestować to poprawił gość trochę błędów i stabilność aplikacji wzrosła no i dołożył actuatory ale nie miałem jeszcze czasu się tym bawić na aucie - jedynie pooglądałem stare logi nowym softem bo stary cię na nich czasem wykładał. Może dzisiaj się podepnę do miska potestuję nową wersję.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Maverickdan
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 18:10   

Ta nową wersje sciagneleś jako aktualizację czy musiałeś zapłacić?
Dziś odłaczyłem jeden czujnik z silnika w celu sprawdzenia czy evoscan z czyta mi błąd i nic się nie pokazało Wiesz może gdzie powinien pojawić sie kod błędu? Mi sie wydaje że po prawej stronie okna.
:(
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-07-2008, 19:14   

Maverickdan napisał/a:
Ta nową wersje sciagneleś jako aktualizację czy musiałeś zapłacić


W linku z którego ściągałeś poprzednia wersję podmieniasz x na nowy numerek podwersji i ciągniesz nową wersję, odpalasz instalację, wklepujesz email i kod rejestracyjny i hula:

http://www.limitless.co.nz/evoscan/EvoScanv2.x.zip


Maverickdan napisał/a:
Dziś odłaczyłem jeden czujnik z silnika w celu sprawdzenia czy evoscan z czyta mi błąd i nic się nie pokazało Wiesz może gdzie powinien pojawić sie kod błędu? Mi sie wydaje że po prawej stronie okna.
:(


A czy Check Engine ci się zaświeciło? Jaki czujnik odpiąłeś?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 19:26   

saphire :P podziekujesz mi przy innej okazji :D :P

Miales jakies klopoty zeby to u Ciebie zadzialalo? Czy wszystko bylo plug & play?

Dobrze widziec ze ktos jeszcze sie tym bawi. Jak Ci idzie sprawdzanie wartosci oktanowej? Bo mi jak do tej pory wyszlo najlepiej na V-Poweri teraz juz sie jego trzymam. Nie chce zeby inne smieci mi wirowaly w silniku.

Czy jest mozliwosc zebys mi podeslal swoj plik na allias@wp.pl? Chetnie porownam parametry i odczyty. A co do miesznaki jesli pokazuje 1:25 czy 1:40 to napewno jest zle :P

Co do samego softu to Evoscan skanuje bledy ECU. Czasme nawet natniesz sie na chwilowe bledy ktorych ECU nie wyswietla bo jest tak czuly. Ma naprawde super probkoanie i zbiera wiadomosci nawet z tego co komp w danym momencie koryguje (mam na mysli podstawe do wyswietlenia kodu). Daje tez mozliwosc kasowania bledow. Generalnie nie potrzebujesz zadnego innego oprogramowania do diagnostyki silnika.

Aktualizacja jest za darmo. Dostajesz maila z aktualizacja za kazdym razem nowy wychodzi. Uzywasz tylko swojego maila i kodu (i tyle).

:wink:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-07-2008, 19:37   

No z Carismą i silnikiem GDI nie jest tak "hej rup" że EvoScan chce idealnie działać.

Do kompa ABS czy SRS nie dało się podłączyć a błędy z dwóch różnych Galantów EA (2.0 i 2.5V6) to wymrygało kontrolkami na desce: czujniki ABS i komunikacja immo<->ECU - EvoScan ich nie potrafił odczytać.

Imho on czyta błędy ale pewnie tylko z kompów EVO lub VR4.

Jeśli będę miał okazję stestować na innych miśkach odczyt błędów to się dowiem ostatecznie czy odczytuje błędy czy nie. Wtedy będę mógł napastować virtualnie autora :finga:

Co do logów z mojego GDI to wystawiłem je w swoim downloadzie o tutaj:
http://siebab.net/download/evoscan_logi_gdi.zip
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2008, 19:48   

saphire napisał/a:
Do kompa ABS czy SRS nie dało się podłączyć a błędy z dwóch różnych Galantów EA (2.0 i 2.5V6) to wymrygało kontrolkami na desce: czujniki ABS i komunikacja immo<->ECU - EvoScan ich nie potrafił odczytać.


Evoscan nie ma funkcji do ABS-u czy SRS i raczej dlugo jej nie bedzie. Glowny nacisk autora to tuning i poprawna diagnostyka silnika przy zmianach i modyfikacjach (szczegolnie turbo i SDS). Evoscan w polaczeniu z ECUflash to poterzne narzedzie. Jak mozesz to sprawdz czy mozesz odczytac mapy z ECUflasha. Napewno zabraknie ci definkcji pliku hex ale z pewnoscia mozesz sprobowac to bedziesz wiedzial gdzie mapy GDI reaguja najwiecej na dawkowanie paliwa.

