Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3W 2.4] problem z czyszczeniem przepustnicy w GDI
Autor Wiadomość
chriz
[Usunięty]

  Wysłany: 30-07-2008, 17:33   [EA3W 2.4] problem z czyszczeniem przepustnicy w GDI

Witam proszę Was o poradę. Dzisiaj postanowilem wyczyscić przepustnice w moim galu ale mechanik odsyła mnie do serwisu stwierdził iż samo czyszczenie nie jest wiekszym dla niego problemem ale po tej czynności trzeba ponownie wgrać program który będzie sterował tą przepustnicą taką informację otrzymał z serwisu mitsubishi. Chciałbym wiedzieć czy też wgrywaliście takowy program czy jest to tylko zagrywka serwisu aby złapać klienta.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-07-2008, 22:57   

Zwykle wystarcza zresetowanie kompa poprzez odpięcie klemy i później nauczenie auta obrotów poprzez popyrkanie na luzie kilkanaście minut.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 30-07-2008, 23:10   

Pewnie chodzi o to, że przy nieumiejętnym czyszczeniu można przestawić kąt wychylenia przepustnicy na siłowniku. Cóż, do tego trzeba mieć talent, ale kto tam wie. No i wtedy bez ingerencji serwisu się nie obejdzie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-08-2008, 23:30   

Może trochę off-topic, ale zapytam: Czy w silniku 2.5 też trzeba czyścić przepustnicę?
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-08-2008, 00:08   

Niekoniecznie, choć na pewno dobrze zrobi silnikowi. W GDI masz taką specyfikę silnika, że przepustnica się szybko syfi (i kanały dolotowe). W zwykłych 2.0 i 2.5V6 już tak nie. Ale widziałem na własne oczy przepustnice ze zwykłych benzynówek 1.8 z Cari przy przebiegu ok. 100k km i moim zdaniem przydałoby się tak od czasu do czasu je poddać kuracji oczyszczającej. Tylko jak mówię, by nie narozrabiać przy czyszczeniu :wink:
Acha, Krzyzak chyba opisał całą procedurę czyszczenia gdzieś na forum.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
occupier
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2008, 12:53   

czy moze ktos mi powiedziec,jak po naprawie i czyszczeniu przepustnicy spowrotem ja zestroic,na jak dlugo odpiac klemy aby zresetowacd kompa,i jaki proces wykonac dalej...dziekuje ,aha jeszcze jedno czy w 2.4 gdi normalne jest ze silnik tak lekko stuka,wymienilem olej na castrol magnatec 10w/40 przebieg mam 61000 i dziwnie stuka ,wczesniej mialem gala z 1998 roku 2.0 gls i cichutko pracowal
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-08-2008, 18:03   

GDI stuka albo szklankami albo cyka wtryskiwaczami. Póki nie jest to upierdliwie głośne to jest OK
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
occupier
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2008, 00:30   

saphire napisał/a:
GDI stuka albo szklankami albo cyka wtryskiwaczami. Póki nie jest to upierdliwie głośne to jest OK


raczej jest to takie metaliczne stukanie,slychac to tylko na zewmatrz ale napisz czy cos nawala czy w gdi tak ma byc?dziekuje
 
 
Qoolarz
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2008, 10:24   

No to jak metaliczne stukanie to napewno popychacze :) Jak nie masz na co wydać hajsu to możesz je wymienic. Ja u siebie to zrobiłem i spokoj był tylko na jakies 3 miesiące. Teraz znowu "cykają" :/ Polecam odrazu zainwestować w dobry sprzęt AUDIO i sprawawa załatwiona ;P

Apropo tego oleju to też się zastanawiam czy nie powinno się wlewać oleju zalecanego przez producenta czyli 5W. ???
Może ktoś pomoże?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-08-2008, 13:06   

Proponuje najpierw akcję z odpowietrzeniem szklanek - jest to opisane w Workshop Manualu do Carismy z silnikiem GDI.

W skrócie polega na 30to krotny wykonaniu prostej akcji w typie: od wolnych obrotów stopniowo w ciągu 7 sekund dociskaj płynnie gaz aż do 3tys obrotów a później go odpuść gwałtownie i poczekaj 7 sekund - powtórz to 30 razy.

Przy czym piszą by auto stało poziomo i by olej był uzupełniony do max - ani za dużo ani za mało - najlepiej ciut pod max na bagnecie. Jeśli to nie pomoże to w workshopie jest także opisana akcja jak posprawdzać szklanki która stuka lub jest podejrzana do wymiany.

Nie dalej jak przedwczoraj przypadkiem to czytałem w manualu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
occupier
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2008, 14:35   

saphire napisał/a:
Proponuje najpierw akcję z odpowietrzeniem szklanek - jest to opisane w Workshop Manualu do Carismy z silnikiem GDI.

W skrócie polega na 30to krotny wykonaniu prostej akcji w typie: od wolnych obrotów stopniowo w ciągu 7 sekund dociskaj płynnie gaz aż do 3tys obrotów a później go odpuść gwałtownie i poczekaj 7 sekund - powtórz to 30 razy.

Przy czym piszą by auto stało poziomo i by olej był uzupełniony do max - ani za dużo ani za mało - najlepiej ciut pod max na bagnecie. Jeśli to nie pomoże to w workshopie jest także opisana akcja jak posprawdzać szklanki która stuka lub jest podejrzana do wymiany.

Nie dalej jak przedwczoraj przypadkiem to czytałem w manualu.


A czy wymiana szklanki jest skomplikowana i czy jest to drogie,czy trzeba rozbierac bardzo silnik?dodam ze ja mieszkam w uk.SAmochod ma tylko 61000
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-08-2008, 21:59   

Trzeba najpierw wiedzieć która szklanka jest do wymiany - jeśli nie wiesz która i czy jedna to wtedy wszystkie się wymienia a to już ze 2tys zł wyjdzie za szklanki i robotę.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
occupier
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2008, 23:34   

saphire napisał/a:
Trzeba najpierw wiedzieć która szklanka jest do wymiany - jeśli nie wiesz która i czy jedna to wtedy wszystkie się wymienia a to już ze 2tys zł wyjdzie za szklanki i robotę.



to bardzo drogo pozdrawiam i dziekuje za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.