Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] szarpanie, brak przyspieszenia, mocy
Autor Wiadomość
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2008, 16:40   [Cari 1.8 GDI] szarpanie, brak przyspieszenia, mocy

Witam mam problem dosyc powazny i nie wiem jak go rozwiazac :(
Carisma GDI 1.8 szarpie na ciepłym silniku, często nie reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia, przerywa pracę przy dodawaniu gazu i muli się, mam problem podjechac pod górke, ogólnie sytuacja masakryczna kontrolka check engine sie nie zapaliła ale zdecydowanie cos boli mojego misia

kable wysokiego napiecia sa ok
swiece nowe NGK
filtr paliwa ( jak byłem w serwisie to powiedzieli ze wymienili ale chyba mnie oszukali bo wyczytałem ze to zajmuje 3 godziny im wystarczyło 40 min ) poza tym nie bardzo wiem gdzie to sie znajduje
przepustnica nie czyszczona ( w angli tego nie robia mechanicznie ) nie potrafie sam tego zrobic , gdyby była brudna to czy dawało by to az taki efekt ???

co to moze byc pomocy please :(

omg pomyliłem dział niech to ktos przeniesie do technicznych
Przepraszam
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-07-2008, 22:49   

Czyszczenie przepustnicy: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
i dodatkowo trochę fotek z tego procesu w mojej miśkowej galerii.

2h roboty jeśli robisz to pierwszy raz, potrzebne kilka kluczy, pędzel, rozpuszczalnik, miska z płynem do mycia, czysta szmata do wycierania, kombinerki, śrubokręt. Prosta robota choć trochę ciężko się dostac do przepustnicy i najlepiej zdjąć trąbę słonia a później trochę kombinowania z opaskami na wężykach obiegu grzania przepustnicy i delikatnie z wtyczkami przy rozpinaniu bo trzeba odpowiednio blokadę rozłączenia odbezpieczyć a później już pikuś.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 16:01   

Filtr powietrza wymieniony, choć nie był aż taki brudny.
co do przepustnicy, to wyczytałem ze byc moze bedzie potrzebna wymiana uszczelki której nie jestem wstanie w angli zakupic i dlatego sie boje to dotykac, po za tym ktos pisał ze jest ludzie maja problem nauczyc miska obrotów ( nie rozumiem tego, zawsze wydawało mi sie ze przez reset kompa sam sie cwany nauczy :wink: )

problem nr 2 odkryłem ze przy odkręcaniu korka wlewu paliwa strasznie zasysa powierze i to na właczonym silniku, oraz im mniej paliwa w baku tym szarpanie czesciej wystepuje, próbowałem jezdzic z odkreconym ale srednio to pomaga.
Znalazłem informacje ze to moze byc : Regulator cisnienia paliwa byłem w sklepie powiedzieli mi ze tylko u dilera, wiec pojechałem do najgorszego w historii motoryzacji Mitsubishi and mazda Service York aby zapytac czy mozna to u nich wymienic, i koles nie potrafił tego znalezc w komputerze, powiedział ze nie ma pojecia co to jest i gdzie to mozna kupic ,ale moze mi sprzedac pompe paliwa za ( uwaga ) 239,99 F :shock: podziekowałem i wyszedłem ( szybkim krokiem )

reasumujac:

czy ktos mi moze powiedziec gdzie to sie dokładnie znajduje w Misku ?? ( i czy dobrze kombinuje :?: )
ps w sobote wymienie filtr paliwa ( jak dam rade ) bo okazało sie ze Mitsubishi and mazda Service York oszukali mnie kasujac mnie 65 F za wymiane 2 lata temu

aha Saphire czym mozna zastąpic rozpuszczalnik ?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2008, 18:04   

Manysh napisał/a:
czym mozna zastąpic rozpuszczalnik ?