Zaluje ze nie uwazalem dokladniej na zajeciach z programowania jakoze obie te platformy + programowanie "binow/hexow" to podstawa do zabawy w definicje ECU... a od tego to juz super droga do tuningu ECU.

PS. To jak z tym plikiem? Jest szansa ze podeslesz? Z gory dziekuje :twisted:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-07-2008, 19:54   

Cytat:
Co do logów z mojego GDI to wystawiłem je w swoim downloadzie o tutaj:
http://siebab.net/download/evoscan_logi_gdi.zip
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2008, 20:25   

Zwrocilem uwage na przedostatni plik (151kb) gdzie masz wszystkie pomiary. Czemu sa az takie wysokie fuel trim low? 179... to nie troche wysoko? Widac ze na kiepskim paliwie testowales... z jakiej stacji tankowales?
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-07-2008, 21:00   

allias, a ile tobie oktan wyszlo na shell v power
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-07-2008, 21:35   

allias napisał/a:
Zwrocilem uwage na przedostatni plik (151kb) gdzie masz wszystkie pomiary. Czemu sa az takie wysokie fuel trim low? 179... to nie troche wysoko? Widac ze na kiepskim paliwie testowales... z jakiej stacji tankowales?


Już pisałem wcześniej, że mnie zdenerwowało paliwo z pewnej markowej stacji (i nie jest to BP bo czasem zdarzy mi się zatankowac gdzie indziej) bo i "octane level" był zaniżany no i "knocks" sporo.

Nie będę pisał która to stacja póki nie sprawdzę tego samego paliwa ponownie a tego jakoś nie mam ochoty na razie robić.

Póki co leje BP a akuratnie mam zalane 50/50 BP 95 z BP 98 Ultimate i jutro jak nie zapomnę to zrobię rano nowy zestaw logów na tej samej trasie do porównań i zobaczymy jak paliwo wyjdzie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 22:27   

Morfi napisał/a:
allias, a ile tobie oktan wyszlo na shell v power


97-100... dlatego tylko to paliwo uzywam. Inne mialem duzo mniej dlatego uzywam tylko V-Power.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 31-07-2008, 11:11   

No wlasnie tez tankuje shel v - power bo czuje pod noga (więcej) a na komputerze - spalanie (mniej ), wiec jednak moje odczucia sa pawidlowe :P
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-07-2008, 13:03   

Wczoraj nie miałem czasu się przejechać na BP95/BP98Ultimate 50/50 do roboty ale dziś się za to przejadę z roboty do domu z kompem podpiętym do miśka to się pewnie korki zarejestrują chyba że pojadę obwodnicą pseudoobwodnicy :badgrin: no i wystawie co ciekawsze wykresy o logi z EvoScan 2.5 w moim downloadzie.

[ Dodano: 31-07-2008, 20:16 ]
Dziś przejechałem z pracy do domu i widzę pierwsze plusy nowej wersji EvoScan 2.5 - nie rozłączył mi się od ECu ani razu przez cały odcinek podczas gdy poprzednia wersja 2.1/2.2 co chwilę się rozłączała.

Chyba czyta błędy z ECU bo nie zgłasza błędu komunikacji a poprzednio się wywalał - teraz zeznaje że nie ma błędów.

Z ABS ma chyba problem z odczytem i podpięciem do centralki ale to jeszcze obadam.

Przy analizie logów czasem zwala się błędem kontrolki grafiki od wykresów jeśli zaznaczę parametr na wykres który mu "nie leży" to zwala się komunikatem i trzeba ubić cały proces - to właśnie zgłosiłem do autora wraz ze screenem i z moim logiem.

Aktualne dane czyli najnowszy log w moim downloadzie: http://siebab.net/download/

Co do aktualnej mieszanki paliwa to jest chyba o 10% lepsze niż to poprzednie - przypominam że mam 50%/50% BP95 z BP98 Ultimate - tu jeszcze muszę pooglądać parametry i wykresy dokładniej bo póki co nie miałem czasu.

[ Dodano: 31-07-2008, 20:52 ]
Teraz Octane level mam w większości trasy na 100% a poprzednio było 70% więc tak na prawdę to o 30% lepsze paliwo no i Fuel Trim Low jest tylko 10%

Co do Fuel Consumption to aplikacja loguje w to pole dwie wartości tekstowe przy postoju "+ nieskończoność" oraz "to nie jest wartość liczbowa" czy jakoś tak więc jak je zastąpiłem zerem lub 2 litrami (bo tyle pali napostoju) to już można poanalizować zużycie paliwa w trakcie jazdy :)

[ Dodano: 31-07-2008, 21:19 ]
I teraz najnowszy i bardzo ciekawy wykres:



Zależność prędkości i spalania chwilowego od obrotów silnika.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.