Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42 |
Autor |
Wiadomość |
alancream
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Avance
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 28-07-2008, 00:07
|
|
|
witam wszystkich
jestem nowy na tym forum
jestem posiadaczem Galanta 2.0 GLS Avance z 2003 roku skrzynia tiptronic. Przebieg 105 tys km. Watpie ze poprzedni wlasciciel wymienial olej w skrzyni, auto zachowuje sie rewalacyjnie a skrzynia nie daje znakow obaw jednak naczytalem sie tutaj troche i mam pytanie:czy zmieniac ten olej, jesli wymienic ten olej to na jaki (ten Castrol Transmax-Z bedzie dobry?)
pozdrawiam
Przemek |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-07-2008, 00:28
|
|
|
Zmieniać jeśli nie masz potwierdzenia, że był zmieniany. Olej taki jak już opisywaliśmy na forum. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 07:22
|
|
|
Stan oleju można stwierdzić na przykład na kilka warstw ręcznika papierowego chlapnąć kilka kropel i odczekać 3 min, jeśli plama oleju będzie się rozszerzać i będzie miała kolor czerwony albo jasno brązowy to jest ok, natomiast jeśli będzie to kolor ciemno brązowy i nie będzie efektu rozlewania się to olej do wymiany.
alancream w twoim przydatku to lepiej wymienić jeśli nie masz potwierdzonej informacji ze olej był wymieniany przy takim przebiegu km. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-07-2008, 15:19
|
|
|
szopek,
Skontaktuj sie z firma Midparts oni regeneryja i walki i konwertery,naprawde po przystepnej cenie,sam bylem zaskoczony cenami,a mozna sie z nimi jeszcze potargowac i zawsze cos spuszcza z ceny +48683276140 +48604177071 www.midparts.com polecam ja bylem zadowolony z ich uslug.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
alancream
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 Avance
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 30-07-2008, 18:38
|
|
|
dzieki za odp. jade w przyszlym tygodniu wymienic olej - koszt 200 euro grrr |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-07-2008, 19:27
|
|
|
alancream,
To gdzie ta wymiana będzie robiona ze koszt 200 euro,chyba nie u wroga?ważne żeby go zmienić i na jakieś 60tys km będziesz miął spokój. |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2008, 22:10
|
|
|
A co powiecie o filtrach wewnętrznych do F4A42? w midparts-ie za 160 PLN a Japaneze krzyknął 390, gdzie haczyk? i co ew. brać: oryginał czy sie nie wygłupiać i brać zamiennik? |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2008, 22:22
|
|
|
nie ma zamiennikow - japaneze ma racje, to i tak najtanszy filtr
i nie znajdziesz ekipy, ktora go faktycznie wymieni... ja probowalem i poleglem na odkrecaniu plyty sterujacej |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2008, 22:27
|
|
|
No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a? |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 31-07-2008, 09:07
|
|
|
kizior555 napisał/a: | No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a? |
Filterek obowiązkowo tez,ja mam z zewnętrznym ale jak go wyciagnolem przy wymianie oleju to był cięższy o pól kilo od nowego,także nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka. |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-07-2008, 09:48
|
|
|
Kmer napisał/a: | nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka. |
Nie chodzi o oszczędności, tylko o ekipę do wymiany. Z oszczędności się wyleczyłem, jak już planowałem zakup Galanta. Teraz się tylko utwierdzam, że to auto nie jest dla oszczędnych. Mogę sam spróbować wymiany, ale nie wiem czym się to skończy , skoro Krzyżak poległ na płycie sterującej... |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2008, 10:00
|
|
|
auto nie bylo moje - balem sie zniszczyc skrzynie
wiesz - po kilku wpadkach, gdzie trzeba bylo siedziec po kilka dni i cos poprawiac (co zajmuje normalnie 2 godziny) nauczylem sie, ze warto wiedziec, kiedy powiedziec dosc
to tez cenna cecha - nie cierpie, gdy ktos twierdzi, ze sie czegos podejmie tylko z checi zysku, a potem papra, papra i auto ledwno jezdzi
wole spasowac wczesniej
ja w kazdym razie odkrecalem pokrywe przednia, bocznej nie (tam, gdzie korek spustowy) - moze pod nia kryje sie filtr |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-07-2008, 10:40
|
|
|
Słuszne podejście. Czasami lepiej odpuścić.
Z tego co wywnioskowałem z manuala serwisowego, to najpierw pokrywa boczna, potem płyta sterująca i następnie wyjmujemy filtr. Ale sam chyba dam spokój. Niejeden już był, co myślał, że jak ma serwisówkę, to sobie sam poradzi... A potem holowanko do warsztatu
Jeden mechanik mi powiedział przez telefon: "niech pan podjedzie, bo tam to chyba trzeba wyjąć całą skrzynię" |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2008, 10:57
|
|
|
od Japaneze wiem, ze plyta sterujaca leci, ale jakbys ja zobaczyl, to sam bys spasowal
nie wiem, ktora srubke odkrecic by sie cos nie rozpadlo...
a tak dokladnego manuala, ktory by to pokazywal nie mam
moze za jakis czas to auto, ktore wspominalem bedzie moje - wtedy moze sie pokusze o taka wymiane |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-07-2008, 11:05
|
|
|
Widziałem rozrysowaną na schemacie w manualu i bez rozkręcania wiem, że spasuję
Tam jeszcze jakieś małe kuleczki są w tej płycie, które prawdopodobnie wypadają, jak już odkręcisz płytę. Zresztą manual pokazywał etapy rozbierania skrzyni leżącej na stole, a nie zamontowanej... Prawdopodobnie skończy się wyjęciem skrzynki. |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
|