aceton lub benzyna ekstrakcyjna
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 18:28   

http://moto.allegro.pl/it...sma_1_8gdi.html tak pewnie też można

[ Dodano: 30-07-2008, 18:30 ]
http://moto.allegro.pl/se...y=620&country=1

[ Dodano: 30-07-2008, 18:46 ]
Manysh, daj sobie zmierzyć ciśnienie paliwa na pompie wysokiego ciśnienia tą na silniku a nastepnie sprawdż tą pompkę w zbiorniku. Gwarantuje Ci że problem szarpania to w 99% brak podawania paliwa .A powiedz czy przy ciąglym jednostajnym dodawaniu gazu szarpanie ustępuje czy się nasila? :roll:
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 20:02   

orzech napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item405932068_czujnik_cisnienia_paliwa_mitsubishi_carisma_1_8gdi.html tak pewnie też można

[ Dodano: 30-07-2008, 18:30 ]
http://moto.allegro.pl/se...y=620&country=1

[ Dodano: 30-07-2008, 18:46 ]
Manysh, daj sobie zmierzyć ciśnienie paliwa na pompie wysokiego ciśnienia tą na silniku a nastepnie sprawdż tą pompkę w zbiorniku. Gwarantuje Ci że problem szarpania to w 99% brak podawania paliwa .A powiedz czy przy ciąglym jednostajnym dodawaniu gazu szarpanie ustępuje czy się nasila? :roll:


alegro mi nic nie robi bo nie ten kraj :)

po wymianie filtra paliwa i czyszczeniu przepustnicy to pewnie bede musiał zajac sie pompą

szarpanie nastepuje w dowolnej chwili pedał gazu zamienia sie w zatarte sprzegło ( chodzi jak by inaczej,nie luzno ) i nastepuje szapniecie po czym silnik traci moc,aby z tego wyjsc musze wielokrotnie wciskac i puszczac pedał załapie

na 1 biegu np. Po wcisniciu gazu do połowy,jest tak jak bym stopniowo powoli wciskał dopiero po jakims czasie silnik wchodzi na obroty i ciągnie do przodu

ps to nie sprzegło sprawdzone :)
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 30-07-2008, 21:32   

Do Manysh'a... weź i sprzedaj te szrucle!! Kup to co ja to kłopoty znikną!! :D
A tak na powaznie...
Dużo koledzy pisza o mozliwosci złego cisnienia paliwa...no i ja sie zastanawiam, czemu by tak szarpalo przy dodawaniu lekko gazu i w koncu sie uspokoilo...jakby pompa byla niewydolna to by nie ciagnal takze i pozniej, a on szarpie tylko przy dodawaniu gazu, jak mu sie polozy noge na gazie to ciagnie jak trzeba....
Chyba ze to regulator cisnienia (jesli taki tu jest, a jesli jest to czy ktos moglby powiedziec gdzie on jest). Druga prosba, to taka, ze piszecie o pompie w baku i pompie wysokiego cisnienia. Czy wiec Carisma GDI ma dwie pompy, czy okreslenie pompa WC znaczy regulator cisnienia...
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-07-2008, 22:49   

Manysh napisał/a:
wyczytałem ze byc moze bedzie potrzebna wymiana uszczelki której nie jestem wstanie w angli zakupic i dlatego sie boje to dotykac, po za tym ktos pisał ze jest ludzie maja problem nauczyc miska obrotów ( nie rozumiem tego, zawsze wydawało mi sie ze przez reset kompa sam sie cwany nauczy :wink: )


Nie pękaj, uszczelka powinna przeżyć wyjmowanie przepustnicy - nawet jeśli się przerwie to w ostateczności odrysujesz ją na grubym brystolu i wytniesz nową - w końcu jest papierowa :-) a co do obrotów to nie pękaj, misiek się nauczy.

Manysh napisał/a:
problem nr 2 odkryłem ze przy odkręcaniu korka wlewu paliwa strasznie zasysa powierze i to na właczonym silniku, oraz im mniej paliwa w baku tym szarpanie czesciej wystepuje, próbowałem jezdzic z odkreconym ale srednio to pomaga.


tak ma być - nie kombinuj, korek ma być zakręcony a zasysanie jest tylko w pewnym momencie przy pewnych obrotach jak stoisz bo chodzi o odessanie oparów paliwa z baku

Manysh napisał/a:
Znalazłem informacje ze to moze byc : Regulator cisnienia paliwa byłem w sklepie powiedzieli mi ze tylko u dilera, wiec pojechałem do najgorszego w historii motoryzacji Mitsubishi and mazda Service York aby zapytac czy mozna to u nich wymienic, i koles nie potrafił tego znalezc w komputerze, powiedział ze nie ma pojecia co to jest i gdzie to mozna kupic ,ale moze mi sprzedac pompe paliwa za ( uwaga ) 239,99 F :shock: podziekowałem i wyszedłem ( szybkim krokiem )


Nie kombinuj na zaś, zrób najpierw porządek z przepustnicą.

Manysh napisał/a:
aha Saphire czym mozna zastąpic rozpuszczalnik ?


Walisz do sklepu z farbami i kupujesz butelkę rozpuszczalnika do farb ftalowych, nitro czy jaki tam znajdziesz lub benzynę ekstrakcyjną.

[ Dodano: 30-07-2008, 22:51 ]
jangcy napisał/a:
Druga prosba, to taka, ze piszecie o pompie w baku i pompie wysokiego cisnienia. Czy wiec Carisma GDI ma dwie pompy, czy okreslenie pompa WC znaczy regulator cisnienia...


GDI ma dwie pompy: niskiego (w baku) i wysokiego (przy silniku).
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2008, 23:01   

a wiec dobrze :) w Sobote dzien prawdy dam znac czy Misiek przetrwał :)

ps zawsze jak cos rozkrecam okazuje sie ze pewne rzeczy były niepotrzebne :wink: mam nadzieje ze jeszcze pojeżdze :?
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 30-07-2008, 23:26   

Manysh napisał/a:
ps zawsze jak cos rozkrecam okazuje sie ze pewne rzeczy były niepotrzebne

nic sie nie martw....bedziesz trzymac parasol;)
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2008, 20:31   

A wiec tak :

Przepustnica wyczyszczona !! ( o godzinie 17:30 czasu UK zakonczono )

Nie znam sie ale wydale mi sie ze nie było az tak brudno, byc moze dlatego ze od 2 lat leje V-power. Operacja dzieki jangcy-mu z klubu panda przebiegła bez problemowo :) ( Mniejszy silnik, mniej kłopotow, wieksza praktyka w odkrecaniu srubek :biggrin: )
Wielkie dzieki

po złozeniu do kupy nie było problemów z obrotami czego sie obawiałem

Pierwsze ruszenie samochodem rewlacja !! ale ... juz cos sie zaczyna dziac i wydaje mi sie ze to nie pomogło zbyt wiele, narazie silnik nie szarpie ale z moca nadal cos jest nie tak
Nie miałem zbyt wiele czasu na test, wiec napisze jutro czy jest lepiej czy nie, jestem pewien ze nie zaszkodziło

kilka fotek z operacji

Przepustnica przed



zdemontowana :



okopcona przepustnica z kawałkiem uszczelki



ten sam widok po zabiegu :)



wyczyszczona widok od traby słonia :



obroty po zmontowaniu



i ogólnie piekny GDI :)

 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 02-08-2008, 20:39   

Mam pytanie w sprawie sprawdzenia wlasciwego cisnienia w ukladzie zasilania paliwem.
Czy orientujecie sie jak wyglada takie sprawdzenie....chodzi mi o to zeby wiedziec co powinien robic mechanik, co by nie sciemnil ze sprawdzil a tak naprawde nic nie zrobil...
Czy to sie sprawdza gdzies przy wtryskach, czy w zbiorniku?
Acha i jeszcze gdzie szukac czujnika cisnienia paliwa?
Uciesze sie z wszystkich pomocnych opini:)
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-08-2008, 23:10   

Wszystko to jest opisane w Workshop Manualu w rozdziale o układzie paliwowym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 03-08-2008, 01:56   

Dzieki:)
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2008, 15:02   

a wiec tak:

Szarpanie nadal wystepuje, rzadko ale wystepuje( mysle ze to dlatego ze mam prawie pełen zbiornik co widac na fotce), silnik taki zaspany jakby, na 1 birgu reaguje wolno tak do 2000 tys obrotów potem pracuje normalnie :( przepustnica faktycznie lepiej sie zachowuje, potencjometr przepustnicy sprawdzalismy wydaje sie ok

jakies pomysły ??

aha nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa , na forum był fajny opis jak to sie robi ale wyszukiwarka nie działa wiec moze ktos ma w "Ulubionych" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.